Little Nightmares

Rozdział 1 - Więzienie - wiki Little Nightmares

Więzienie to pierwszy rozdział gry Little Nightmares. Ze względu na to, że gra w zasadzie nie ma samouczka, wszystkiego musisz domyślić się sam. Dlatego polecamy niniejszy poradnik. Rozpisaliśmy w nim wszystkie łamigłówki oraz miejsca, w których występują Nomy i posągi – tutejsze znajdźki.

• Nomy do przytulenia: 3
  • Posągi do strzaskania: 2

Po przebudzeniu

Zejdź z łóżka i kieruj się w prawą stronę. Jeśli będzie dla Ciebie zbyt ciemno, skorzystaj z zapalniczki – odpalisz ją przy pomocy kółka na padzie dla PlayStation 4. Dojdziesz wreszcie do niewielkich drzwiczek oraz czegoś w rodzaju lampionu. Lampion rozpal, a do drzwiczek podejdź, chwyć je przy pomocy prawego triggera na padzie i otwórz. Następnie lewym triggerem kucnij i przejdź na drugą stronę.

Spadniesz przed długimi schodami, idź nimi do góry. Na końcu, w niewielkim zaułku po lewej będzie posąg do strzaskania – rzuć nim (przytrzymaj prawy trigger i wciśnij krzyżyk). Śmigaj dalej w prawo, przechodząc przed niedokończoną barykadą. Trafisz do czegoś jakby sypialni. Aby wyjść stąd musisz wejść na metalowe łóżko, a potem podskoczyć i dostać się do szybu.

W kolejnym pokoju zainteresuj się krzesłem. Przesuń je w prawo, a następnie wespnij się na nie, wskocz na klamkę, chwyć ją i otwórz drzwi. Idź znowu w prawo, aż dojdziesz do lodówki. Otwórz jej drzwi, a zobaczysz uciekającego Noma. Idź za nim – jest po prawej stronie lodówki. Dostrzeżesz tam dziurę w ścianie – przejdź nią, a potem szybem do przodu. Gdy wyjdziesz na zewnątrz znajdziesz lampion - rozpal go – oraz Noma. Przytul go i wróć.

Otwórz drzwi lodówki i wejdź do góry po półkach, a potem po deskach dalej. Uważaj na dziwne pijawki spadające ze sklepienia oraz dziurę w podłodze. Gdy dojdziesz do drzwi, zainteresuj się dźwignią na ścianie. Pociąg za nią, a otworzysz sobie przejście dalej.

Dojdziesz wreszcie do zabarykadowanych drzwi. Aby iść dalej, podejdź do nich i chwyć najniższą deskę – oderwij ją, a utworzysz sobie przejście. Po drugiej stronie idź przed siebie, a wpadniesz na dół. Nie przejmuj się tym. Wstań i idź dalej. Pamiętaj o zapalniczce oraz pijawkach – uciekaj przed nimi, a potem pchnij zabarykadowane przejście i przeskocz ponad przepaścią.

Za ciemnym pokojem z pijawkami

Po wyjściu z mrocznego pokoju z pijawkami idź przed siebie, po drabinie do góry i po wąskiej kładce w lewo. Potem po schodach jeszcze wyżej i w prawo oraz w stronę ekranu. Dojdziesz do wyrwy w pomoście – przeskocz nad nią i wejdź kolejnymi schodami do góry. Na szczycie kieruj się w lewo. Dojdziesz do dźwigni. Pokręć nią, a otworzą się drzwi po prawej. Biegnij do nich, przeskakując ponad dziurą w pomoście.

W pokoju z wielkim wiatrakiem otwórz klapę na ścianie, wybiegnie Nom – nie złapiesz go jednak. Kieruj się następnie w prawo i przez dziurę w ścianie. Po jej drugiej stronie śmigaj w prawo, aż dojdziesz do prześcieradła, po którym możesz wejść do góry – zrób to. Wkroczysz do łazienki w celi (jest tu lampion, odpal go). Przejdź przez tutejsze drzwi, a następnie zamknij je za sobą. Obok drzwi jest bowiem dźwignia (dostaw sobie skrzynkę z papierem toaletowym), która pozwoli Ci wyłączyć napięcie przyłożone do kraty po prawej stronie. W kolejnym pokoju także pędź przed siebie, na końcu jest jeszcze jedna rażąca prądem krata.

