Uncharted 4: Kres Złodzieja

• Liczba notatek: 2
  • Liczba wpisów: 6
  • Opcjonalne rozmowy: 2

Rozdział ten rozpoczynasz od przerywnika na pokładzie motorówki. Przejmiesz wreszcie kontrolę nad Nathanem, a wówczas płyń w kierunku wyspy. Najpierw skieruj się na tą małą, po lewej stronie. Będzie tam zatopiony statek (zrób wpis do dziennika), a jeśli zanurkujesz do pierwszego pomieszczenia, znajdziesz skarb – będzie obok różowych korali. Przy zdemolowanych beczkach, meblach itd. będzie natomiast notatka.

Mając wszystko, wracaj na pokład i płyń w stronę dużej wyspy, jej zacienionej plaży. Przespaceruj się po niej, a znajdziesz zniszczone beczki, przy nich będzie natomiast skarb. Weź go i wracaj na łódź. Wypłyń z zatoczki i płyń w lewo. Dostrzeżesz kolejną plażę, wejdź na nią i zrób wpis do dziennika na podstawie krzyża przy skałach. Obok będzie jaskinia, a w niej notatka. Po jej wzięciu wróć na motorówkę i płyń dalej w lewo.

W oddali dostrzeżesz wieżę, nie płyń jednak do plaży, ale opłyń wyspę od drugiej strony. Będzie tam jeszcze jedna plaża, niejako od strony oceanu.

Po wyjściu z łodzi trzymaj się lewej, a znajdziesz jaskinię. Wejdź do niej – w prawym rogu dostrzeżesz skarb. Weź go, wyjdź z jaskini i kieruj się kawałek w stronę wieży, na tej samej plaży zauważysz szkielet przywiązany do pala (zrób na jego podstawie wpis do dziennika). Naprzeciwko szkieletu, pod skałą będzie jeszcze jeden skarb. Jego także weź.

Wróć następnie do łodzi i płyń dalej w lewo. dopłyniesz do jeszcze jednej, niewielkiej plaży na tyłach małej wyspy. Wejdź na nią i rozglądnij się, a znajdziesz kolejny skarb – będzie za jedną z tutejszych skał, niejako na końcu plaży.

Wróć teraz do łodzi i płyń dalej w lewo, dostrzeżesz większą wyspę przed sobą, a także łuk. Przypłyń pod nim i zerknij w lewo. Zauważysz półkę skalną. Wejdź na nią, a potem wspinaj się do góry, idąc w prawo. Nieco wyżej będzie jeszcze jedna półka, a gdy się na nią dostaniesz, zgarniesz jeszcze jeden skarb.

Mając go wróć do łodzi i płyń na mniejszą wyspę. Zejdź na jakąkolwiek plażę i zmierzaj do centrum. Staraj się znaleźć schody, z pomocą których dotrzesz w pobliże wcześniej widzianej przez Ciebie wieży. Na szczycie schodów znajdziesz most oraz wejście do jaskini. Zrób z nich użytek i zmierzaj przed siebie.

Dojdziesz do podstawy wieży. Wchodź więc do środka, a tam po drabinie nieco do góry i na drewniany pal, aby dosięgnąć kolejną drabinę. Z niej natomiast wejdziesz na wyższe piętra, a potem przez okno na zewnątrz. Wykorzystaj linę z hakiem i dostań się na platformę z desek. Wchodź do środka wieży i zbadaj znajdujący się tam mechanizm. Sam go wciśnie, a wtedy odpali się przerywnik.

Po nim zejdź z wieży i zmierzaj w stronę wskazanej w przerywniku plaży. Będzie po prawej stronie od wyjścia z wieży. Znajdziesz tam symbol strzałki, kierujący Cię na kolejną plażę. Tamtejsza strzałka skieruj Cię w morze. Płyń więc nieco do przodu, a na niewielkiej wysepce, pod wodą dostrzeżesz kolejną strzałkę, będzie kierować Cię w lewo. Płyń znowu do przodu, a pod wodą zauważysz następną strzałkę, znowu nakazującą zakręt w lewo. Płyń spory kawałek przed siebie, a dopłyniesz do wyspy z wrakiem statku. Będzie tu strzałka, nakazująca zawrotkę. Kawałek dalej następna, nadal kierująca do przodu. No i jeszcze jedna, skierowana tym razem w prawo, w stronę dużej wyspy. Gdy do niej dopłyniesz, zauważysz strzałkę, nakazującą Ci skręcić w lewo, w stronę łuku skalnego. Zrób to.

Wpłyniesz do sporej jaskini. Na brzegu znajdziesz strzałkę wskazującą schody. Niestety nie będzie się dało na nie wspiąć. W środku jaskini będzie natomiast filar, który to umożliwia. Podpłyń do niego łodzią i śmigaj w górę. Tam dostrzeżesz miejsce, do którego możesz przymocować linkę. Przeskocz dzięki niej na przeciwległą skałę, a tam na szczyt zniszczonych schodów.

Idź potem przed siebie. Po zejściu ze schodów wskoczysz do wody, kieruj się następnie w prawo, do jaskini. Znajdziesz tam skarb, obok ściany. Weź go i idź dalej przed siebie, w kierunku potężnych wrót. Niestety okaże się, że wejście zablokowane jest przez skały. Musisz znaleźć inny sposób, aby wejść do środka.

Po lewej zauważysz występy skalne, udaj się po nich do góry. Trafisz w ten sposób do ciemnej jaskini. Idź nią na wprost. Unosząc drewniane belki. Po drugiej stronie tunelu, zerknij w lewo, a zauważysz kolejne uchwyty. Przeskocz na nie i zmierzaj w prawo. Na górze przejdź po pniu i podejdź do skarpy, naprzeciwko niej będzie drabina. Podrzuć do niej Sama.

Spróbuje on przejść po moście, a ten wówczas się złamie. Wejdź wtedy po dłuższym jego fragmencie do góry. Kieruj się w prawo. Przeskocz w stronę skał, ale nie korzystaj od razu z belki drewnianej, aby iść w lewo, idź najpierw w prawo, a znajdziesz skarb – będzie w ciemnym pomieszczeniu. Po jego zabraniu wyjdź na zewnątrz i tym razem idź w lewo, po belce i daszku, aż do miejsca, w którym zniknął Sam.

Tam idź do przodu w stronę urwiska – na jego końcu porozmawiaj z Samem. Wróć następnie do drzewa i zaczep do niego linkę z hakiem, po czym zsuń się w dół z urwiska. Przeskocz na filar pod półką skalną, na której jest Sam. Przejdź po uchwytach i znowu skorzystaj z linki. Przeskocz na kolejną formację skalną.

Tam przejdź na drugą stronę, a zauważysz kolejne uchwyty, wchodź nimi wyżej. Potem znowu użyj linki z hakiem. Zeskocz w dół i huśtnij się w prawo, a potem do mrocznej jaskini. Tam, po lewej, będą uchwyty, zrób z nich użytek. Znajdziesz się w ten sposób u podstawy wieży. Idź więc w jej kierunku, a potem schodami. Dojdziesz w ten sposób do wejścia. Skorzystaj z niego, a tam, w otwartej skrzynce znajdziesz skarb. Weź go i wyjdź na zewnątrz.

Wejdź na szczyt wieży za sprawą uchwytu obok oraz okna na piętrze. Wyskocz przez nie na zewnątrz, a tam brnij wyżej przy pomocy kolejnych występów oraz cegieł. Na szczycie skorzystaj z drewnianej belki oraz linii z hakiem, zaczepiając ją na drzewie. Przeskocz następnie dalej, ale nie zjeżdżaj ślizgawką błotną w dół!

Zamiast tego zerknij w lewo, zauważysz krawędź. Przy jej pomocy zmierzaj w prawo. Po stanięciu na półce skalnej zerknij do trawy, zauważysz w niej skarb. Weź go i dopiero wtedy śmigaj na zjeżdżalnię. Na dole, zerknij w lewo. Zauważysz wąskie przejście, skorzystaj z niego. Dojdziesz nad urwisko ponad plażą. Po lewej stronie będą uchwyty, zrób z nich użytek. Wejdź na niewielką półkę skalną, a potem na kolejną. Na szczycie zerknij w lewo, zauważysz miejsce, do którego możesz przyczepić linkę. Musisz jednak wziąć rozpęd i skoczyć w kierunku gałęzi. Po drugiej stronie znajdziesz coś w formie misy, a także skarb.

Wróć następnie w okolice zjeżdżalni błotnej. Zwróć się w prawo, przeskocz przez murek i zeskocz na dół. Zwróć się w stronę posągów i zrób wpis do dziennika.

Skocz potem przed siebie i złap się włóczni posągu przy pomocy linki z hakiem. Nie zeskakuj z niej od razu. Zsuń się niżej, a zobaczysz jeszcze jeden posąg. Rozhuśtaj się i przeskocz w jego kierunku. Zaczep raz jeszcze linkę i przeskocz pod nogi tegoż posągu, będzie tam skarb.

Obróć się, znowu skorzystaj z linki i tym razem zsuń się na dół, na ziemię. Na dole znajdziesz kilka pomieszczeń w jednym z nich będą jakieś makiety (przygotuj wpis do dziennika), a także plany, zerknij na nie. Będzie tu też statuetka, której możesz się dokładnie przyglądnąć. Po zerknięciu na wszystko wskocz do wody i przepłyń na drugi brzeg. Wyjdź na powierzchnię i podejdź do stołu, zbadaj tamtejszą butelkę, a potem porozmawiaj z Samem (konwersacja będzie dostępna tylko wtedy, gdy zbadałeś wszystko w obu pomieszczeniach pirackich).

Na koniec trzymaj się lewej strony w pomieszczeniu z żywnością i wskocz do wody. Płynąc trzymaj się prawej i wyjdź na powierzchnię. Po przejściu kilku kroków, na ziemi znajdziesz skarb. Weź go i wróć do miejsca, do którego zsunąłeś się po linie.

Łamigłówka z kulami

Idź przez spore wrota w kierunku posągu. Zbadaj tu dziwny symbol na ziemi i stań na niego, a uchylą się nieco drzwi. Niestety mechanizm będzie uszkodzony, spróbujecie drzwi otworzyć ręcznie. Wejdziecie w ten sposób do sporej komnaty. Tam czeka Cię kolejna łamigłówka. Podejdź do mechanizmu w centrum i skorzystaj z niego.

• Przy pomocy kwadratu obracasz symbole, w kuli pochwyconej przez szczęki po Twojej prawej stronie.
  • Lewą gałką analogową ustawiasz symbol we wskazanym miejscu.

Pierwszy rząd ustawisz w następujący sposób:

1. Przesuń kulę z czarnym symbolem do miejsca, w którym są rozsunięte szczęki
  2. Ustaw tam symbol taki sam, jak po lewej stronie, czyli coś w rodzaju litery m.
  3. Przesuń kulę go w prawo, a wówczas druga kula trafi w szczęki.
  4. Ustaw ją tak, aby prawa strona była jasna, a lewa ciemna.
  5. Całość przesuń w lewo.

Pojawią się wówczas posągi. Znowu będziesz miał dwie kule do ustawienia. Zwróć uwagę, że kule będą obracać się jednocześnie. Wysuń kule bardziej w lewo, a wówczas tylko jedną, wybraną będziesz kręcił – obok jest kolejny mechanizm przestawiający kule. Włączy się kolejny element mechanizmu, a także trzecia warstwa kul.

Aby ułożyć trzeci rząd postępuj wedle następujących kroków:

1. Zajmij się symbolem ze strzałką – mężczyzny.
  2. Wysuń go tak, żeby tylko on się obracał i przesuń go cztery razy (czterokrotnie wciśnij kwadrat).
  3. Zajmij się drugim symbolem, z krzyżykiem.
  4. Wysuń go w prawo, tak aby tylko on się obracał i tam przesuń go dwa razy (dwukrotnie kwadrat).
  5. Cofnij symbole do światła. Zagadka będzie rozwiązana.

Pojawi się dźwignia. Podejdź do niej i pociąg. Okaże się, że to winda, wyjedziecie nią do góry. W oddali, na mniejszej wyspie, pojawi się też spory posąg Avery’ego. Udaj się do niego. Po lewej zauważysz uchwyty, skorzystaj z nich, a na górze idź do linki widocznej po prawej stronie. Zjedziesz z jej pomocą nieco niżej, a tam wejdź do jaskini i śmigaj na jej drugą stronę. Zejdź w dół, po prawej, a znajdziesz się w pobliżu łodzi. Wsiadaj do niej i płyń do mniejszej wyspy.

Wejdź po schodach w okolice posągu i sporządź wpis do dziennika. Udaj się następnie kolejnymi schodami do góry i wskocz na posąg z tyłu. W ten sposób będziesz w stanie zerknąć przez lunetę, którą trzyma w ręku. Odpali się wówczas przerywnik, a po nim rozpocznie kolejny rozdział.

bigboy177
edytował(a): 9 razy   ●   zmienił(a): 10567 znaków

Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?