Cywilizacja VI pozwala na przenoszenie zapisanych partii pomiędzy Switchem i komputerem
Możliwość zapisywania partyjek Cywilizacji w chmurze została wzbogacona o wsparcie dla cross-platformowych zapisów, póki co jedynie między wersjami gry przeznaczonymi na Steam i Nintendo Switch.
Cywilizacja to seria, która nie raz zapewniła graczom syndrom "jeszcze jednej kolejki", solidnie utrudniając odłożenie rozgrywki na później. Najnowsze wieści od Firaxis i 2K Games wskazują na to, że co bardziej zażarte partie szóstej "Cywki" staną się jeszcze trudniejsze do przerwania, gdyż od teraz będziemy mogli kontynuować zapisane w chmurze rozgrywki nie tylko na innym komputerze, ale także na... Switchu, wykorzystując do tego oczywiście wersję gry przeznaczoną na konsolkę Nintendo. Wszystko za sprawą usprawnionej opcji zachowywania zapisanego stanu gry w chmurze 2K, która doczekała się wczoraj rzeczonej modyfikacji. Wszelkie instrukcje potrzebne do zastosowania nowej funkcjonalności w akcji przedstawiono na czytelnym i zwięzłym filmiku udostępnionym na oficjalnych kanałach gry.
Nie oznacza to jednak niestety, że każdy miłośnik turowych podbojów będzie miał sposobność zabrania ze sobą w drogę zapisanego stanu rozgrywki - wersja Cywilizacji VI przeznaczona na Switcha nie została bowiem póki co wzbogacona o rozszerzające grę dodatki Rise and Fall oraz Gathering Storm. Fakt ten w dość oczywisty sposób ogranicza zakres zastosowań opisywanej nowinki, uniemożliwiając kontynuowanie rozgrywki z rozszerzonego wariantu gry na "przenośnej stacjonarce" Nintendo. Zagorzali miłośnicy "Ciwki" wyposażeni w te modyfikujące rozgrywkę dodatki będą więc prawdopodobnie musieli obejść się smakiem, bądź zawęzić zbiór modułów wykorzystywanych w PC-towej wersji gry.
Gracze chcący przetestować w akcji nową funkcję zapisu w chmurze obsługującą jednocześnie Steamową i Switchową muszą jedynie założyć lub połączyć swoje konto 2K za pośrednictwem gry oraz zaznaczyć odpowiednie okienko przy wyborze zapisu.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler