Bloodborne

Koszmar Tropiciela - wiki Bloodborne

Pierwsze miejsce w jakie trafiasz zaraz po byciu zmiażdżonym przez koszmar w Rewirze Katedralnym to Koszmar Tropiciela. Lokacja na pierwszy rzut oka mocno przypomina Kaplicę Oedona. Pierwsze co musisz zrobić, to podejść do lampionu i rozpalić go.

Idź następnie w jedynym możliwym kierunku – przed siebie i na zewnątrz kaplicy. Po wyjściu skręć w lewo i przeszukaj zwłoki, a zdobędziesz Krew Śmierci Szału. Potem zerknij po drugiej stronie wyjścia, na niewielkim pagórku, będą tam Bliźniacze Odłamki Krwawego Kamienia. Weź je również i śmigaj schodami do góry. Uważaj na kolesia w kapeluszu, nie będzie go łatwo ubić. Na górze, zerknij w lewo, przeszukaj ciało (Czapka dawnego tropiciela) i wróć na dół.

Tym razem idź ścieżką po prawej stronie. Na górze, dokładnie ponad schodami, zerknij w lewo, nieco w dół, zauważysz kolejne ciało na półce skalnej (Rękawice dawnego tropiciela). Zeskocz na dół, wróć znowu tam gdzie byłeś, ale tym razem idź przed siebie, swoistym pomostem. Na szczycie będzie znowu ciało, a przy nim fiolki z krwią. Nie schodź na dół w stronę nagrobków, ale rozglądnij się. Najpierw w prawo, pomiędzy pagórkami dostrzeżesz kolejne ciało (Krew śmierci szału), następnie nieco na wprost, w oddali będzie jeszcze jedno ponad wielką bramą. Przy ciele znajdziesz Bliźniacze Odłamki Krwawego Kamienia.

Uważaj tu, bo w okolicy czai się tropiciel. Zlikwiduj go i nadal przeszukuj górną część lokacji. Dojdziesz w ten sposób do schodów, prowadzących do Katedry Kościoła Uzdrowienia (tam, gdzie wcześniej była Pastor Amelia), nie idź w tamtym kierunku, ale zamiast tego skręć w prawo i zejdź schodami w dół. Pozbądź się okolicznych pokrak i skręć w prawo, a potem znowu schodami w dół. Ubij kruki, pociąg za dźwignię (otwierając skrót) i zerknij w prawo, na niewielkiej górce będzie ciało (Spodnie dawnego tropiciela) – musisz zeskoczyć na nie od góry.

Wróć się teraz na dół, tam gdzie był okrąg z nagrobkami. Przy jednym z nich dostrzeżesz ciało, udaj się więc do niego i weź Bliźniacze Odłamki Krwawego Kamienia. Zeskocz potem całkowicie w dół. Będzie tu garść pokrak, więc przygotuj się do walki. Będą też kolejne ciała. Jedno w pobliżu środka (Wiedza Szaleńca), drugie kawałek dalej, w okolicy trójki potworów (Wiedza Szaleńca). Po przeciwnej stronie cmentarza przeszukaj jeszcze jedno ciało (fiolki z krwią), a potem idź w stronę wielkiej bramy, prowadzącej schodami do Katedry.

Przy przejściu zauważysz trzy ciała, jedno przy samych wrotach (Gniewny Wilgotny Krwawy Klejnot), drugie nieco dalej, po lewej stronie schodów (Kule z żywego srebra) – uwaga na pułapkę – a jeszcze jedno, na niewielkim pagórku, także obok schodów (Rozcinacz bestii). Do tego ostatniego dojdziesz niejako dookoła, wychodząc nieco na schody w stronę Katedry, skręcając w lewo i przeskakując w dół przez zniszczoną barierkę (uwaga, będzie tu tropiciel z młotem).

Uwaga:
Spacerując po schodach, zerknij w prawo, będzie jeszcze jedno ciało, w zagłębieniu, a przy nim koktajl Mołotowa.

Teraz nie pozostaje nic innego, jak śmigać na szczyt schodów w stronę Katedry. Mniej więcej w połowie drogi w Twoim kierunku zacznie pędzić ognista kula – odskocz wówczas na bok i niech leci. Jak droga będzie wolna, spokojnie wracaj do góry. Na swego rodzaju półce, zerknij w lewo, dostrzeżesz ciało (Opończa dawnego tropiciela). Potem wracaj na schody i kontynuuj pochód. Gdy podejdziesz prawie pod same drzwi wylezie z nich wielka pokraka z toporem. Musisz się z nią oczywiście rozprawić. Nie będzie to jakieś szczególnie trudne, zrób użytek z uników i zadawaj jak najwięcej obrażeń.

Po zlikwidowaniu oponenta, nie przechodź przez wrota, ale rozglądnij się dookoła. Zarówno po lewej (koktajl mołotowa), jak i po prawej (fiolki z krwią) stronie schodów będą ciała. Wchodź wreszcie do Katedry i idź do jej końca. Zauważysz tam płonącą bestię, a w jej ręce będzie przedmiot – Wisior w kształcie oka - weź go i wracaj na zewnątrz.

Zaraz po przejściu przez drzwi skręć w lewo, a dostrzeżesz tunel, prowadzący w dół. Zrób z niego użytek. Po drugiej stronie natrafisz na jakieś dziwne działo i jedną pokrakę, dobrze wymierz moment ataku i zmierzaj przed siebie. Zbliżając się do karabinów możesz skorzystać z koktajlu mołotowa, a potem wyskocz, ubij dwie pokraki, zniszcz pozostałe konstrukcje i idź dalej wzdłuż ścieżki.

Na dole znowu czeka na ciebie kilku wrogów, w tym tropiciel. Zlikwiduj ich i zejdź stopień niżej, celem przeszukania ciała (Bliźniacze Odłamki Krwawego Kamienia). Wróć potem nieco do góry i zerknij na wejście do przekrzywionego domu. Udaj się oczywiście do środka. Zlikwiduj dwóch oponentów i podejdź do beczek, będzie tam ciało (Opóźniony koktajl mołotowa). Zejdź następnie po schodach na dół i skręć w lewo, aby przeszukać ciało (Młot Grzmot) leżące obok schodów – uważaj, będzie tu pułapka.

Wyjdź teraz drzwiami po drugiej stronie domu i schodami do góry. Na półpiętrze znajdziesz ciało – przeszukaj je, a otrzymasz Grudkę krwi bestii. Idź potem znowu do góry. Także i tu trafisz na tropiciela, ale będzie nieco łatwiejszy – postaraj się go przyszpilić, a na pewno sobie poradzisz. Po jego ubiciu otrzymasz Odznakę Strzelającego Młota.

Wróć do domu i idź na szczyt schodów. Przeskocz następnie przez okno po lewej stronie. Będzie tu ciało (Cylinder Dawnego Tropiciela). Zeskocz na dół, w stronę krwawej rzeki i przejdź na drugi brzeg, walcząc z tutejszymi potworami (przygotuj antidotum). Znajdziesz tu ciało (Krew Śmierci Szału). Jeśli zdecydujesz się pójść rzeką w stronę skał, natrafisz na uciekającego knypka – zlikwiduj go, a dostaniesz Fragment Krwawego Kamienia. Jeśli pójdziesz kawałek dalej, tunelem, natrafisz na Tropiciela, wyposażonego w karabin. Zlikwiduj go, a otrzymasz Działko Gatlinga.

Idąc dalej w głąb jaskini dostrzeżesz ciało na wprost (Fragment Krwawego Kamienia) oraz jedno po lewej stronie (Bliźniacze Odłamki Krwawego Kamienia), naprzeciwko tego pierwszego. Obok pierwszego ciała będzie też zejście do kolejnej jaskini. Proponuję jednak nie zeskakiwać w dół, ale zacząć machać jakąś bronią. Powinna się wówczas pojawić pokraka, którą bez problemu załatwisz stojąc na podwyższeniu. Następnie cofnij się w okolice drugiego ciała i przejdź tamtędy. Przed sobą dostrzeżesz wiedźmę. Podejdź do niej po cichu i wykonaj finiszera. Wtedy możesz spokojnie iść dalej przed siebie. W jaskini będą cztery ciała, jedno w dziurze w pobliżu wiedźmy (Fragment Krwawego Kamienia), a trzy kolejne w większej grocie, w której walczyłeś na podwyższeniu. Ciała w grocie mają przy sobie Bliźniacze Odłamki Krwawego Kamienia oraz Ramię Amygdalskie – ciekawą broń.

Wróć się teraz, wyjdź z tunelu i idź w stronę mostu. Najpierw udaj się na most i pozbądź się czwórki tamtejszych wrogów – dwóch z nich będzie bezustannie strzelać. Możesz spróbować ich odciągnąć, albo użyć koktajli Mołotowa. Mając z głowy wieśniaków, zauważ że na moście (kule żywego srebra) oraz obok schodów prowadzących na most (fiolki z krwią) są ciała. Przejdź potem na drugą stronę mostu i skręć w lewo. Będzie tu wąska ścieżka, a na jej końcu ciało (Rękawice konstabla).

Wróć teraz w okolice mostu i idź w dół przez sporych rozmiarów wrota. Na końcu korytarza będzie stał Tropiciel, Simon, z którym związany jest niewielki wątek fabularny. Podejdź i porozmawiaj z nim. Możesz go też zaatakować, niemniej nie polecam tego. Jeśli go zabijesz dostaniesz broń zwaną Łukomiecz Simona, w późniejszym etapie, będąc w Wiosce Rybackiej, również jednak będziesz mógł ją zgarnąć. Jeśli Simona zabijesz już teraz, nie będziesz mógł później zdobyć innego, przydatnego przedmiotu.

Po konwersacji skręć w lewo i otwórz drzwi. W ten oto sposób otrzymujesz skrót do lampionu Koszmaru Tropiciela, którym wkroczyłeś na mapę. Możesz teraz oczywiście zrobić użytek z lampionu, przenieść się do Snu Tropiciela i zainwestować pozyskane tętnienia krwi.

Idź z powrotem na most i zejdź schodkami po jego prawej stronie. Pozbądź się pokrak przy skale i przeszukaj ciało (Spodnie konstabla). Obok pokrak jest tunel, przejdź przez niego na drugą stronę. Pojawią się pieski, ubij je i idź przed siebie. Jak miniesz przewróconą wieżę skręć w lewo, na końcu przejścia będzie ciało, a przy nim Krew Śmierci Szału. Potem cofnij się do rozdroży i tym razem krocz w przeciwnym kierunku, w prawo.

Uważaj na kruki i cały czas idź przed siebie, w stronę ciała na końcu drogi. Niestety tędy się do niego nie dostaniesz, wejdź więc po drabinie na lewym murze. Na górze kieruj się w lewo i zeskocz przez zniszczoną barierkę, aby przeszukać ciało w oddali (Bułat Tropiciela Bestii). Będzie tu tropiciel, więc przygotuj się do walki. Konieczne będą oczywiście uniki i szybkie wyprowadzanie ciosów – skubaniec podatny jest na ogień, więc skorzystaj z Ognistego papieru. Po jego zlikwidowaniu dostaniesz Runę Plugastwo.

Zeskocz następnie w dół przed siebie i wróć na drabinę. Zbliż się znowu do barierki, którą przeskoczyłeś przed momentem w stronę tropiciela, ale tym razem zerknij w lewo, zobaczysz wyrwę. Jeśli z niej skorzystasz trafisz na belkę drewnianą, a nią przejdziesz na mur po przeciwnej stronie. Na krańcu muru będzie ciało, a przy nim Opończa Konstabla.

Zeskocz w dół, znowu idź na drabinę i tym razem idź ścieżką do góry i przed siebie. Usłyszysz bijące dzwony. Przed sobą zobaczysz znowu czerwoną rzekę, a w niej brodzącego giganta z armatą w łapie. Musisz unikać ostrzału i starać się do niego podejść. Wówczas znowu musisz starać się unikać jego ciosów bliskiego zasięgu. Obserwuj go bacznie i rób uniki. Uważaj, bo po lewej stronie będzie jeszcze jedna pokraka, tym razem z toporem – walczyłeś z nią przed wejściem do katedry.

Najpierw postaraj się odciągnąć w swoim kierunku pokrakę nadchodzącą z lewej strony. Pozbądź się jej w okolicy drabiny, a dopiero wówczas zajmij się tą strzelającą. Obejdź ją od prawej strony i korzystając z cichej eliminacji, zrób z nią porządek. Następnie przeszukaj ciało po prawej stronie, a zgarniesz . Idź potem w miejsce, z którego wyszedł przeciwnik z toporem i przeszukaj leżące tam zwłoki (Maska, Fartuch, Rękawice oraz Spodnie Rzeźnika). Potem idź przez przejście przy którym stał koleś z armatą.

Zerknij w prawo, dostrzeżesz spory budynek. Zbliż się do niego i wejdź do środka. Obok ołtarza będzie lampion (Koszmarny Kościół), koniecznie go podpal. Zejdź potem po schodach pod ołtarzem na dół. Idź szybko, bo będzie tam znikający kurdupel – wyeliminuj go, a dostaniesz Fragment Krwawego Kamienia. Obok wejścia, którym się tu zszedłeś znajduje się też miejsce, w którym możesz przywołać Henriettę – jednego z Dawnych Tropicieli – przydatną do walki z tutejszym bossem (będzie on po przeciwnej stronie ścieżki, na której stał stwór z armatą, na razie tam jednak nie idź).

Zerknij przed siebie, przejdź po pomostach i przeszukaj tutejsze ciało (Bliźniacze Odłamki Krwawego Kamienia). Jak się do niego zbliżysz zostaniesz zaatakowany, więc uważaj. Po zabiciu oponenta zeskocz w dół do kanałów. Zlikwiduj kruki i przeszukaj dwa ciała, jedno będzie na końcu kanału (fiolki z krwią), a drugie przy wyjściu (Urna z olejem). Idź potem przez tutejszą grotę. Dojdziesz do ciała, które wcześniej było poza Twoim zasięgiem. Przeszukaj je, a dostaniesz broń zwaną Wirująca piła.

Następnie wróć w miejsce, w którym był koleś z armatą i skieruj się w lewo, ścieżką do góry. Będzie tu ciało, a kawałek dalej jeszcze jedno. Po prawej stronie dostrzeżesz też wiedźmę, a poniżej dziwną istotę bijącą ręką po wrotach - zlikwiduj ją (nie będzie walczyć), a dostaniesz sporo fiolek z krwią. Następnie zainwestuj tętnienia jakie posiadasz (jesteś w pobliżu lampionu) i przygotuj się do walki. Jeśli jesteś gotowy, ruszaj przed siebie, do komnaty, w której przebywa Ludwig Przeklęty – pierwszy boss.

Ludwig Przeklęty
Pojedynek z bossem, wraz z materiałem filmowym, ukazującym całe starcie znajdziesz w na osobnej podstronie solucji, w sekcji bossów. Strona zwie się Ludwig Przeklęty - jak pokonać.

Po zlikwidowaniu przeciwnika odpal lampion (Podziemny Stos Trupów), załóż jakieś ubranie kościelne, np. komplet Czarnego Kościoła i podejdź do leżącej na ziemi czaszki. Porozmawiaj z nią, a w trakcie konwersacji odpowiedz twierdząco, aby otrzymać Święty Miecz Księżycowego Blasku. Jeśli tego nie zrobiłeś, nic się nie stanie, broń zgarniesz też później, po zlikwidowaniu bossa Żywe Porażki nie musisz na siebie nic zakładać, a przy czaszce i tak znajdziesz miecz. Mając ostrze wejdź po schodach do góry i zerknij w prawo, a znajdziesz zwłoki, będą przy nich fiolki z krwią. Wreszcie natomiast możesz się skierować schodami do góry, aby kroczyć dalej.

Na górze zerknij w lewo, dostrzeżesz więzienie. Osoba w środku (Yamamura) będzie coś mówić, ale drzwi nie otworzysz, będą zablokowane (potrzebny jest Klucz do podziemnej celi, który znajdziesz w lokacji Sala Badań). Obróć się zatem i krocz przed siebie. Kawałek dalej, zauważysz w celi ciało (Krew Śmierci Szału). W celi naprzeciwko też coś będzie, ale drzwi niestety ponownie okażą się zamknięte (potrzebny ten sam klucz, co powyżej). Dlatego kontynuuj zwiedzanie. Kiedy miniesz otwartą kratę (chwilowo tam nie wchodź) trzymaj się prawej strony. Natrafisz na otwartą celę, drugą z kolei, a w niej ciało do przeszukania (Pięść Gratii – coś jakby kastet, tyle że do drugiej ręki).

Wróć się potem do otwartej kraty i zejdź wąskim przejściem w dół. Podejdź do drzwi i porozmawiaj, z osobą po drugiej stronie. Do środka nie wejdziesz, bo potrzebujesz Klucza do wewnętrznej komnaty, który pozyskujesz w lokacji Wioska Rybacka.

Idź następnie po schodach do góry i kieruj się w lewo. Dojdziesz do schodów, które zaprowadzą cię do czegoś w rodzaju sypialni. Zerknij w każdym razie za siebie i pozbądź się przebywających tam szczurów. Znajdziesz przy nich ciało (Fragment Krwawego Kamienia). Potem odwróć się i śmigaj w przeciwną stronę pomieszczenia. Na jednym z łóżek dostrzeżesz zwłoki do przeszukania (Wiedza Wielkiego). Jak pójdziesz dalej, zostaniesz zaatakowany przez dwóch Tropicieli.

Uwaga sekret: Wejdź na ołtarz i szybko z niego zeskocz. Pojedzie on do góry, a pojawi się inny, ukryty ołtarz. Wejdź na niego i zjedź na dół. Tam znajdziesz skrzynię, a w niej Działo Kościelne.

Wróć się w okolice celi, aby odciągnąć jednego z nich – będzie walczył na bliską odległość. Drugi będzie stosował magię. Po zlikwidowaniu pierwszego dostaniesz Wiedzę Szaleńca. Jego kompan da Ci Kule z żywego srebra.

Gdy droga będzie wolna, idź w stronę czegoś, co wygląda jak ołtarz. Podejdź do leżących na nim resztek, a wtedy pojawi się możliwość Włożenia wisiora w kształcie oka, zrób to. Ołtarz okaże się windą, z pomocą której pojedziesz do góry. Na szczycie zapal lampion (Sala Badań) i idź w jedynym możliwym kierunku – po schodach do góry. Po chwili znajdziesz się w miejscu zwanym Sala Badań.

bigboy177
edytował(a): 4 razy   ●   zmienił(a): 14773 znaki

Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?