Max Payne 2 miał być ostatnią odsłoną cyklu od Remedy
Za kolejne gry zabrało się Take-Two oraz Rockstar.
Najsłynniejszy cykl studia Remedy Entertainment to Max Payne. Mimo że na rynku zadebiutowały w sumie trzy jego odsłony, tylko pierwsze dwie powstały pod kierownictwem wspomnianego dewelopera. Trójkę opracowała firma Rockstar.
Jeden z autorów pierwowzoru, Sam Lake (co ciekawe, postać Maxa wzorowano na jego osobie), rozmawiał niedawno z redakcją Screen Rant, a w trakcie wywiadu przyznał, że Max Payne 2 od początku miało być finałem opowieści o tytułowym protagoniście. Tak zdecydowało Remedy, jak i wydawca, Take-Two.
"Po pierwszej grze prawa do marki sprzedaliśmy Take-Two oraz studiu Rockstar, a częścią umowy było to, że opracujemy kontynuację. Była to dla nas przyjemna sytuacja. Wiele pasji czujemy wobec Maxa Payne'a. Wspaniale było go przygotować i wykorzystać część pomysłów z jedynki... Opracowanie kontynuacji było świetną zabawą. Jednocześnie, wiedzieliśmy że to ostatnia gra z cyklu Max Payne dla nas. Przeszliśmy więc całą emocjonalną podróż, mogliśmy się pożegnać. Z perspektywy twórcy było to świetne".
Lake został też zapytany o trzecią część cyklu Max Payne, wydaną w 2012 roku, a opracowaną przez firmę Rockstar. Jak się okazuje, studio Remedy uważa, iż "trójka" wyszła nieźle. Twórcy serii podobało się przede wszystkim to, że Rockstar poszedł we własnym kierunku, a przy okazji studiu udało się zachować charakter pierwowzoru.
Od premiery Max'a Payne'a 3 w 2012 roku seria nie jest przez Take-Two wykorzystywana i nic nie wskazuje na to, aby miało się to w najbliższym czasie zmienić. Studio Remedy pracuje natomiast nad kolejnym przedsięwzięciem. Grą Control, której Sam Lake jest scenarzystą oraz kreatywnym dyrektorem. Zadebiutuje ona na PC, PS4 oraz Xboksie One w 2019 roku.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler