Informacje
Wersja językowa: polskie napisyW starożytnym Imperium Rzymskim Pretorianie byli osobistą gwardią przyboczną Cezara – do tej formacji dostać się mogli jedynie najwaleczniejsi i najmężniejsi legioniści. Nie inaczej jest w świecie gier komputerowych – do pracy nad grą Praetorians stanęło studio, które w dziedzinie strategii dotąd się nie pomyliło. Chodzi o Hiszpanów ze studia Pyro, którzy stworzyli świat antycznego cesarstwa w grze Praetorians.
Jak można się było spodziewać po twórcach Commandos - i tym razem chodzi przede wszystkim o dowodzenie wspomnianymi pretorianami w czasie zażartych bitew na śmierć i życie. Ale nie tylko nimi – gracz ma do dyspozycji wojska rzymskie, egipskie i barbarzyńskie, a do dyspozycji będą też różne konflikty, w których uczestniczył Juliusz Cezar – od zwycięstw w Brytanii po wojnę domową z wojskami Pompejusza Wielkiego. Zadaniem gracza będzie tylko walczyć – o dostawy żywności i nowych żołnierzy troszczyć się będą Centurioni władający wsiami i posiadłościami znajdującymi się wewnątrz Imperium. Czekają 22 misje, szeroki wybór jednostek, formacji i zagrywek taktycznych, a także – konieczność oblegania i bronienia fortec. Na dokładkę – atrakcyjny engine trójwymiarowy i zapewnienie, że w Praetorians może zagrać każdy, niezależnie od doświadczenia w strategiach czasu rzeczywistego.
Charakterystyczne cechy
Możliwość kontrolowania trzech różnych cywilizacji, z których każda posiada własny, unikalny zestaw jednostek i taktyk.
Zdyscyplinowane wojska rzymskie pokonują wroga dzięki dobrej organizacji i szerokiego wachlarza formacji.
Siła Galów leży w ich sile i zwinności, które wykorzystują szczególnie w terenie, dokonując nagłych, ‘partyzanckich’ wypadów.
Egipscy kapłani wykorzystują fanatyzm religijny i zaawansowane technologie, które wspierają ich jednostki wojskowe.
W sumie ponad 20 zróżnicowanych misji połączonych w kampanię.
Szeroki wybór machin wojennych pozwala Rzymianom na efektywną obronę własnych fortec, jak i na obleganie miast wroga.
Różnorodność terenu gra bardzo dużą rolę taktyczną. Sztuczna inteligencja przeciwnika bada teren, wykorzystuje jego uformowanie zarówno w ataku i obronie. Ukształtowanie terenu wpływa również na zasięg widoczności jednostek.
Możliwość gry wieloosobowej w sieci lokalnej lub przez Internet dla ośmiu osób.
Wkład w encyklopedię mieli: MicMus123456789, LordVetinari,
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler