Need for Speed NITRO (WII)

ObserwujMam (7)Gram (9)Ukończone (1)Kupię (11)

GC '09: Need for Speed NITRO - pierwsze spojrzenie (WII)


bigboy177 @ 01:20 06.09.2009
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Większość z Was słyszało zapewne, że Electronic Arts postanowiło podzielić prace nad kolejną edycją gry Need for Speed pomiędzy dwie ekipy deweloperów. Pierwsza z nich zajmuje się pseudo symulatorem o podtytule SHIFT, druga natomiast stara się wykreować bardziej zręcznościową ścigałką zwaną Nitro.

Większość z Was słyszało zapewne, że Electronic Arts postanowiło podzielić prace nad kolejną edycją gry Need for Speed pomiędzy dwie ekipy deweloperów. Pierwsza z nich zajmuje się pseudo symulatorem o podtytule SHIFT, druga natomiast stara się wykreować bardziej zręcznościową ścigałką zwaną Nitro. Czym różnią się obie produkcje? Głównie sposobem prowadzenia rozgrywki, o tym jednak dokładniej w kolejnych akapitach.


Dodaj komentarz do materiału


Już na pierwszy rzut oka widać, że Nitro skierowane jest do tzw. casuali. Mamy banalne wręcz sterowanie, realizmu brak, samochody są delikatną wariacją prawdziwych modeli, a trasy pełne kolorów i dziwnych krajobrazów. Wszystko zostało opracowane w taki sposób by przemówić do przeciętnego posiadacza konsoli Nintendo Wii.

Gra stawia przede wszystkim na szybkość, która jest oddana w mało naturalny, acz widowiskowy sposób. Samochody gnają z oszałamiającymi prędkościami i nawet ostre zakręty nie stanowią dla nich problemu. Wystarczy delikatnie machnąć Wiilotem, a fura efektownie wejdzie w poślizg i pokona zakrzywienie toru przy akompaniamencie iskier lecących spod kół. Osiągnięcie zwycięstwa nie wymaga szczególnie dużych umiejętności, z drugiej strony, do opanowania nietypowego modelu jazdy potrzeba trochę czasu i przy pierwszych przejazdach raczej nie można liczyć na rekordowe osiągnięcia. Do zdobycia mistrzostwa potrzebne jest także umiejętne wykorzystywanie głównego elementu zabawy – Nitro!



Samochodów w grze jest cała masa – tak przynajmniej twierdzi deweloper. Niestety nie wiemy ile dokładnie maszyn będziemy mieć okazję poprowadzić, pewne jest jedynie to, że każdą z nich można dowolnie tunningować przy pomocy prostego i rozbudowanego zarazem systemu. Zmieniać możemy praktycznie wszystko, począwszy od spojlerów, a na kolorystyce skończywszy. Gra pozwala nawet własnoręcznie rysować wzory. Możemy zatem chwycić za pędzel i przy jego pomocy skonstruować unikatowy wzór zdobiący karoserię pojazdu. Wszystko oczywiście robimy przy pomocy Wiilota, a co za tym idzie, precyzja jest naprawdę świetna. Szkoda zatem, że projektów samochodów nie da się publikować w sieci. Oznacza to mniej więcej tyle, że jedna osoba nie jest w stanie drugiej udostępnić wymyślonej przez siebie kolorystyki. Deweloper powiedział, że takowa funkcja być może pojawi się w późniejszym czasie, na dzień premiery ekipa po prostu by nie zdążyła.

Screeny z Need for Speed NITRO (WII)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosprzemek158   @   11:52, 07.09.2009
gierka średnio...słaba;| jakoś mnie nie zachwyciła czy rzucila na kolana. Fajny sposób tuningu pokazany m.in. w pierwszych sekundach filmu. Ale i tak wiem, że grac w to nie będę.

Ocena: 3/10
0 kudostbag   @   18:51, 10.06.2010
na wii nawet najgłupsza gierka potrafi cieszyc