Amazon przygotowuje własną usługę do streamingu gier

Informacje na jej temat nie zostały póki co potwierdzone.

bigboy177 @ 19:18 11.01.2019
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Streaming jest obecnie bardzo popularny. W tym momencie korzystamy z niego głównie podczas słuchania muzyki oraz oglądania filmów, tudzież seriali, ale w niezbyt odległej przyszłości ma on stanowić też podstawę wirtualnej rozrywki. Tak przynajmniej sądzi wiele korporacji, a do tego grona dołączy prawdopodobnie niebawem Amazon.

Jak donosi redakcja The Information, Amazon negocjuje z wydawcami gier umowy, na podstawie których w usłudze streamingowej giganta pojawią się ich tytuły. Nowa inicjatywa, wedle źródeł bliskich Amazonowi, wystartować ma najwcześniej w 2020 roku.

Co ciekawe, doniesienia we wspomnianym temacie pochodzą nie tylko od redakcji The Information, ale również od ekipy Deadline, której także udało się potwierdzić istnienie przedsięwzięcia. Niestety niczego więcej na jego temat redaktorzy nie zdołali się dowiedzieć.

Amazon będzie kolejną firmą starającą się Streamować gry. Do tej pory wiemy między innymi o Project Stream od Google, PlayStation Now od Sony oraz Project xCloud od Microsoftu. Prócz tego, przy podobnych usługach pracuje co najmniej Ubisoft oraz Electronic Arts, a niebawem pewnie kolejni wydawcy dołączą do wyścigu.

Czy streaming faktycznie będzie przyszłością? Komuś bardzo zależy na tym, aby branża go tak postrzegała, ale tylko rzeczywistość zweryfikuje zapędy inżynierów.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   07:29, 12.01.2019
Poprawcie mnie jeśli źle pamiętam. Ma to pozwolić na granie w gry bez posiadania właściwego sprzętu? To byłaby śmierć dla producentów podzespołów graficznych dla PC, ale i nie tylko.
0 kudosKotecek_PL   @   09:17, 12.01.2019
Pomysł fajny ale obawiam się że opóźnienia w przesyle danych poprzez neta nie pozwolą na komfortową rozgrywkę
0 kudosMar3cz3k   @   10:01, 12.01.2019
właściwy sprzęt będzie potrzebny do gier online właśnie do minimalizacji opóźnień więc w e-sporcie, producenci podzespołów graficznych na razie więcej zarabiają dzięki kryptokopaczom niż graczom więc o nich też bym się nie martwił. Rynek się zmienia i ewoluuje a to czy w dobrym kierunku pokaże przyszłość
0 kudosTheCerbis   @   10:50, 12.01.2019
Streaming jest już od długiego czasu dostępny i działa. W ten sposób sprawdziłem kilka gier z PlayStation na PC (dzięki PS Now). Natomiast trzeba oczywiście szybkiego internetu, a według mnie i tak ta forma nie jest na tyle dobrze rozwinięta, by w jakikolwiek sposób konkurowała z tradycyjnym posiadaniem gier na swoim dysku i odpalania z własnym hardware.