Studio Telltale Games, twórcy interaktywnych przygodówek, zamyka swoje drzwi

Wieści są już oficjalne, nie ma odwrotu.

@ 22.09.2018, 10:09
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
inne

Studio Telltale Games, twórcy interaktywnych przygodówek, zamyka swoje drzwi

Przed kilkoma dniami pisaliśmy o tym, że Capcom postanowił zamknąć studio w Vancouver, czyli deweloperów Dead Rising. Dziś kolejne niezbyt pozytywne wieści do nas docierają. Jak się właśnie dowiedzieliśmy, swoje drzwi zamyka Telltale Games - ekipa odpowiedzialna m.in. za cykl The Walking Dead.

W sieci najpierw krążyły niepotwierdzone informacje o tym, że większość pracowników Telltale została zwolniona, a wszystkie tworzone przez nich gry anulowane. Na oficjalne stanowisko nie trzeba było jednak długo czekać. Pojawiło się ono na Twitterze firmy.

Wpis przygotował szef studia, Pete Hawley. Wyjaśnia on w niedługiej notce, że do zwolnień faktycznie doszło, ale studio nadal istnieje. Zostało w nim 25 deweloperów, którzy zajmą się wypełnieniem "założeń oraz obietnic złożonym partnerom oraz zarządowi". Gdy tak się stanie, biuro finalnie zostanie zamknięte. Pracę straciło do tej pory 225 osób, a powodem była kiepska sytuacja finansowa. Ostatnie gry ewidentnie się nie sprzedawały.

Niestety powyższe oznacza, że Telltale nie opracuje już The Wolf Among Us 2 ani Stranger Things. Ostatnim projektem, jakim zajmą się twórcy będzie The Walking Dead: The Final Season - w tym przypadku mamy otrzymać finałowe epizody, co jest jakimś tam pocieszeniem dla fanów.

Na koniec życzymy oczywiście powodzenia wszystkim zwolnionym, a Was zachęcamy do dyskusji na temat tego dlaczego ekipa o tak bogatym portfolio oraz dużym doświadczeniu przestaje istnieć.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudospetrucci109   @   10:23, 22.09.2018
Kurde, smutna wiadomość Smutny Lubiłem ich Walking Dead.
1 kudosdabi132   @   10:50, 22.09.2018
Gry nie sprzedawały się nie dlatego, że były słabe. Po prostu nie prezentowały już niczego nowego, a i silnik który je napędzał był dosyć przestarzały. Deweloperzy, którzy stracili pracę znajdą pewnie zatrudnienie w innych studiach.
0 kudosIgI123   @   11:17, 22.09.2018
Z jednej strony smutno, bo historie opowiadane przez Telltale były świetne. Z drugiej strony, od czasu The Walking Dead kompletnie ich produkcje nie ewoluowały, a wybory jak były iluzoryczne w pierwszej grze tak były w następnych. Nie dziwię się że ludzie nie kupowali, a oglądali na przykład na YT (w tym niżej podpisany).
0 kudosTheCerbis   @   13:06, 22.09.2018
Szkoda, bo niejako czekałem na Wilka Pośród Nas 2. Stranger Things w wykonaniu Telltale także bym obejrzał. Przynajmniej ostatni rozdział TWD wydadzą.
3 kudosgeass   @   13:58, 22.09.2018
Moim zdaniem i się stało dobrze i nie dobrze.

Nie dobrze z tej strony, że chyba przede wszystkim The Walking Dead przydałby się naprawdę jakiś taki fajny pomysł na zamknięcie tej serii. Po świetnej pierwszej części, sequel był hmmm... poprawny, a dalej nie grałem, bo widać było już po prostu graniem markami, a nie dobrą historią.

Dobrze z tej strony, że każda ich produkcja po sukcesie TWD to była taśmówka, robiona tylko dla $. Czyli tzw. odcinanie kuponów. Za to zostali ukarani i słusznie. Mam nadzieję, że więcej tego typu rzeczy będzie się przydarzać innym studiom (mam na myśli tych dużych głównie, np. za AC czy CoD). W tej branży oczekujemy czasami i więcej tego samego. Jednak zawsze chcemy, aby jednak to było poziom wyżej. Jeśli poszczególni deweloperzy zobaczą, że ich taśmówki się nie sprzedają, może w końcu pójdą po rozum do głowy i zaczną robić produkty wysokiej jakości pod każdym aspektem. Wychodziło by może i mniej gier, ale za to lepszych, a teraz głównie wychodzi tyle że nie da się we wszystko zagrać nawet... Tylko jak już się coś odpali to często gra zamiast bawić, po prostu męczy. Ale chcemy dla świętego spokoju przejść do końca, bo jak się wydało już jakiekolwiek pieniądze to szkoda (zwłaszcza na PC gdzie nie ma możliwości sprzedaży gry) żeby tak po prostu to odinstalować i zapomnieć.

Pomimo tego, że w nowości nie gram już kilka dobrych lat (za drogo, buble techniczne, brak czasu) to nawet z tych starszych gier, mimo iż biblioteka jest spora i rośnie przecież z każdym dniem mam poważny problem w jaki tytuł zainwestować może powiedzmy 30 zł. Drożej za gry nie płacę w ogóle, bo nie są dla mnie aż tyle warte. Nie znajduję wśród dzisiejszych tytułów jakiegoś "must have". Obejrzałem kolejne E3, minął gamescom i... jest po prostu meh.

Kolejne rebooty, remastery i inne re kompletnie nie poprawiają tej sytuacji, a tylko pogarszają. Jakieś lootboxy, miliardy DLC, wpychanie na siłę wszędzie multi i teraz battle royal... Moim zdaniem będzie tylko gorzej.
0 kudosCVBPS   @   15:17, 22.09.2018
Cytat: dabi132
Gry nie sprzedawały się nie dlatego, że były słabe. Po prostu nie prezentowały już niczego nowego, a i silnik który je napędzał był dosyć przestarzały. Deweloperzy, którzy stracili pracę znajdą pewnie zatrudnienie w innych studiach.

Szkoda... naprawdę szkoda, wydając TWD pokazali growej publice coś nowego, świeże podejście do przygodówek. No ale ta świeżość minęła i nie wystarczyło dawać tylko nowe uniwersum i nieco poprawioną grafikę.

Jak ktoś słusznie wyżej napisał, dostali jakby nie patrząc nauczkę, szkoda tylko, że w porę się nie ogarnęli, bo lubiłem ich przygodówki.
Szkoda tym bardziej, że dużym wydawcom się tak nie dostaje, jak od serii Call of Duty, czy Assassin
0 kudosgeass   @   20:01, 22.09.2018
Przed chwila przeczytałem, że ponoć Ubisoft wyciąga łapy po pracowników Telltale tzn. zaprasza ludzi na obiad, żeby obgadać to i tamto Dumny
0 kudoslogan23   @   21:53, 22.09.2018
Czyli ogłoszą zaraz bankructwo i już po nich. Szkoda trochę a zamierzałem czekać na Wilka Pośród nas 2.
0 kudosLucas-AT   @   08:02, 24.09.2018
Nie ukrywam, że jestem bardzo rozczarowany. The Walking Dead to był ich najważniejszy tytuł, od niego zaczęli, to na nim oparli sukces, a teraz nie dostaniemy końca historii Clementine? Przecież ich gry opierają się na historii. Trzeci i czwarty epizod zostały anulowane - drugi jeszcze wyjdzie i opowieść zostanie ucięta. Trochę wstyd. Dziwię się, że nikt wcześniej nie zareagował na kiepską sytuację finansową. Model biznesowy się nie sprawdzał, a oni dalej brnęli w tym samym kierunku. Może trzeba było wydawać jedną grę rzadziej.
0 kudosTheCerbis   @   10:53, 24.09.2018
Też doczytałem, że tylko dwa epizody zostaną wydane... To bez sensu.
0 kudosluki505   @   14:04, 24.09.2018
Cytat: Guilder
The Wolf Among Us 2. Płacz

Ubolewam razem z Tobą Płacz
Dodaj Odpowiedź