Max Payne 2 miał być ostatnią odsłoną cyklu od Remedy

Za kolejne gry zabrało się Take-Two oraz Rockstar.

@ 12.11.2018, 18:19
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360, ps4, xbox one

Max Payne 2 miał być ostatnią odsłoną cyklu od Remedy

Najsłynniejszy cykl studia Remedy Entertainment to Max Payne. Mimo że na rynku zadebiutowały w sumie trzy jego odsłony, tylko pierwsze dwie powstały pod kierownictwem wspomnianego dewelopera. Trójkę opracowała firma Rockstar.

Jeden z autorów pierwowzoru, Sam Lake (co ciekawe, postać Maxa wzorowano na jego osobie), rozmawiał niedawno z redakcją Screen Rant, a w trakcie wywiadu przyznał, że Max Payne 2 od początku miało być finałem opowieści o tytułowym protagoniście. Tak zdecydowało Remedy, jak i wydawca, Take-Two.

"Po pierwszej grze prawa do marki sprzedaliśmy Take-Two oraz studiu Rockstar, a częścią umowy było to, że opracujemy kontynuację. Była to dla nas przyjemna sytuacja. Wiele pasji czujemy wobec Maxa Payne'a. Wspaniale było go przygotować i wykorzystać część pomysłów z jedynki... Opracowanie kontynuacji było świetną zabawą. Jednocześnie, wiedzieliśmy że to ostatnia gra z cyklu Max Payne dla nas. Przeszliśmy więc całą emocjonalną podróż, mogliśmy się pożegnać. Z perspektywy twórcy było to świetne".

Lake został też zapytany o trzecią część cyklu Max Payne, wydaną w 2012 roku, a opracowaną przez firmę Rockstar. Jak się okazuje, studio Remedy uważa, iż "trójka" wyszła nieźle. Twórcy serii podobało się przede wszystkim to, że Rockstar poszedł we własnym kierunku, a przy okazji studiu udało się zachować charakter pierwowzoru.

Od premiery Max'a Payne'a 3 w 2012 roku seria nie jest przez Take-Two wykorzystywana i nic nie wskazuje na to, aby miało się to w najbliższym czasie zmienić. Studio Remedy pracuje natomiast nad kolejnym przedsięwzięciem. Grą Control, której Sam Lake jest scenarzystą oraz kreatywnym dyrektorem. Zadebiutuje ona na PC, PS4 oraz Xboksie One w 2019 roku.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosurban1212   @   00:51, 13.11.2018
Ależ bym chętnie przytulił remaster dwóch pierwszych części Max Payne'a. Pierwsza część świetna fabularnie i jak na tamte czasy to był kamień milowy jeżeli chodzi o tego typu gry. Druga część również świetna, ale jak dla mnie to już nie było to samo co przy pierwszej części. Te klimaty noir, ahh... piękne czasy. Można się jedynie cieszyć, że człowiek mógł liznąć te czasy kiedy gry się robiło od serca dla graczy.
0 kudosTheCerbis   @   01:11, 13.11.2018
Trójka wykonana przez Rockstara też była świetna według mnie. Nieco inne klimaty, ale duch zdecydowanie zachowany. Wykonanie perfekcyjne, ale bez świetnych poprzedniczek nie byłoby i ostatniej części. Mam sentyment do gier od Remedy, jak i do odsłony od R*.
0 kudosdabi132   @   11:42, 13.11.2018
Trzecia część Max Payne'a była już całkiem inną grą od swoich poprzedniczek. Przede wszystkim z racji nowoczesnej oprawy graficznej, brakiem statycznych, rodem z komiksu scen tłumaczących całą fabułę jak również była bardziej dynamicznym tytułem. Grało mi się w tą odsłonę bardzo przyjemnie i miło wspominam czas poświęcony na jej ukończenie.
0 kudosfebra1976   @   11:53, 13.11.2018
Cytat: TheCerbis
Alan. Wake.

Alan Wake! tia!
0 kudosRonaldo_   @   19:31, 22.12.2018
A powiedźcie mi proszę, co zrobić, żeby Max Payne 2 działał na Windows 10?
Bo za cholerę nie mogę go odpalić, a z chęcią bym pograł.
0 kudosfebra1976   @   11:03, 23.12.2018
Cytat: Ronaldo_
A powiedźcie mi proszę, co zrobić, żeby Max Payne 2 działał na Windows 10?
Bo za cholerę nie mogę go odpalić, a z chęcią bym pograł.

https://forum(...)DOWS-10/
Dodaj Odpowiedź