Resident Evil 0 to prequel całej serii, przygotowany specjalnie na potrzeby konsoli Nintendo GameCube, a później także Nintendo Wii. Zgodnie z powyższym, mamy tutaj do czynienia z kampanią przedstawiającą przygodę przed wszystkimi wydarzeniami znanymi z pecetowych oraz konsolowych odsłon jednej z najpopularniejszych sag gatunku survival horror.
Wcielić możemy się w jednego z dwóch znanych miłośnikom serii bohaterów. Są to: Rebecca Chambers (Resident Evil I) oraz Billy Coen (nowy heros, przyszły pogromca zombiaków). Fabuła z początku przedstawia losy drużyny Bravo, której zadaniem było dotarcie do Raccoon City i zbadanie paranormalnego podejrzanego zagrożenia. Jak się okazuje, misja już na wstępie zostaje zakończona fiaskiem, dwójka wyżej wspomnianych, która przeżyła, trafia do pociągu przepełnionego zmutowanymi pokrakami. Przemierzając kolejne wagony i przedziały dowiadujemy się nowych faktów istotnych dla ogólnej fabuły (informacje dot. korporacji Umbrella oraz wirusa będącego źródłem wszystkich plugawych tworów).
W Resident Evil 0 obejmujemy kontrolę nad wybranym bohaterem, lecz ten drugi stale nam towarzyszy. Możemy się między nimi dowolnie przełączać, aby jak najlepiej wykorzystać ich najmocniejsze strony oraz wspomagać w trudniejszych dla danej persony czynnościach. Wspólnikowi możemy wydawać także proste rozkazy, aby pomyślnie rozwiązywać proste zagadki, także obecne w Resident Evil 0, a przede wszystkim eksterminować kolejne pokłady nieprzyjaźnie nastawionych mutantów.
Wkład w encyklopedię mieli: MicMus123456789,
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler