Metro: Exodus zaoferuje wybory oraz wiele zakończeń

Na to, jakie zakończenie zobaczymy wpłynie sposób, w jaki graliśmy.

@ 17.01.2019, 17:10
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Metro: Exodus zaoferuje wybory oraz wiele zakończeń

Gry z cyklu Metro stoją przede wszystkim interesującą fabułą. Nie powinno być więc żadnym zaskoczeniem, że w przypadku Metro: Exodus będzie podobnie. Także w nowym projekcie studia 4A Games największy nacisk położono na historię, okraszając ją dodatkowo wyborami.

Dzięki podejmowanym w trakcie zabawy decyzjom mamy wpływ na przebieg wydarzeń, co zaś przekłada się na wiele odmiennych zakończeń. Będziemy mieć dzięki temu realny wpływ na finał opowieści oraz na to, co stanie się z otaczającym protagonistę światem.

"Dla nas to ważne, aby wybory nie były w żaden sposób podkreślane", powiedział szef komunikacji globalnej w Deep Silver, Huw Beynon, w rozmowie z PlayStation Universe.

"Nie ma żadnych powiadomień o tym, abyś wcisnął ten przycisk i zrobił coś dobrego, a wcisnął inny przycisk i zrobił coś złego. Nie nazywamy tego systemem moralności ponieważ nie jest on czarno-biały. Myślę, że jest w nim wiele niuansów. Jest subtelny, bo nie chcemy, aby gracze go ograli".

Beynon przyznał następnie, że nie ma czegoś takiego jak dobre i złe zakończenie. Będzie ono dostosowane do sposobu w jaki przebrnęliśmy przez całą grę, a zatem nie powinniśmy się tym szczególnie przejmować.

"Możesz być taki, jak chcesz. Możesz reagować w taki sposób, w jaki chcesz. Ostatecznie będą konsekwencje wyborów, jakie poczynisz. Nie ma poprawnego i złego zakończenia. Nasz kreatywny dyrektor mówi, że dostaniesz zakończenie na jakie zasłużysz".

Metro: Exodus zadebiutuje już 15 lutego bieżącego roku. Będzie ono dostępne na komputerach osobistych (wymagania sprzętowe) oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4.


Sprawdź także:
Metro Exodus

Metro Exodus

Premiera: 15 lutego 2019
PC, PS4, XBOX ONE, PS5, XBOX X/S

Metro Exodus to trzecia odsłona serii gier bazujących na książkach Dmitrija Głuchowskiego o tym samym tytule. Za projektem ponownie stoi ukraińskie studio 4A Games.Gracz ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosdabi132   @   19:44, 17.01.2019
Czyli coś podobnego jak było w poprzednich odsłonach. Mnie bardziej interesuje ile godzin zajmie ukończenie tytułu.
0 kudosshuwar   @   19:46, 17.01.2019
No również uważam, że odpowiedzi nie powinny być dodatkowo oznaczane, na zasadzie - ta odpowiedź to renegat, ta to super grzeczny koleś. Takie podejście sugeruje mi wybór i powoduje, że czasem wybieram odpowiedź nie do końca zgodną z tym co myślę.
0 kudosTheCerbis   @   20:36, 17.01.2019
A w poprzednich Metro też były różne zakończenia? Jakoś średnio pasuje mi to do wizji adaptacji książki, chyba że bazujących tylko w jakimś stopniu (jak mocno?).

Shuwar, a w Mass Effect jak robiłeś? W sumie w Dragon Age II i Inkwizycji też było ilustrowane kółko z odpowiedziami.
0 kudosdabi132   @   20:46, 17.01.2019
Były były. Dwa albo trzy zakończenia.
0 kudosIgI123   @   23:17, 17.01.2019
Były, dobre i złe, a osiągało się je poprzez dobre uczynki, nie zabijanie wrogów i co ciekawe poprzez wchodzenie w interakcje z otoczeniem, jak granie na gitarze.
0 kudosMicMus123456789   @   23:27, 17.01.2019
Metro przejdzie do historii nie tylko dzięki świetnemu wykonaniu i klimatowi, ale też tym, że warunki do uzyskania "dobrego" zakończenia są bardzo trudne i nie jasno opisane. W jedynce i dwójce ciężko jest spełnić wszystkie warunki zwłaszcza wtedy kiedy ich jeszcze nie znamy Dumny
0 kudosTheCerbis   @   00:19, 18.01.2019
Cytat: IgI123
Były, dobre i złe, a osiągało się je poprzez dobre uczynki, nie zabijanie wrogów i co ciekawe poprzez wchodzenie w interakcje z otoczeniem, jak granie na gitarze.
To mi coś przypomniało...
0 kudosshuwar   @   07:30, 18.01.2019
Cytat: TheCerbis
Shuwar, a w Mass Effect jak robiłeś?
No starałem się nie sugerować... ale czasami mi się nie udawało.
1 kudosTheCerbis   @   08:54, 18.01.2019
Najgorsze było to, że gdy tak skrótowo były te odpowiedzi pokazane, to czasem nie wiadomo było jak która wyjdzie i finalnie kończyłem niezadowolony, bo bohater miał co innego powiedzieć wedle sugestii tego kółka.
0 kudosshuwar   @   09:04, 18.01.2019
A to też racja. Często to wynika chyba z problemów z tłumaczeniem. Skrócona "nazwa" odpowiedzi nie do końca jest adekwatna do treści.
0 kudosGuilder   @   10:31, 18.01.2019
Tak samo było w pierwotnej wersji Fallout 4 i była z tego powodu mała afera. Do tego stopnia, że wypuszczono łatkę, która to naprawiała.
Dodaj Odpowiedź