Studio Guerrilla Games zadowolone ze współpracy z Kojima Productions

Obie ekipy myślą podobnie i mają podobne podejście do procesu dewelopingu.

@ 28.01.2019, 13:14
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps4

Studio Guerrilla Games zadowolone ze współpracy z Kojima Productions

Hideo Kojima kilka lat temu pożegnał się z Konami, a jego studio, Kojima Productions, stało się niezależnym podmiotem, działającym na własny rachunek. Wtedy też Kojima podpisał umowę z Sony, na mocy której rozpoczął pracę nad Death Stranding. Częścią tej umowy jest kolaboracja ze studiem Guerrilla Games, odpowiedzialnym za cykl Killzone oraz silnik Decima.

Dyrektor techniczny Guerrilla Games, Michiel van der Leeuw, rozmawiał ostatnio z ekipą The Next Web, a w trakcie wywiadu opowiedział co nieco na temat kooperacji pomiędzy dwoma studiami. Bez większego zaskoczenia, współpraca idzie wyśmienicie i obie strony są z niej bardzo zadowolone. Deweloperzy mają też podobne pomysły, jeśli chodzi o rozwijanie i wykorzystywanie silnika.

"Wynalazcy naszego pokroju nie tylko lubią robić rzeczy, ale lubią się nimi dzielić", powiedział van der Leeuw. "Dzielenie się czyni Cię mocniejszym. Czasem nie dostajesz nic w zamian prócz podziękowania - ale to również miłe. Czasami jednak znajdziesz kogoś, kto myśli podobnie i zapewnia Ci całą tą kreatywną energię. Finalnie mówimy o kodzie, liczy się więc nastawienie twórcy".

"Daliśmy Kojima Productions silnik, aby pokazać im dobre nastawienie Sony. Stracili całą technologię, więc niegrzecznie byłoby się nie podzielić. Ale nie spodziewaliśmy się, że będzie taka chemia między nami, a studiem z drugiej strony globu. Współpraca jest intensywna".

"Mamy podobne priorytetu. Jak długo rozwijać, jak utrzymywać porządek w kodzie, gdzie postawić na wydajność, w jakiej kolejności powinny być elementy rozgrywki. Ale pod niektórymi względami, są bardzo odmienni. Dla przykładu, uważają mocniej niż my, że fotorealizm jest ważny".

Jak widać, współpraca układa się wyśmienicie, co tylko dobrze wróży przyszłym grom obu deweloperom. Na chwilę obecną nie wiemy niestety kiedy zadebiutuje Death Stranding, a tym bardziej kiedy będziemy mogli sprawdzić kolejny projekt Guerrilla Games. Pewnym jest, że ekipa nad czymś pracuje, ale nie wiadomo nad czym.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?