Jest to tytuł z gatunku action RPG i wyróżnia się na tle innych tego rodzaju projektów kilkoma unikatowymi rozwiązaniami. Najważniejszą cechą jest nieliniowość uzyskana przez wynikający z fabuły system budowania świata gry, polegający na dodawaniu kolejnych krain na wybranym fragmencie mapy świata. Każda kraina wpływa na sąsiednie, przypisanymi do niej żywiołami, a od "mocy" żywiołów zależą dostępne questy.
Pomimo nieliniowości można wyróżnić trzy główne wątki fabularne prowadzące do finału gry - wątek wymierającej rasy Yumi, historię miłosną Matildy, Irwina, Daeny i Escada oraz losy walczącego przeciw sobie rodzeństwa dragoonów - Larka i Sierry. Zakończenie którejś z tych historii otwiera drogę do wątku finałowego.
Walka toczy się w czasie rzeczywistym, mamy więc do wyboru kilkanaście rodzajów broni, do każdej są przypisane specjalne i unikatowe zdolności. Dostępna jest również magia, do używania której wymagane są instrumenty muzyczne. Starcia są dynamiczne i efektowne wizualnie. Często w walce pomagają nam postacie związane z zadaniami, a poza tym mamy też możliwość hodowania zwierząt, budowy golemów i wykorzystania ich do pomocy.
Gra jest bardzo rozbudowana pod względem craftingu. W domu bohatera / bohaterki, wraz z rozwojem wydarzeń, dostajemy możliwość tworzenia broni, instrumentów (magii), budowy golemów, hodowli zwierząt oraz roślin. Ogrom możliwości oraz konieczność dbania o ogród i stwory sprawia, że często będziemy wracać do domu.
Pod względem audiowizualnym jest w zasadzie doskonale. Przepiękna, ręcznie rysowana grafika 2D jest bardzo kolorowa, lokacje są zróżnicowane i każda ma swój specyficzny klimat. Muzyka, skomponowana przez Yoko Shimomurę, idealnie oddaje atmosferę lokacji i współgra z wydarzeniami w grze.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler