Ready or Not - duchowy spadkobierca gry SWAT - otrzymał obszerny zwiastun i celuje w premierę pod koniec 2020 roku

Siedmiominutowy zwiastun Ready or Not może ogłuszyć niczym Flashbang graczy podatnych na autentyczny, policyjny klimat.

@ 11.03.2019, 10:11
Kacper "Itchytude" Kutelski
I AM ERROR.
pc

Ready or Not - duchowy spadkobierca gry SWAT - otrzymał obszerny zwiastun i celuje w premierę pod koniec 2020 roku

Legendarna swego czasu seria SWAT, oferująca autentyczną symulację operacji przeprowadzanych przez członków rzeczywistych jednostek policyjnych szybkiego reagowania, odeszła w zapomnienie po premierze kapitalnej czwórki oraz paru niezbyt popularnych spin-offów. Mimo że cykl zaczynał swoją znajomość z branżą w formie mało dynamicznych, choć dobrze przyjętych przygodówek (Police Quest), wraz z biegiem lat zapracował sobie na szacunek graczy nie tylko autentyczną atmosferą (której nie brakowało także wcześniejszym odsłonom), ale także wartką i dopracowaną shooterową akcją. Gracze wypatrujący godnego następcy tej kultowej marki powinni zwrócić swoje lunety w kierunku Ready or Not, które wydaje się mieć potencjał solidnie odświeżyć emocjonującą formułę znaną z opisywanych klasyków. Dowodzi tego zaprezentowany szerszej publiczności kilka dni temu, obszerny zwiastun wideo prezentujący ogólne założenia rozgrywki.

Podobnie jak we wspomnianym, kultowym już SWAT 4, w Ready or Not wcielimy się w członka oddziału specjalnego stawiającego wraz z zespołem czoła zapalnym sytuacjom rozgrywającym się w różnorodnych lokacjach fikcyjnej wersji USA. Wyzwania prezentowane w Ready or Not mają być nieprzewidywalne i niepowtarzalne za sprawą zmyślnego algorytmu, który będzie odpowiedzialny za randomizacje sytuacji jakie zastaniemy na miejscu. Realistycznego sznytu zabawie dodawać ma także dodatkowa warstwa nieprzewidywalności wynikająca z zaawansowanego AI kryminalistów oraz niewinnych obywateli, którzy pechowo znaleźli się w nieodpowiednim miejscu w nieodpowiednim czasie.

Jednak prawdziwe pokłady autentycznego klimatu trudów życia jednostek specjalnych zapewniać ma sama struktura rozgrywki, wymagająca od graczy przestrzegania protokołu nawet podczas najbardziej chaotycznej zadymy. W odróżnieniu od stojących po drugiej stronie barykady złoczyńców, członków jednostki specjalnej obowiązuje bowiem szereg zasad solidnie ograniczających możliwość dzikiego naparzania gdzie popadnie, zwłaszcza gdy w okolicy znajdują się zakładnicy. Szczególnie pożądane jest oczywiście aresztowanie podejrzanych bez rozlewu krwi, w czym pomóc może wykorzystanie selekcji mniej śmiercionośnych elementów wyposażenia, w rodzaju granatów typu flashbang i stinger, strzelb na gumowe kule i innych środków przymusu bezpośredniego, mogących szybko zmusić do współpracy nawet najbardziej zdeterminowanych złoczyńców.

Jednak gdy "prośby i groźby" zawiodą, a zdrowie funkcjonariuszy bądź niewinnych obywateli znajdzie się w niebezpieczeństwie, będziemy w pełni usprawiedliwieni sięgając po znacznie bardziej dosadne argumenty, których śmiercionośny charakter będzie dodatkowo podkreślany przez zaawansowaną symulację balistyczną, warunkującą ścieżki jakimi podążają wystrzeliwane w grze pociski. Niezależnie jednak od formy rozgrywanych konfrontacji niezbędne będzie pozostawanie w stałym kontakcie z "centralą" w formie tzw. TOC (Tactical Operations Control) i raportowanie o naszych postępach, zabezpieczonym materiale dowodowym czy poniesionych stratach.

Poza pukawkami i granatami rodzaju wszelakiego, o pomyślnym przebiegu konfrontacji z przestępcami decydować będzie także odpowiednie przygotowanie taktyczne. Planowanie oraz synchronizowanie działań wszystkich członków jednostki stanowić będzie podstawę skutecznego i sprawnego rozbrajania zapalnych, a nawet beznadziejnych sytuacji, a w odpowiednim przygotowaniu do starć pomóc może także szereg gadżetów wspierających, w tym m.in. taran ułatwiający przełamywanie barykad oraz znana fanom SWAT 4 różdżka z kamerą, pozwalająca przebadać lokację jeszcze przed wparowaniem do środka i zaprowadzeniem porządku.

Poza klasyczną kampanią dla samotnego gracza, w której naszym głównym zadaniem będzie sprawowanie pieczy nad akcjami egzekwowanymi przez komputerową ekipę policjantów, do dyspozycji graczy oddany zostanie także tryb kooperacyjny, który pozwoli nam zwalczać przestępczość w bezpośredniej współpracy z przyjaciółmi, bądź obcymi graczami. Nie zabraknie również specjalnych atrakcji dla miłośników starć PvP - mimo koncentracji na warstwie singlowo-kooperacyjnej, która solidnie uwypukla zalety autentycznego podejścia do tematu, deweloperzy przygotowują także sieciowy tryb współzawodnictwa, który pozwoli zainteresowanym zmierzyć się z innymi graczami w jeszcze bardziej śmiercionośnych okolicznościach, w znanej i lubianej konwencji "policjantów i złodziei".

Choć zaprezentowany przez developerów z Void Interactive, obszerny materiał wideo sprawia momentami piorunujące wrażenie, od premiery Ready or Not dzieli nas jeszcze wiele miesięcy oczekiwania - debiutu gry możemy spodziewać się bowiem dopiero pod koniec 2020 roku. Szczególnie zainteresowani tym tytułem gracze mogą jednak wesprzeć twórców już teraz, zakupując za pośrednictwem oficjalnej strony Ready or Not dostęp do specjalnych wersji gry wyposażonych m.in. w możliwość zagrania w wersje alpha i beta produkcji. Te zostały zaplanowane - odpowiednio - na trzeci kwartał bieżącego roku oraz czerwiec roku 2020. Zagadką pozostają za to docelowe platformy, na których sprawdzimy tę intrygującą produkcję - póki co potwierdzono tylko PC-tową wersję gry.


Sprawdź także:
Ready Or Not

Ready Or Not

Premiera: 13 grudnia 2023
PC

Ready Or Not to oldschoolowa i stawiająca na realizm pierwszoosobowa strzelanina traktująca o oddziałach antyterrorystycznych. Za projekt odpowiada debiutanckie studio Vo...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosIgI123   @   14:11, 11.03.2019
Nowy Rainbow Six był dla mnie kompletnym rozczarowaniem jeśli chodzi o realistyczną strzelankę. Może zainteresuję się tą produkcją?