Candy Crush miażdży konkurencję
Projekt zarobił w zeszłym roku grubo ponad 1 mld dolarów.
Co jakiś czas słyszymy o tym, jak dobrze radzą sobie różne gry, czy to komputerowe, czy konsolowe. Jak się jednak okazuje, żaden, nawet największy hit, nie ma startu do serii Candy Crush!
Sensor Tower szacuje, że w samym tylko roku 2018 cykl Candy Crush zarobił ponad 1,5 mld dolarów. Znaczna część, bo aż 63%, pochodzi z pierwszego Candy Crush Saga, czyli najstarszej gry z serii. Gracze wydali na mikrotransakcje w niej około 945 milionów dolarów (6% więcej niż rok temu). Mówimy oczywiście o wersjach dedykowanych Androidowi oraz iOS.
Jeśli zestawić to z zarobkami innych popularnych tytułów, widać jak na dłoni, że Candy Crush miażdży wszelką konkurencję. Fortnite, mimo że również bardzo popularne, w 2018 roku zarobiło około 500 mln na urządzeniach z iOS i prawdopodobnie (bo nie ma liczb oficjalnych) drugie tyle na Androidzie. Łącznie zatem około 1 mld dolarów.
Pokemon Go, trzeci najpopularniejszy tytuł mobilny, zdołał zarobić około 800 mln dolarów, zarówno na Androidzie, jak i iOS. Kwota niższa, ale i tak bardzo imponująca i pozostająca poza zasięgiem wielu deweloperów i wydawców naszej ulubionej rozrywki.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler