Twórca Shadow of the Colossus nie chciał tworzyć gier

Chciał rozwijać swoją inną pasję, ale los spłatał mu figla.

bigboy177 @ 13:10 12.04.2019
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps2, ps3, ps4

Shadow of the Colossus to projekt wyglądający jak dzieło pasji i najprawdopodobniej takim właśnie jest, choć jego twórca, Fumito Ueda, początkowo nie planował zająć się tworzeniem gier. Do branży dostał się ze względu na pieniądze.

Ueda rozmawiał z Reboot Develop, a dzięki tłumaczowi dowiedzieliśmy, że pierwotnie słynny deweloper chciał być artystą. Myślał, że kilka lat poświęci na tworzenie gier, a mając fundusze będzie w stanie rozkręcić swoją pasję właściwą.

"Ueda nie planował być w grach. Lubił grać, jako młody mężczyzna, ale chciał być w świecie sztuki. Kiedy ukończył college po uniwersytecie, powiedział 'Nie wiem czy to będzie dobrze płatne. Nie wiem czy to realistyczny sen, sztuka. W swojej głowie ciągle myślał, że w branży gier będzie tylko kilka lat".

Ueda początkowo myślał, że jego pierwsza gra będzie jedyną, dlatego postanowił zaryzykować, jeśli chodzi o jej założenia. Uznał, że nie ma nic do stracenia. Każda kolejna produkcja także była przez niego traktowana jako ostatnia, a dzięki temu na rynku zadebiutowały takie tytuły, jak Ico, Shadow of the Colossus oraz The Last Guardian.

Co ciekawe, zaledwie pięć lat temu Ueda pogodził się wreszcie z tym, że będzie zajmował się grami i odstawił plany wejścia w sztukę.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudospawelecki96   @   22:58, 12.04.2019
Cytat: bigboy177
Co ciekawe, zaledwie pięć lat temu Ueda pogodził się wreszcie z tym, że będzie zajmował się grami i odstawił plany wejścia w sztukę.
Czemu to rozgraniczać, jego gry to jest sztuka. Chyba każdy kto miał z nimi styczność by się zgodził. Artysty nie definiuje forma, tylko wizja, a gry Uedy z daleka wyglądają jak dzieło wizjonera.