Beta Fallout 76 to optymalizacyjny koszmar - klatki spadają nawet do 10 fps na Xbox One

Na pierwszym Xboksie One gra jest momentami niegrywalna.

@ 29.10.2018, 12:10
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc, ps4, xbox one

Beta Fallout 76 to optymalizacyjny koszmar - klatki spadają nawet do 10 fps na Xbox One

W przeciągu ostatnich dni odbyło się kilka faz beta-testów gry Fallout 76. Gracze narzekali m.in. na kiepską płynność rozgrywki, co potwierdzają testy wykonane przez Digital Foundry.

Jak się okazuje, optymalizacja Fallout 76 w przypadku wersji na Xbox One pozostawia wiele do życzenia. Na pierwszym Xboksie One (oraz Xbox One S) tytuł potrafi mieć spadki klatek nawet do 10 fps (!), co uniemożliwia rozgrywkę. Oczywiście są to pojedyncze momenty, ale rzadko kiedy gra potrafi utrzymać stabilne 30 klatek. Ich liczba podczas zabawy waha się w przedziale 18-30 fps, co jest koszmarnie złym i nieakceptowalnym wynikiem.

Tylko nieco lepiej jest na znacznie mocniejszej konsoli Xbox One X, ale i tutaj nie można mieć powodów do radości. Grając w rozdzielczości 4K, dropy do 20 fps też nie są niczym nadzwyczajnym. A przypomnijmy, że mówimy tu o tej samej konsoli, która bez problemu w natywnym 4K radzi sobie z fenomenalnie wyglądającym Red Dead Redemption 2.

Graficznie Fallout 76 także nie ma się czym pochwalić. Oprawa wygląda jak niemal żywcem skopiowana z Fallout 4, który już 3 lata temu, gdy miał swoją premierę, pod względem wyglądu pozostawiał sporo do życzenia.

Analizując opinie osób, które grały w betę, nie można jednak spisywać Fallout 76 z góry na straty. Sporo graczy twierdzi, że gameplay, mimo technicznych problemów, angażuje - szczególnie jeśli byliśmy zadowoleni z rozgrywki zafundowanej w Fallout 4. Pytanie tylko, czy Bethesda zdoła doprowadzić grę do ładu, skoro odbywająca się na 3 tygodnie przed premierą gry beta ma tak ogromne problemy ze stabilnością?


Sprawdź także:
Fallout 76

Fallout 76

Premiera: 14 listopada 2018
PC, PS4, XBOX ONE

Fallout 76 to kolejna odsłona cenionej serii cRPG akcji, której koncepcja została przeniesiona na teren gier sieciowych. Za projekt odpowiada Bethesda Game Studios, autor...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   14:14, 29.10.2018
Co do oprawy mi to nie przeszkadza. Ale to, że jest to optymalizacyjny koszmar....
Toż to strzał w kolano!
0 kudosTheCerbis   @   14:39, 29.10.2018
W ogóle ten F76 to strzał w kolano...
0 kudosMicMus123456789   @   14:59, 29.10.2018
Mi tam grafika w Fallout 4 się podobała więc i tu bym miał podobne odczucia, ale jednak bieganie bez wiekszego celu po mapie i to w dodatku z losowymi graczami nie brzmi zachęcająco. Teraz tak pomyślałem, że czekam na zapowiedź trybu battle royale do nowego Fallouta w końcu gra ma tylko multi więc coś muszą do gry wsadzić.
0 kudosfebra1976   @   21:13, 29.10.2018
Jak na razie prawie na pewno nie wsadzą tam mnie, będą musieli bardzo mocno się postarać bym zakupił swoją kopię gry.
Może nie nastąpi to nigdy.
0 kudosdabi132   @   22:10, 29.10.2018
Jednym słowem tytuł jest nieukończony. I nie ma mowy aby doprowadzili tą grę aby działała płynnie. W porównaniu co RDR2 widać tu niechlujstwo deweloperów i tworzenie na kolanie. Ktoś kto szuka wybitnej i wciągającej fabuły musi poszukać czegoś innego, bo F76 go nie zadowoli.
0 kudosIgI123   @   00:05, 30.10.2018
Z dnia na dzień coraz lepsze wiadomości. Płynność to tylko wierzchołek góry lodowej, już widzę jak te śmieszne parogodzinne testy pomogą zlikwidować jakiekolwiek błędy.
0 kudosDirian   @   00:18, 30.10.2018
Cytat: IgI123
Płynność to tylko wierzchołek góry lodowej, już widzę jak te śmieszne parogodzinne testy pomogą zlikwidować jakiekolwiek błędy.

Te testy powołano głównie w celu sprawdzania infrastruktury sieciowej, przynajmniej tak wspominali jakiś czas temu.
0 kudosshuwar   @   08:09, 30.10.2018
Cytat: Dirian
testy powołano głównie w celu sprawdzania infrastruktury sieciowej
Jeśli tak, to rzeczywiście optymalizacja nie ma tu znaczenia. Jednak problem jest w tym, że premiera gdy nie jest zaplanowana na listopad 2019, a listopad 2018! Dumny
0 kudosMegiddoFlame   @   01:27, 03.11.2018
Cytat: shuwar
Co do oprawy mi to nie przeszkadza. Ale to, że jest to optymalizacyjny koszmar....
Toż to strzał w kolano!

Ja miałem 65 fps cały czas, fakt że po restarcie gry dopiero wszystko zaczęło działać płynnie.
Woda się nie wczytywała, było widać tylko jedna białą plame.

Pamiętam jak wyszła beta GR:Wildlands Ludzie z GTX980 mieli po 20 klatek a w bete grało 6.5 miliona ludzi. Wszystko zostało poprawione wiec, mam nadzieje że tu będzie tak samo.
0 kudosshuwar   @   08:54, 03.11.2018
Cytat: MegiddoFlame
Wszystko zostało poprawione
A czy wtedy też studio miało 2 tygodnie na te poprawki jak w przypadku F76?
Dodaj Odpowiedź