Metro Exodus - starcia z mutantami na 'mad-maksowym' gameplayu

Walki na piaszczystym pustkowiu.

@ 17.01.2019, 07:30
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc, ps4, xbox one

Metro Exodus - starcia z mutantami na 'mad-maksowym' gameplayu

Debiutujące w przyszłym miesiącu Metro Exodus zaoferuje nam nie do końca bezpieczną podróż przez różnorodne lokacje - potwierdzają to najnowsze gameplaye. Tym razem możemy zerknąć na starcia z mutantami, toczące się na piaszczystym terenie, przypominającym nieco lokacje z gier / filmów o Mad Maksie.

Twórcy z 4A Games przy konstruowaniu plansz dla Metro: Exodus za cel postawili sobie swobodę - nie będą to w pełni otwarte obszary, ale na tyle rozległe, byśmy mogli podejść do zabawy na wiele sposobów i nie czuli się zamknięci w słoiku. Widać to na poniższych materiałach, gdzie prezentowana lokacja na pierwszy rzut oka nie należy do mikroskopijnych.

Oprócz mapki, na wideo możemy zobaczyć podstawy rozgrywki - przede wszystkim starcia z mutantami. Jest to także okazja do rzucenia okiem na system craftingu uzbrojenia, czy nawet krótką jazdę samochodem.

Przyznam, że gra prezentuje się ciekawie, choć widać tu pewne niedoróbki, dość charakterystyczne dla gier od 4A Games. Głównie na myśli mam niezbyt satysfakcjonujące animacje - przykładowo, podczas walki wręcz uderzane ciało przeciwnika jakby zupełnie nie reagowało na ciosy. Nie brakuje też m.in. prześwitujących obiektów, itp. Zapewne do premiery twórcy wprowadzą jeszcze jakieś szlify, ale na większe udoskonalenia animacji raczej bym nie liczył.

Niemniej, klimat wręcz wylewa się tu z ekranu, więc fani produkcji w tym klimacie powinni z niecierpliwością wyczekiwać 15 lutego - wówczas tytuł trafi na sklepowe półki.


Sprawdź także:
Metro Exodus

Metro Exodus

Premiera: 15 lutego 2019
PC, PS4, XBOX ONE, PS5, XBOX X/S

Metro Exodus to trzecia odsłona serii gier bazujących na książkach Dmitrija Głuchowskiego o tym samym tytule. Za projektem ponownie stoi ukraińskie studio 4A Games.Gracz ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   08:38, 17.01.2019
Ah... i jest snajperka, którą uwielbiam. W Andromedzie, to był najczęściej używany typ broni przeze mnie. Lubię raz, precyzyjnie, za to z przytupem rypnąć.

Trochę tam pustawo na tych obszarach, ale ogólnie wygląda nieźle (choć nie tak, jak na pierwszych zapowiedziach, gdzie pokazywano możliwości ray tracingu.
0 kudospetrucci109   @   08:52, 17.01.2019
Dla mnie bomba. Zdecydowanie najbardziej wyczekiwany przeze mnie tytuł 2019.
1 kudosdabi132   @   10:25, 17.01.2019
Fenomenalnie to wygląda. Jeszcze niecały miesiąc i będzie grane. Akurat puste przestrzenie mi nie przeszkadzają jeśli nie będą zbyt rozległe. W końcu to świat po wybuchu atomowym, więc siłą rzeczy nie może być kupy NPC'ów.
0 kudosshuwar   @   10:28, 17.01.2019
Ja się chyba nawet cieszę, że to nie jest taki typowy sandbox. Sandboxy często są przereklamowane (chyba jedynie Skyrim i Wiedźmin trzeci dały radę).
0 kudosIgI123   @   11:35, 17.01.2019
Pustynne, ciepłe klimaty jak dla mnie średnio do tego świata pasują.
0 kudosdabi132   @   11:38, 17.01.2019
Cytat: IgI123
Pustynne, ciepłe klimaty jak dla mnie średnio do tego świata pasują.

Ale akcja będzie rozgrywała się przez 12 miesięcy i świat przedstawiony będzie w 4 porach roku, co moim zdaniem jest ciekawym rozwiązaniem.
0 kudosshuwar   @   11:50, 17.01.2019
Cytat: IgI123
Pustynne, ciepłe klimaty jak dla mnie średnio do tego świata pasują.
No w sumie racja.
0 kudosMicMus123456789   @   23:24, 17.01.2019
Cytat: IgI123
Pustynne, ciepłe klimaty jak dla mnie średnio do tego świata pasują.


Skoro taki krajobraz w grze się pojawia na pewno nie jest bez przyczyny. Pewnie będzie to jakoś wyjaśnione w grze. Po za tym ta mapa to chyba wyschnięte dno morza czy coś takiego.
0 kudosdabi132   @   07:29, 18.01.2019
Cytat: MicMus123456789

ta mapa to chyba wyschnięte dno morza czy coś takiego.

Dokładnie wyschnięte dno Morza Kaspijskiego Uśmiech
Dodaj Odpowiedź