The Division 2 - gra na wyłączność w Epic Games Store, bo ''Epic zapewnia lepsze warunku współpracy''

Ubisoft wyjaśnia, dlaczego zrezygnowano z publikacji The Division 2 na Steam.

@ 15.02.2019, 14:06
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc

The Division 2 - gra na wyłączność w Epic Games Store, bo ''Epic zapewnia lepsze warunku współpracy''

The Division 2 to jeden z głośnych tegorocznych tytułów, których nie kupimy na platformie Steam. Okazuje się, że w tej decyzji chodzi tu przede wszystkim o warunki współpracy, a także możliwość uzyskania przez Ubisoft lepszej sprzedaży we własnym sklepie - Uplay.

Przypomnijmy, że "wyłączność" ta polega na tym, że The Division 2 nie będzie dostępne na Steam. Grę kupimy w Epic Games Store oraz Uplay. Jak twierdzi Yves Guillemot, CEO francuskiego Ubisoftu, decyzja ta przynosi wydawcy sporo korzyści.

"Na rynku pojawia się coraz większa liczba platform dystrybucji cyfrowej, walczących o treści wysokiej jakości. Dzięki tej umowie [z Epic - dop. red.], zauważyliśmy możliwość przyciągnięcia większej liczby graczy do naszego własnego sklepu [Uplay - dop. red.], jednocześnie wspierając naszego nowego partnera, wysoko oceniającego nasze gry i zapewniającego lepsze [niż Steam - dop. red.] warunki współpracy. Wczesne dane wskazują, że przedsprzedaż The Division 2 w wersji na PC jest wyższa niż w przypadku pierwszej części, a liczba pre-orderów w sklepie Uplay wzrosła aż sześciokrotnie. Wierzymy, że w długiej perspektywie umowa z Epic będzie bardzo korzystna dla Ubisoftu" - wyjaśnia Guillemot.

Warto wspomnieć, że Epic Games Store pobiera znacznie niższe opłaty od wydawcy za sprzedaż gier na ich łamach - 12% od ceny idzie do kieszeni Epic, resztę otrzymuje wydawca. W przypadku Steam jest to aż 30%, które zabiera Valve. Można dostrzec więc w tłumaczeniu prezesa Ubisoftu pewną logikę - tym bardziej, że rosnąca sprzedaż w Uplay oznacza czysty przychód na konto wydawcy.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosdabi132   @   15:08, 16.02.2019
Cytat: kobbold
Co byś nie napisał pod tym względem nie wybronisz Steama. Valve jest samo sobie winne, zgarniać 30% tylko za udostępnianie platformy? Osiedli na laurach i spijali tylko śmietankę. Ceny mają mocno wyśrubowane więc nie możesz twierdzić,

Ależ ja nie twierdzę, że Steam nie zgarnia tyle kasy. Ale wcześniej to jakoś wydawcom nie przeszkadzało. I nagle zaczęło? A co do tego, że ludzie patrzą tylko na cenę to gówno prawda. Wielu graczy się przyzwyczaiło do Steama. Nie dla wszystkich liczy się cena. Funkcjonalność platformy Valve jest dużo większa nich innych launcherów i to nie ulega wątpliwości.
0 kudoslogan23   @   15:12, 16.02.2019
Cytat: dabi132
Cytat: kobbold
Co byś nie napisał pod tym względem nie wybronisz Steama. Valve jest samo sobie winne, zgarniać 30% tylko za udostępnianie platformy? Osiedli na laurach i spijali tylko śmietankę. Ceny mają mocno wyśrubowane więc nie możesz twierdzić,

Ależ ja nie twierdzę, że Steam nie zgarnia tyle kasy. Ale wcześniej to jakoś wydawcom nie przeszkadzało. I nagle zaczęło? A co do tego, że ludzie patrzą tylko na cenę to gówno prawda. Wielu graczy się przyzwyczaiło do Steama. Nie dla wszystkich liczy się cena. Funkcjonalność platformy Valve jest dużo większa nich innych launcherów i to nie ulega wątpliwości.
Dabi jak mogę, To szukam gry taniej, NP nawet zaoszczędzę te 10 złotych, To już parę groszy mam w kieszeni.
0 kudosdabi132   @   15:37, 16.02.2019
Cytat: logan23
Dabi jak mogę, To szukam gry taniej, NP nawet zaoszczędzę te 10 złotych, To już parę groszy mam w kieszeni.

Po to masz różnego rodzaju sklepy, żeby znaleźć taniej grę. G2A, Kinguin, G2Play, cdkeys.com, greenmangaming itd. A najlepiej korzystać z portalu lowcygier.pl
Zmiana platformy nie oznacza lepszych cen dla klienta.
0 kudosLucas-AT   @   16:43, 16.02.2019
Cytat: dabi132
Cytat: kobbold
Co byś nie napisał pod tym względem nie wybronisz Steama. Valve jest samo sobie winne, zgarniać 30% tylko za udostępnianie platformy? Osiedli na laurach i spijali tylko śmietankę. Ceny mają mocno wyśrubowane więc nie możesz twierdzić,

Ależ ja nie twierdzę, że Steam nie zgarnia tyle kasy. Ale wcześniej to jakoś wydawcom nie przeszkadzało. I nagle zaczęło? A co do tego, że ludzie patrzą tylko na cenę to gówno prawda. Wielu graczy się przyzwyczaiło do Steama. Nie dla wszystkich liczy się cena. Funkcjonalność platformy Valve jest dużo większa nich innych launcherów i to nie ulega wątpliwości.

Liczba preorderów na pecetową wersję The Division 2 jest już większa od części pierwszej, więc jak widać, brak Steama ludziom nie przeszkadza. Dlaczego Ubi ma dawać Valve 30% przychodu, jeśli może 10% dać Epic. Skąd wiesz, czy wydawcom wcześniej to nie przeszkadzało? Widocznie Steam w przeszlości był silniejszy i nie było innego wyboru. To tylko kwestia czasu aż Valve obniży marżę, bo inaczej zostanie z samymi indykami.

0 kudosdabi132   @   17:02, 16.02.2019
Co do wersji pecetowej się już wypowiedziałem. Jaki jest sens kupować gry Ubisoftu na Steamie czy EGS, skoro i tak musisz je podpinać pod Uplay?
Steam musi obniżyć swoją marżę, to fakt ale nie podoba mi się podkupowanie wydawców przez Epic i stojący za nim Tencent. Bo to jest walka z monopolem przy użyciu monopolu i zawsze w takich sytuacjach klient nic nie zyskuje. Bo nie oszukujmy się, tytuły nie będą kosztować mniej dzięki emigracji na Epic Games Storem. Będą kosztować tyle samo, tylko wydawca zgarnie więcej kasy.
0 kudoslogan23   @   19:39, 16.02.2019
Cytat: dabi132
Cytat: logan23
Dabi jak mogę, To szukam gry taniej, NP nawet zaoszczędzę te 10 złotych, To już parę groszy mam w kieszeni.

Po to masz różnego rodzaju sklepy, żeby znaleźć taniej grę. G2A, Kinguin, G2Play, cdkeys.com, greenmangaming itd. A najlepiej korzystać z portalu lowcygier.pl
Zmiana platformy nie oznacza lepszych cen dla klienta.
Nie oznacza ale zawsze można znaleźć coś taniej, Choć powoli jest za dużo tych platform, A gier na wyłączność nie lubię, Wiele tytułów ominęło przez to pc albo ewentualnie np miała pierwsza i trzecia cześć, premierę a środkowa nie.
0 kudosTheCerbis   @   20:34, 16.02.2019
Cytat: logan23
np miała pierwsza i trzecia cześć, premierę a środkowa nie.
Jak Fable.
0 kudoslogan23   @   20:53, 16.02.2019
Cytat: TheCerbis
Cytat: logan23
np miała pierwsza i trzecia cześć, premierę a środkowa nie.
Jak Fable.
Tak i to jest błąd, Podobnie jest z Grami od Rockstara, Wątpię żeby ich aktualna gra została szybko wydana na pc.
0 kudosTheCerbis   @   21:17, 16.02.2019
Ale seria GTA i tak zawsze trafia na PC (zresztą tam się rozpoczęła, choć miała parę tytułów dostępnych tylko na konsolach i niestety to się nie zmieniło), tylko RDR nie było. A czy sequel trafi na komputery osobiste? Zobaczymy, ponoć tak.
0 kudoslogan23   @   21:28, 16.02.2019
Cytat: TheCerbis
Ale seria GTA i tak zawsze trafia na PC (zresztą tam się rozpoczęła, choć miała parę tytułów dostępnych tylko na konsolach i niestety to się nie zmieniło), tylko RDR nie było. A czy sequel trafi na komputery osobiste? Zobaczymy, ponoć tak.
RDR, Pierwsze musiało być odświeżone, Ostatnio miałem okazje pograć i oczy krwawiły, Do RDR 2, Podchodzę z dystansem, Coś wątpię żeby było wydane na pc.
0 kudosshuwar   @   07:51, 17.02.2019
Cytat: dabi132
Wiele osób nie kupi tej gry dlatego, że nie ma jej właśnie na Steamie
No nie przesadzałbym z tym "wiele". Część z tych "wielu" jak poczyta recenzje, to nie wytrzyma i kupi teraz.

Nadal uważam, że jeśli nawet im sprzedaż spadła przez to, że nie wydali Metra na Steamie, to i tak zysk z tytułu mniejszej marży za platformę rekompensuje to z górką.
0 kudosdabi132   @   08:39, 18.02.2019
Cytat: shuwar

Nadal uważam, że jeśli nawet im sprzedaż spadła przez to, że nie wydali Metra na Steamie, to i tak zysk z tytułu mniejszej marży za platformę rekompensuje to z górką.

Raczej kasa, którą wyłożyło Epic za tę ekskluzywność.
0 kudosshuwar   @   10:06, 18.02.2019
Myślisz, że Epic nie wzięło prowizji, a nawet zapłacili za to? Może i masz rację.
0 kudosGuilder   @   10:21, 18.02.2019
Cytat: shuwar
Myślisz, że Epic nie wzięło prowizji, a nawet zapłacili za to? Może i masz rację.
Nie no, prowizję biorą, tylko mniejszą. Dodatkowo na pewno sypnęli kasą, więc są na początku na minusie i dopiero określona, zapewne spora, sprzedaż zapewni im zwrot kosztów. Niemniej tak jak wszyscy od jakiegoś czasu piszą - to przemyślane działanie i nawet jakaś strata na tym manewrze jest przez Epic założona - tu chodzi o korzyści długofalowe w postaci przyciągnięcia graczy do swojej platformy.
Dodaj Odpowiedź