Marvel's Spider-Man (PS4)

ObserwujMam (29)Gram (1)Ukończone (23)Kupię (5)

Graliśmy w Marvel's Spider-Man - godny następca serii Batman Arkham? (PS4)


LuKaS77PL @ 16:33 02.08.2018
Łukasz "LuKaS77PL" Konieczny

Rozgrywka w Marvel’s Spider-Man oczarowała mnie już na pierwszej prezentacji podczas ubiegłorocznych targów E3 i przyznam z satysfakcją, że kiedy chwyciłem kilka dni temu za pada to wrażenie nie zostało zmącone. Przedpremierowe materiały nie były w żaden sposób oskryptowane i rzeczywiście możemy wykonywać wszystkie zaprezentowane wcześniej sztuczki i akrobacje. Zacznę więc od poruszania się po Nowym Jorku, a konkretnie Manhattanie, który został odwzorowany z dbałością o najmniejsze szczegóły, a także nafaszerowany smaczkami z uniwersum Marvela, jak choćby piętrzącą się nad miastem wieżą Avengers. Przemieszczanie się z pomocą sieci po mieście jest bardzo płynne, a my mamy pełną kontrolę nad postacią. Przytrzymując R2 posyłamy sieć w kierunku punktu zaczepienia i w zależności od momentu, w którym zwolnimy przycisk, możemy nabrać prędkości albo wysokości. Samo miasto jest rewelacyjnie zaprojektowane pod taki styl rozgrywki i zapewne wiele osób spędzi sporo czasu nie robiąc niczego innego, prócz przyjemnego przemykania między budynkami i podziwiania urzekającej metropolii. Sterowanie i sposób poruszania się porównałbym częściowo do Infamous: Second Son, zwłaszcza jeśli chodzi o skakanie, czy bieganie po ścianach.

Jeśli mowa o walce, bazą systemu jest walka wręcz (kwadrat), przyciąganie siecią (trójkąt), uniki (kółko), ataki środowiskowe (L1 plus R1) oraz strzelanie siecią (R1). Wszystkie z wymienionych podstawowych ruchów powinniśmy w jak najbardziej pomysłowy sposób wykorzystywać w dwóch płaszczyznach potyczek: walce podstawowej oraz walce w powietrzu. Jedno trzeba przyznać – czego byśmy nie wymyślili, wygląda to niesamowicie efektownie i płynnie. Walka jest w pełni responsywna i soczysta, a animacje poruszania się Spider-Mana to pierwsza liga. Nieco później odblokowujemy możliwość wykonywania ataków kończących, wyrzucania przeciwników w powietrze oraz korzystania ze specjalnych gadżetów, jak choćby miotacza sieci, dzięki któremu rozgrywka nabiera jeszcze większych rumieńców. 

Jedynym ograniczeniem w starciach jest nasza kreatywność. Możemy obijać przeciwników na ziemi, wyskakując uderzać z góry lub zabrać oponenta w powietrze i tam bombardować go siecią i ciosami, kiedy tylko zechcemy. Każdą z odblokowanych zdolności możemy spożytkować w dowolnej kolejności oraz momencie, a także adaptować do danej sytuacji. Kiedy przeciwnicy przysparzają nam zbyt wielu problemów, możemy wyskakiwać do góry, poza ich zasięg i stamtąd unieruchomić ich siecią lub wystrzelić w wybrany element otoczenia i zastosować atak środowiskowy. Dodatkową pomocą jest tryb skupienia (L2), który pozwala spowalniać czas, zarówno podczas walki, jak i eksploracji miasta. Musimy też oczywiście mieć świadomość tego, z jakimi wrogami się mierzymy gdyż mamy tutaj zarówno tych większych i opancerzonych, delikwentów strzelających do bohatera z broni palnej i wielu innych – w każdym przypadku twórcy mają dla nas przynajmniej jedno dedykowane i efektownie rozwiązanie, lecz i tak możemy rozstrzygnąć sprawę po swojemu. Podsumowując mechanikę walki, w moim osobistym odczuciu jest to chyba najlepszy kawałek kodu, jakim mogłem się bawić przez ostatnie lata w grach akcji.

Screeny z Marvel's Spider-Man (PS4)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?