Legend of Mana (PSX) - okladka

Legend of Mana (PSX)

Premiera:
15 lipca 1999
Premiera PL:
brak danych
Platformy:
Gatunek:
RPG / Akcja
Język:
Producent:
Wydawca:
Dystrybutor:
brak danych
Strona:
brak danych

ObserwujMam (2)Gram (1)Ukończone (1)Kupię (0)

Opis Legend of Mana (PSX)
mikhail01 @ 02:07 21.04.2015
Michał "mikhail01"

Śr. długość gry: 50h 0min

+ czaswięcej

jest czwartą grą z serii Mana. Produkcja ukazała się w 1999 roku (w 2000 w USA) na konsoli Playstation, a w 2011 trafiła do Playstation Network.

Jest to tytuł z gatunku action RPG i wyróżnia się na tle innych tego rodzaju projektów kilkoma unikatowymi rozwiązaniami. Najważniejszą cechą jest nieliniowość uzyskana przez wynikający z fabuły system budowania świata gry, polegający na dodawaniu kolejnych krain na wybranym fragmencie mapy świata. Każda kraina wpływa na sąsiednie, przypisanymi do niej żywiołami, a od "mocy" żywiołów zależą dostępne questy.

Pomimo nieliniowości można wyróżnić trzy główne wątki fabularne prowadzące do finału gry - wątek wymierającej rasy Yumi, historię miłosną Matildy, Irwina, Daeny i Escada oraz losy walczącego przeciw sobie rodzeństwa dragoonów - Larka i Sierry. Zakończenie którejś z tych historii otwiera drogę do wątku finałowego.

Walka toczy się w czasie rzeczywistym, mamy więc do wyboru kilkanaście rodzajów broni, do każdej są przypisane specjalne i unikatowe zdolności. Dostępna jest również magia, do używania której wymagane są instrumenty muzyczne. Starcia są dynamiczne i efektowne wizualnie. Często w walce pomagają nam postacie związane z zadaniami, a poza tym mamy też możliwość hodowania zwierząt, budowy golemów i wykorzystania ich do pomocy.

Gra jest bardzo rozbudowana pod względem craftingu. W domu bohatera / bohaterki, wraz z rozwojem wydarzeń, dostajemy możliwość tworzenia broni, instrumentów (magii), budowy golemów, hodowli zwierząt oraz roślin. Ogrom możliwości oraz konieczność dbania o ogród i stwory sprawia, że często będziemy wracać do domu.

Pod względem audiowizualnym jest w zasadzie doskonale. Przepiękna, ręcznie rysowana grafika 2D jest bardzo kolorowa, lokacje są zróżnicowane i każda ma swój specyficzny klimat. Muzyka, skomponowana przez Yoko Shimomurę, idealnie oddaje atmosferę lokacji i współgra z wydarzeniami w grze.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosPietek=)   @   16:56, 24.09.2015
Kiedyś, przez dosłownie chwilę próbowałem grać w ten cukierkowy tytuł i mi się nie udało. Mimo że przy pierwszym kontakcie z grą miałem 14 lat wciąż uważałem że to gra dla młodszych. Teraz również w LoM nie zagram bo uraz z przed lat pozostał Niewinny