Po drugiej stronie tejże kraty idź w prawo. Dojdziesz do pokoju z czymś w rodzaju kamery. Wykorzystuj cienie, aby przebiec obok niej niepostrzeżenie. Po prawej stronie pokoju będzie sporo pudełek. Wspinaj się na nie. Rozpal lampion, a potem po kratach wchodź do góry. Z ostatniego pudełka przejdź na pudełko po prawej i dojdź do wskazanej klatki – wybiegnie z niej Nom – idź za nim. Trafisz do niewielkiego pomieszczenia. Przytul w nim Noma i rozpal lampion, po czym wróć i znowu wejdź po klatkach do góry.

Tym razem na szczycie idź najpierw w lewo, a dojdziesz do dziwnego pokoju. Jest w nim posąg – możesz go zniszczyć. Gdy to zrobisz wracaj i śmigaj w prawo.

Wejdziesz do sypialni, a wówczas pojawi się dziwna postać. Schowaj się szybko pod łóżkiem po prawej stronie. Poczekaj aż pokraka przejdzie i zmierzaj w prawo. W kolejnym pomieszczeniu wejdź po klatkach do góry, a następnie wskocz na półkę i zmierzaj do dziury w ścianie – jest na końcu półki po prawej stronie. Z szybu wyskoczysz na duże skrzynie, a wtedy zmierzaj w prawo. Po chwili twój podopieczny dziwnie się poczuje. Idź jednak nadal w prawo, a dziwna postać zza krat rzuci Ci chlebem – zjedz go.

Lepiej się poczujesz więc wskakuj na skrzynki po prawej. Przejdź przez dziurę w kratach i w prawo. Dojdziesz do zalanego pomieszczenia, przez które po prostu musisz przejść. Po wyjściu z niego natrafisz na długi pomost. Idź nim przed siebie, a przy kracie wskakuj po skrzyniach i pudełkach w głębi sceny. Dojdziesz do klatek, a wtedy podejdź do góry, przeskocz na pudełko obok i wchodź po klatkach wyżej. Na górze w jednej ze skrzynek będzie lampion – rozpal go.

Zwróć uwagę na kołyszące się na łańcuchu skrzynie. Wskocz na nie i wespnij się do góry. Przeskocz z łańcucha w kierunku krat. Wejdź po nich do góry, a znajdziesz dwie dźwignie. Skocz najpierw do tej na ściennie, a następnie pociąg za dźwignię na środku pomieszczenia. Przesuń ją w prawo, a potem w lewo i szybko wskakuj na skrzynie. Przejdziesz w lewo. Wejdź tam na łańcuch i przeskocz z niego i idź  dalej, w lewo.

Po zagadce z łańcuchem

Po zeskoczeniu z łańcucha w lewo, idź przed siebie. Dojdziesz do pomieszczenia z szafkami oraz dźwignią na ścianie. Pociąg za nią, wspinając się na szafkę (wysuń szuflady) po lewej stronie – tę najbliżej kraty. Ze szczytu szafki przeskocz na dźwignię, co wyłączy prąd i pozwoli Ci przejść pomiędzy kratami.

W kolejnym pokoju znajdziesz lampion oraz klatkę z Nomem – uwolnij go, a potem wróć się do pokoju z szafką, Nom będzie stał obok niej – przytul go więc. Zepchnij następnie na dół przeciwwagę podwieszoną na linie, w pomieszczeniu, w którym wypuściłeś z klatki Noma. Pojawi się supeł. Wskocz na niego, a zjedziesz na dół. Włącz zapalniczkę i kieruj się w prawo, uważając na pijawki. Dojdziesz do kraty, która wcześniej była pod prądem. Przejdź przez nią tym razem. Dojdziesz do pokoju z kamerą. Uważaj na światło. Zwróć uwagę na wózek ze sprzętem do sprzątania. Wykorzystaj go, aby bezpiecznie pójść dalej.

Trafisz na pomost. Musisz się na nim wykazać zręcznością. Pędź szybko w prawo, bo zacznie się chować. Wskocz na skrzynię, a z niej przeskocz dalej. Wejdziesz do mrocznego pomieszczenia, a za tobą zamknie się krata. Śmigaj wtedy w prawo. Wyjdziesz z pierwszej lokacji, więzienia.

bigboy177
edytował(a): 2 razy   ●   zmienił(a): 6613 znaki

Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?