Wojna o Cybertron to kolejna produkcja czerpiąca całymi garściami ze znanego uniwersum Transformers, opowiadającego o niekończących się wojnach między Deceptikonami, a Autobotami. Tym razem jednak nie będzie dane nam pokierować żadną z grup na Ziemii.
Fabuła toczy się wiele pokoleń przed ziemskimi wojażami potęnych maszyn. Historia traktuje o wyniszczającej wojnie domowej, która dopadła obie frakcje na ich rodzimej planecie, przez co roboty zostałe zmuszone do opuszczenia rodzinnych stron. Gra składa się z dwóch kampanii, odrębnej dla podwładnych Megatrona i osobnej dla sojuszu Optimusa Prime'a. W sumie całość składa się na 10 zróżnicowanych i niezwykle widowiskowych rozdziałów, zapewniających nam ok. 8 godzin rozgrywki.
Gra działa na silniku Unreal Engine 3, bardzo dobrze pasującym do komiksowego i plastikowego świata Transformersów. Grafika jest ładna i szczegółowa, a wszelkie efekty dodatkowe wykonano z dbałością o najmniejsze detale.
System walki w grze przypomina nieco serię Gears of War, głównie z tego powodu, że walczącego robota obserwujemy w widoku trzecioosobowym. Walcząc, stale towarzyszą nam dwaj pobratymcy, niestety nie mamy możliwości wydawania im komend.
Gra posiada także tryb multiplayer, składający się z co-opa dla maksymalnie dwóch graczy.
Warto podkreślić, że wersje na konsole Nintendo są nieco mniej brutalne, dzięki czemu nic nie stoi na przeszkodzie, by zapoznali się z nimi także młodsi odbiorcy.
Wkład w encyklopedię mieli: bat2008kam,
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler