Evolve (PC)

ObserwujMam (17)Gram (3)Ukończone (2)Kupię (4)

Evolve - już graliśmy (PC)


bigboy177 @ 09:44 01.05.2014
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Evolve to jedna z najciekawiej zapowiadających się gier multiplayer, nastawionych na kooperację. Tytuł powstaje w studio Turtle Rock, czyli u ludzi, którzy lata temu dali nam świetne Left 4 Dead.

Evolve to jedna z najciekawiej zapowiadających się gier multiplayer, nastawionych na kooperację. Tytuł powstaje w studio Turtle Rock, czyli u ludzi, którzy lata temu dali nam świetne Left 4 Dead. Czy i tym razem uda im się oczarować publikę? Jest spora szansa, że tak właśnie się stanie. A wnioski swoje wysnuwam na podstawie kilkugodzinnej sesji w Windsorze, podczas której miałem przyjemność sprawdzić projekt własnoręcznie. Po zabawie wyszedłem zadowolony i z niecierpliwością czekam na więcej informacji oraz – co najważniejsze – premierę.



Jeśli chodzi o założenia, to są one banalnie proste. Przeniesieni zostajemy w odległą przyszłość, a swoje kroki stawiamy na pełnej niebezpieczeństw planecie, nazwanej Shear. Trafiamy na nią po to, aby polować, lub walczyć z myśliwymi. Rola zależna jest od tego, po której stronie się opowiemy. Jeśli gramy jako ludzie, staramy się zniszczyć okoliczne bestie, nim te dostaną się do generatora, demolując go przy okazji i niszcząc tutejszą operację kolonistów. Jeżeli zdecydujemy się grać po stronie przeciwnej, naszym zadaniem jest ubijanie myśliwych, a ostatecznie unicestwienie wspomnianej machiny.

Jak na grę mutliplayer przystało, głównym motorem napędowym Evolve są rozgrywki wieloosobowe. Mimo że twórcy przygotowali tryb dla pojedynczego gracza, w którym szarpiemy po prostu z botami, przyjemność jest zdecydowanie większa, kiedy zasiądziemy przy komputerze lub konsoli, a po drugiej stronie łącza to samo uczyni grupa kumatych, zdeterminowanych graczy, chętnych do tego by wspólnie się pobawić. Wówczas cztery osoby przyjmują role myśliwych, a jedna wciela się w grasującego po okolicy potwora.

W przypadku myśliwych, twórcy przewidzieli garść różnych postaci, a każda z nich reprezentować będzie jedną z czterech klas. Podczas zabawy miałem okazję poszarpać jako szturmowiec, medyk, żołnierz wsparcia oraz jako trapper (pułapkowiec?). Wszyscy dysponują oczywiście odmiennym zestawem umiejętności specjalnych, które, po połączeniu w jedną całość sprawiają, że jest ich niebywale trudno ubić.



Szturmowiec to tank w tutejszym zespole. W swoim arsenale posiada on broń siejącą spustoszenie na małe odległości (karabin strzelający prądem - Lightning Gun), jak również spluwę skuteczną na dystans (karabin szturmowy - Assault Rifle). Dodatkowo, jesteśmy w stanie zrobić użytek z dwóch niezwykle przydatnych gadżetów: min i osobistej osłony. Te pierwsze potrafią zadać potworowi ogromne obrażenia, ale nie jest łatwo z nich korzystać. Nadają się głównie do ciasnych pomieszczeń oraz miejsc, w których nie ma zbyt wielu przejść. Położona na ziemi mina, uzbraja się w ciągu około sekundy, a kiedy zbliży się do niej potwór, zadaje mu sporo obrażeń. Osobista osłona to natomiast generator pola siłowego, które otacza szturmowca i przez moment sprawia, że jest praktycznie niepodatny na obrażenia. Przyciąga on wówczas do siebie uwagę bestii, podczas gdy reszta w taki, czy inny sposób go wspiera, bądź także stara się ubić pokrakę.

Następna klasa w Evolve to medyk. Jak sama nazwa wskazuje, jego zasadniczą rolą jest utrzymywanie wszystkich przy życiu. Aby to zrobić posiada on specjalną broń, wystrzeliwującą wiązkę energetyczną, leczącą rany sojuszników. Dodatkowo, posiada on też swego rodzaju eksplozję jonów leczących (czy cokolwiek by to nie było), co uzdrawia wszystkich w okolicy, samemu medykowi także lekko reperując siły witalne. Żeby nie było, że klasa ta jest całkowicie defensywna, to w arsenale ma ona jeszcze strzelbę antymaterii oraz spluwę na strzałki uspakajające. Ta pierwsza tworzy na ciele potwora specjalne, słabsze punkty, które pozostali mogą wziąć na celownik i zadawać dzięki nim większe obrażenia. Ta druga sprawia, że oponent jest wolniejszy, jakby ospały, a w dodatku przez pewien czas widzimy go nawet wtedy, gdy skryje się za jakąś zasłoną.

Screeny z Evolve (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosbalic87   @   18:40, 01.05.2014
ogladajac materialy filmowe z gry troche smieszne wydaje mi sie to ze bestia nawet nie reaguje na to jak raz po raz siekamy w nia pokaznymi spluwami o duzej sile razenia tak jakbysmy sikali z pistoletow na wode Uśmiech nie wiem jak wam ale dla mnie wydaje sie to troszeczke jednoczesnie zabawne i irytujace ...
0 kudosMaterdea   @   23:25, 01.05.2014
Cytat: Fox46
Czy każda ich gra musi iść śladami L4D ?? zrobili by jakaś grę singlowa + dobrym MP a nie ciągle to samo tylko z inną otoczką.
Przecież każdy tworzy to, w czym czuje się najlepiej. To tak, jakby narzekać na Rockstar, że ciągle robi sandboksy.
0 kudosPabloMG   @   07:49, 02.05.2014
Materdea @ ludzie mają różne gusta mi się nie podobało Left 4 Dead jeśli Evolve powiela te same schematy to grę sobie odpuszczę i zagram w inną Uśmiech
0 kudosmktiger   @   09:43, 02.05.2014
"Graliśmy, graliśmy".
Hmm, to może jakis gameplay, skoro my nie możemy.
0 kudosIgI123   @   12:39, 02.05.2014
Cytat: mktiger
Hmm, to może jakis gameplay, skoro my nie możemy.
To że ktoś z redakcji grał w daną produkcję, nie znaczy że mają i mogę pokazywać gameplay.
0 kudosUxon   @   08:37, 03.05.2014
Cytat: IgI123
To że ktoś z redakcji grał w daną produkcję, nie znaczy że mają i mogę pokazywać gameplay.

??? Mała prośba, redagujmy choć w minimalnym stopniu własne komentarze zanim zdecydujemy się wybrać opcję "dodaj". MiastoGier to nie śmieciowy Onet, gdzie na forum jest pełno trolli i analfabetów.
0 kudosmktiger   @   12:08, 03.05.2014
Ja tam do redakcji pretensji, broń boże, nie mam. Po prostu przyjemniej by się czytało artykuł, zerkając przy okazji na jakiś gameplay. Jeśli redakcja nie mogła opublikować, trudno, rozumiem.
Liczę przy okazji na jakieś demo grywalne, wydane przed premierą gry, aby się gracz mógł zapoznać z produktem przez zakupem i nie czuł potem zawiedziony, jak to bywało czasami.
0 kudosIgI123   @   13:32, 03.05.2014
Cytat: Uxon
Mała prośba, redagujmy choć w minimalnym stopniu własne komentarze zanim zdecydujemy się wybrać opcję "dodaj". MiastoGier to nie śmieciowy Onet, gdzie na forum jest pełno trolli i analfabetów.
ofc lol
A co do samego gameplayu - wydaje mi się że ludzie są jednak trochę zbyt wytrzymali. Potwór rzuca w nich kamieniami, tłucze, zieje ogniem a oni tak jakby nic sobie z tego nie robią. Może do premiery zostanie to skorygowane.
0 kudosMaterdea   @   14:06, 03.05.2014
Cytat: mktiger
Ja tam do redakcji pretensji, broń boże, nie mam. Po prostu przyjemniej by się czytało artykuł, zerkając przy okazji na jakiś gameplay. Jeśli redakcja nie mogła opublikować, trudno, rozumiem.
Nie na każdym pokazie jest możliwość zgrywania własnej rozgrywki / nie zawsze da się to zrobić / nie zawsze ma się ze sobą odpowiedni sprzęt. Uśmiech
0 kudosbigboy177   @   16:13, 03.05.2014
Cytat: mktiger
Ja tam do redakcji pretensji, broń boże, nie mam. Po prostu przyjemniej by się czytało artykuł, zerkając przy okazji na jakiś gameplay. Jeśli redakcja nie mogła opublikować, trudno, rozumiem.

Niestety na tego typu pokazach w 99% nie da się nic rejestrować. Nawet jeśli się da, to mogą to robić IGN, Gamespot i inne giganty międzynarodowe. Jak wszędzie, mnóstwo polityki.
0 kudosUxon   @   16:25, 03.05.2014
Cytat: mktiger
Ja tam do redakcji pretensji, broń boże, nie mam. Po prostu przyjemniej by się czytało artykuł, zerkając przy okazji na jakiś gameplay. Jeśli redakcja nie mogła opublikować, trudno, rozumiem.

Nie do redakcji akurat skierowałem te słowa, bo chłopaków bardzo cenię za robotę, którą wykonują. Było to zaadresowane do co niektórych użytkowników, którzy umieszczają komentarze, nawet nie zobaczywszy co napisali, a my musimy kaleczyć oczy ich radosną twórczością Uśmiech Zwrócenie komuś uwagi to chyba nic złego, jeśli ja popełniam błędy, to też mnie poprawiajcie. Pozdro.
0 kudosgaco   @   15:02, 04.05.2014
@Uxon mądrze prawisz dobry człowiekuSzczęśliwy
A co do Evolve, zapowiada się kapitalnie. Mam ogromne zaufanie do zółwiowego studia, więc raczej nie może się to skonczyć tragediąSzczęśliwy grałbym potworem, oj grałbym Szczęśliwy Taki typowy must haveSzczęśliwy
0 kudosMicMus123456789   @   20:39, 04.05.2014
Co by nie mówić gra zapowiada się ciekawie i bądźmy szczerzy każdy chyba będzie chciał grać potworem czy jak go tam nazwać Dumny Osobiście też bym go wybrał bo jednak rozgrywka nim będzie czymś naprawdę nowym do tego możliwość ewolucji, będzie się grało Szczęśliwy
Dodaj Odpowiedź