
Gone Home to pierwszoosobowa gra przygodowa, utrzymana w konwencji horroru. Produkcja jest pierwszym projektem studia The Fullbright Company założonego przez twórców takich gier jak: BioShock 2, BioShock Ininite czy XCOM.
Fabuła Gone Home przedstawia historię rozgrywaną wczesnym latem roku 1995. Pewna młoda kobieta postanawia po latach odwiedzić swój dom rodzinny. Znajduje się on na całkowitym odludziu, a do najbliższego innego domostwa jest kilka kilometrów. Gdy owa dama przybywa na miejsce jest burzliwa noc. Wchodząc do domu odkrywa, że wszyscy domownicy zniknęli bez śladu. Na domiar złego, wysiadły telefony, a piesza wędrówka nie wchodzi w grę. Nie pozostaje jej nic innego, jak tylko rozpocząć poszukiwania na własną rękę.
Mechanika rozgrywki w Gone Home to typowa przygodówka. Nie napotykamy tu praktycznie żadnych przeciwników, tak więc nie ma scen walki. Za to większość czasu spędzamy na eksploracji świata, wchodzimy w interakcję z praktycznie każdym możliwym przedmiotem oraz rozwiązujemy zagadki logiczne. Twórcy nie stawiają przed graczem żadnych sztucznych ograniczeń, pozwalając na otwarcie każdych drzwi i szaf. Oczywiście nie wszystko od razu. Aby się dostać do niektórych pomieszczeń trzeba najpierw znaleźć odpowiedni sposób.
Oprawa graficzna Gone Home trzyma poziom. Dużą uwagi poświęcono realistycznemu odwzorowaniu kolejnych pokoi, dzięki czemu mamy wrażenie, że wszystko dzieje się dookoła nas.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler