Steam za kilka lat umrze, twierdzi szef studia odpowiedzialnego za cykl Borderlands

Właśnie dlatego Borderlands 3 dostępne będzie w sklepie Epic Games Store.

@ 16.04.2019, 08:50
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Steam za kilka lat umrze, twierdzi szef studia odpowiedzialnego za cykl Borderlands

Borderlands 3 to jedna z najważniejszych premier bieżącego roku. Wielu graczy na nowe dzieło studia Gearbox Software czeka od lat, a kiedy ujawniono, że wersja PC będzie dostępna ekskluzywnie na Epic Games Store, nie wszyscy byli zadowoleni. Szef Gearbox postanowił opowiedzieć co nieco o kulisach kontrowersyjnej decyzji.

Wypowiedzi Randy'ego Pitchforda pojawiły się na łamach Twittera. Wynika z nich, że Gearbox nie miało w zasadzie nic do powiedzenia, jeśli chodzi o platformę dystrybucji Borderlands 3. Decyzję podjął wydawca przedsięwzięcia, czyli Take Two. Mimo to Pitchford uważa, że całość została kiepsko zakomunikowana.

"Po pierwsze, rozumiem, że choć mogę mieć przemyślenia oraz opinie na ten temat, autorytet leży w pełni w rękach naszego partnera wydawniczego, 2K Games. Więc choć mam pewien wpływ, nie mogę niczego wymusić (ten statek odpłynął, można rzec)".

Co ciekawe, Pitchford uważa, że choć obecnie Steam ma pewną przewagę technologiczną, Epic Games zamierza w najbliższym czasie zainwestować spore sumy pieniędzy w swój sklep, dzięki czemu za kilka lat Steam może być platformą-widmem. Aby dotrzymać kroku konkurencji, będzie się musiał rozwinąć.

"Spodziewam się, że Epic zainwestuje w technologię więcej niż Valve. Kiedy spojrzymy na Steam za pięć albo dziesięć lat, okaże się, że będzie sklepem umierającym, a inne platformy zajmą jego miejsce".

"Steam będzie musiał się poddać, przegrać, albo stać lepszym niż kiedykolwiek wcześniej. To dobre dla klientów Steam, deweloperów oraz wydawców".

Premierę Borderlands 3 zaplanowano na dzień 13 września. Wówczas okaże się czy decyzja o jego ekskluzywności dla Epic Games Store była właściwa. Tytuł dostępny będzie na PC, PS4 oraz Xboksie One.


Sprawdź także:
Borderlands 3

Borderlands 3

Premiera: 13 września 2019
PC, PS4, XBOX ONE, PS5, XBOX X/S

Borderlands 3 to kolejna część słynnej serii strzelanek, w których wcielamy się w rolę jednego z czterech protagonistów i na pełnej niebezpieczeństw planecie Pandora star...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudoslogan23   @   10:49, 16.04.2019
Już pal licho że wziął czy nie wziął ale steam, Sam zabija siebie swoją polityką wydawniczą i dbałością od nadzór nad swoimi tytułami. Więc kwestia czasu,Jak steam się poślizgnie na czymkolwiek.
0 kudosTheCerbis   @   11:12, 16.04.2019
To jest jasne, że Valve nie będzie przecież siedzieć bezczynnie, gdy Epic się mocno rozwinie. A ma taką społeczność zagorzałych zwolenników, że na razie Chińczycy mogą się schować.
0 kudoskobbold   @   19:58, 16.04.2019
Cytat: TheCerbis
To jest jasne, że Valve nie będzie przecież siedzieć bezczynnie, gdy Epic się mocno rozwinie. A ma taką społeczność zagorzałych zwolenników, że na razie Chińczycy mogą się schować.

Od czego tu zacząć Konsternacja
Steam - 150 milionów kont
Valve - szacunkowa wartość 2-4 miliardów dolarów
Tencent - szacunkowa wartość 550 miliardów
Chińscy internauci - szacunkowo 770 milionów(zgadnij kto jest głównym dostawcą usług interneto-growych w Chinach)
Tak że, ten...kto z kim nie ma szans?

Nie wszyscy posiadacze kont na Steamie są fanatykami jak Dabi i będą rozdzierać szaty w obronie Valve, skłaniam się ku temu, że jest to zdecydowana mniejszość. Jeśli Chińczycy będą chcieli to wykupią Valve tylko po to żeby je zamknąć(Gabe posiada 50% udziałów więc raczej do tego nie dojdzie, ale mogli by i wydali by na to jakieś drobniaki biorąc pod uwagę ich roczne przychody). I tak facet ma więcej racji, niż Wam się wydaje. Valve to Steam, CS i DOTA 2...i tak od wielu lat, stoją w miejscu. W długofalowaj perspektywie, jeśli Valve nie weźmie się ostro za zmiany i inwestycje to jest na straconej pozycji, po prostu Tencent zniszczy ich ekonomicznie bo może sobie na to pozwolić.
0 kudoslogan23   @   20:08, 16.04.2019
Cytat: kobbold
Cytat: TheCerbis
To jest jasne, że Valve nie będzie przecież siedzieć bezczynnie, gdy Epic się mocno rozwinie. A ma taką społeczność zagorzałych zwolenników, że na razie Chińczycy mogą się schować.

Od czego tu zacząć Konsternacja
Steam - 150 milionów kont
Valve - szacunkowa wartość 2-4 miliardów dolarów
Tencent - szacunkowa wartość 550 miliardów
Chińscy internauci - szacunkowo 770 milionów(zgadnij kto jest głównym dostawcą usług interneto-growych w Chinach)
Tak że, ten...kto z kim nie ma szans?

Nie wszyscy posiadacze kont na Steamie są fanatykami jak Dabi i będą rozdzierać szaty w obronie Valve, skłaniam się ku temu, że jest to zdecydowana mniejszość. Jeśli Chińczycy będą chcieli to wykupią Valve tylko po to żeby je zamknąć(Gabe posiada 50% udziałów więc raczej do tego nie dojdzie, ale mogli by i wydali by na to jakieś drobniaki biorąc pod uwagę ich roczne przychody). I tak facet ma więcej racji, niż Wam się wydaje. Valve to Steam, CS i DOTA 2...i tak od wielu lat, stoją w miejscu. W długofalowaj perspektywie, jeśli Valve nie weźmie się ostro za zmiany i inwestycje to jest na straconej pozycji, po prostu Tencent zniszczy ich ekonomicznie bo może sobie na to pozwolić.
W punkty, Valve popadło w stagnacje i samozachwyt, Brak tylko jakiegoś Odoakera, Który ich podbije i dobije.
0 kudosdabi132   @   20:35, 16.04.2019
@kobbold: A ty widzę jesteś fanem Tencent'u i Epic Games Store?
0 kudosTheCerbis   @   21:14, 16.04.2019
Nie ma to jak podawać nieaktualne dane i robić suche porównania...
1 kudoskobbold   @   21:29, 16.04.2019
Cytat: dabi132
@kobbold: A ty widzę jesteś fanem Tencent'u i Epic Games Store?

Mam totalnie wywalone czyjego klienta odpalam, jeszcze kilka miesięcy temu nie wiedziałem, że taka firma istnieje. To jest korpo i to jest korpo, żadnej nie będę bronił ani kibicował.
Cytat: TheCerbis
Nie ma to jak podawać nieaktualne dane i robić suche porównania...

Które dane są nieaktualne? Sprecyzuj. Valve przestało udostępniać statystyki(wiec mogę bazować na dostępnych ostatnich - 150 milionów to stan na 2018r. ,ile w tym martwych dusz? Wartość jest szacunkowa i więcej z tego nie wyskrobiesz niż te 2-4 miliarda. A w jaki sposób byś chciał to inaczej porównać? Tencent to gigant przy Valve.
0 kudosshuwar   @   07:36, 17.04.2019
Cytat: TheCerbis
Nie ma to jak podawać nieaktualne dane i robić suche porównania...
Eh... czy my chcemy mieć poziom dyskusji jak u konkurencji? Będziemy się nawzajem atakować? No proszę Was!

Mnie to zestawienie kobbold'a zainteresowało. Nawet jeśli nie jest dość precyzyjne, czy aktualne, to nakreśla ogólny podział tortu między graczy.
1 kudosTheCerbis   @   10:34, 17.04.2019
Dane dotyczące kont i wartości firmy Gabe'a są nieaktualne, a porównywania ilości użytkowników Steama z ilością Chińczyków używających internetu jest słabe. Wiadomo, że Tencent jest gigantem i że ma 40% udziałów w Epic Games, ale jaka jest liczba użytkowników internetu w reszcie krajów świata? Szacunkowo 7,7 mld? Epic przez swoje praktyki odpycha graczy, nie zachęca, poza tym co zrobi Tencent? Będzie dawał za darmo gry na EGS w pakiecie z internetem? Hm, może w sumie będzie... Niemniej Chiny to nie cały świat, a Chiński internauta niekoniecznie jest Chińskim graczem korzystającym z platformy EGS/Steam.
0 kudosfrycek88   @   17:04, 17.04.2019
Przypominam tylko że jak steam padnie to z naszych gier, które tam mamy po wgrywane zostanie tylko wspomnienie i niedziałające płytki.
0 kudosLucas-AT   @   17:24, 17.04.2019
Podobno Red Dead Redemption 2 ma się ukazać tylko na Epic Store. Jeśli to prawda, to będzie to dla Steama ogromny cios.
0 kudosdabi132   @   17:56, 17.04.2019
Cytat: frycek88
Przypominam tylko że jak steam padnie to z naszych gier, które tam mamy po wgrywane zostanie tylko wspomnienie i niedziałające płytki.

Tak samo jak z każdej platformy cyfrowej dystrybucji. Również Epic Games Launcher nie jest w tej kwestii wyjątkiem. No może GOG.com się wyłamuje z wszystkich sklepów, bo pozwala pobrać kopię zapasową na swój komputer.
0 kudoskobbold   @   19:43, 17.04.2019
Cytat: TheCerbis
Dane dotyczące kont i wartości firmy Gabe'a są nieaktualne, a porównywania ilości użytkowników Steama z ilością Chińczyków używających internetu jest słabe.

Cytat: TheCerbis
Niemniej Chiny to nie cały świat, a Chiński internauta niekoniecznie jest Chińskim graczem korzystającym z platformy EGS/Steam.

Przedstaw proszę aktualne dane skoro je posiadasz, chętnie się z nimi zapoznam.
WeGame(sklep Tencent`u na rynek Chiński posiada ok 200 milinów kont(są plany wprowadzenia go na rynek zachodni - na chwile obecną wersja alfa WeGame X.). Dochodzi do tego jeszcze ok. 30 milionów Chińczyków na Steamie. Tencent ma 100% udziałów w Riot Games, 40% w Epic Games, 80% w Grinding Gear Games (twórcy Path of Exile), 5% w Ubisoft i Activision Blizzard, 84,3% w Supercell i pakiet większościowy w Miniclip. Zsumuj sobie ilość użytkowników z poszczególnych platform i już masz "Steam kontra cały świat".
0 kudosTheCerbis   @   20:06, 17.04.2019
Dobra... Już nie chce mi się. Wygrałeś, wiesz lepiej. ;)
0 kudoslogan23   @   20:21, 17.04.2019
Panowie nie spierajcie się o bzdety, Nie warto, Steam moim zdaniem, popadł w marazm i samozachwyt. Się nie rozwija a Epic, Chińczycy nie zasypują gruszek w popiele i próbują obalić króla. Choć zgodzę się że nie używają zbyt uczciwych metod.
Dodaj Odpowiedź