World of WarCraft - poznaliśmy obecną liczbę subskrybentów?

Dane nie są niestety potwierdzone.

bigboy177 @ 20:16 16.10.2018
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc

Ze względu na malejące zainteresowanie grą World of Warcraft, firma Blizzard zdecydowała się na niepublikowanie danych dotyczących liczby subskrybentów przedsięwzięcia. Stało się to w 2015 roku. Od tej pory dostajemy jedynie informacje związane ze sprzedażą kolejnych dodatków.

Jak donosi Weak Auras, w API firmy Blizzard na chwilę pojawiło się sporo ciekawych detali dotyczących World of WarCraft. Źródło po chwili zostało usunięte, ale mimo to niektóre dane zostały spisane i opublikowane w sieci. Niestety nie wiemy na ile są wiarygodne.

Jeśli wszystko się zgadza, po tym, jak w sieci zadebiutował dodatek Battle for Azeroth, liczba subskrybentów podskoczyła do 3,2 mln, aby następnie spaść do obecnego poziomu, 1,7 mln. Mimo że spadek jest znaczący, World of WarCraft i tak było drugą najlepiej zarabiającą grą PC w sierpniu bieżącego roku. Przyniosło ono firmie Blizzard mniej więcej 161 milionów dolarów przychodu.

Jeśli korporacja postanowi jakoś skomentować doniesienia, nie omieszkamy Was o tym powiadomić. Póki co zostają nam tylko plotki.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosluki505   @   13:28, 17.10.2018
3mln? Wy chyba z byka spadliście jak obecnie gra 10+mln w wowa co widać po serwerach i ich statusie czy choćby ilości graczy w miastach... Co za brednie siejecie. W legionie grało 12mln i nawet w najnudniejszym WoDzie nie spadło do takiej ilości...

Jeden z użytkowników twittera również napisał że to brednie i ta ilość to ilość użytkowników wowheada a nie subów aktywnych...

A stwierdzenie "Malejące zainteresowanie" to już w ogóle brednie antyfanów...
0 kudoskobbold   @   18:44, 17.10.2018
@luki505 A możesz podać źródło własnych rewelacji?
0 kudosluki505   @   20:14, 17.10.2018
Cytat: kobbold
@luki505 A możesz podać źródło własnych rewelacji?


To że gram w wowa? To ze gościu 4 albo 5 komentarz napisał że dane dotyczą wowheada? Czy może to że napisała to osoba która nawet w Blizzie nie pracuje i dane są wyssane z palca?
0 kudoskobbold   @   21:31, 17.10.2018
Cytat: luki505
To że gram w wowa?

A ja mam samochód.

Cytat: luki505
Wy chyba z byka spadliście jak obecnie gra 10 mln w wowa co widać po serwerach i ich statusie czy choćby ilości graczy w miastach... Co za brednie siejecie. W legionie grało 12mln i nawet w najnudniejszym WoDzie nie spadło do takiej ilości...

Te miliony, skąd je wziąłeś skoro Blizzard nie publikuje danych?
0 kudosluki505   @   22:50, 17.10.2018
Cytat: kobbold
Cytat: luki505
To że gram w wowa?

A ja mam samochód.

Cytat: luki505
Wy chyba z byka spadliście jak obecnie gra 10 mln w wowa co widać po serwerach i ich statusie czy choćby ilości graczy w miastach... Co za brednie siejecie. W legionie grało 12mln i nawet w najnudniejszym WoDzie nie spadło do takiej ilości...

Te miliony, skąd je wziąłeś skoro Blizzard nie publikuje danych?


1. I co to ma wspólnego? Gram więc widzę ile jest na serwerach, grałem również na legionie ale widzę wszechwiedzący wlazł który wierzy jakiemuś randomowemu źródłu które podaje głupoty...

2. Były opublikowane podczas WoD'a i na początku tekst w jednym z newsów "Legion pobił rekord cataclysmu jeśli chodzi o aktywnych subsykrybentów" a wiesz ile było na cata początku? 10mln ludzi więc jeśli pobił to minimum ponad 10mln musiało być. Do tego dodatek pobił sprzedaż wotlka i legionu co daje ze liczba subów musiała być ponad 11mln na początku dodatku, idąc tym tropem spadek to może 1mln ale nie 1,7mln... Ja wiem ze logika w dzisiejszych czasach to coś trudnego ale wysil sie. Tym zakończę dyskusję bo p...lenie o umieraniu wowa jest tak nudne i tak śmieszne że szkoda mi czasu... WoW 10mln aktywnych subów i umiera ale tibia z 15k online w jednym czasie już nie (tak tak spotkałem się z takim stwierdzeniem)
0 kudosTheCerbis   @   23:34, 17.10.2018
Oj, ktoś tu się zdenerwował w internecie... A tylko pytanie zostało mu postawione. Trochę dystansu. Blizzard nie podaje takich danych od 2015 roku, zatem można na razie tylko teoretyzować. A newsy o domniemanej obecnej liczbie subskrybentów pojawiły się na różnych stronach, więc nie zaszkodzi pójść za propozycją logicznego myślenia i po pierwsze poczytać inne artykuły na temat owego dodanego API w develop.battle.net, po drugie poznać znaczenie słowa "spekulować", a po trzecie kolokwialnie mówiąc wyluzować oraz faktycznie zakończyć tą bezsensowną spinę o nic.
1 kudoskobbold   @   18:52, 18.10.2018
Jeju jeju jaki niemiły.
Cytat: luki505
1. I co to ma wspólnego?

Tyle samo co stwierdzenie
Cytat: luki505
Gram więc widzę ile jest na serwerach,

Cytat: luki505
2.[...]

W artykule jest zaznaczone, ze dane nie są oficjalne a skoro firma nie chwali się danymi to można gdybać do woli. Ty swoje informacje przedstawiasz jak by były oficjalne, a potem stwierdzasz
Cytat: luki505
Gram więc widzę ile jest na serwerach,
Marne to źródło, w sumie to nawet nie źródełko i daleko mu od oficjalnych informacji. To jest tylko Twoje "widzi mi się", wiec nie ma co się spinać. Nikt tu też nie "p...lił"o umieraniu WoW-a, fanbojstwo to jednak choroba...
Dodaj Odpowiedź