W Call of Duty: Black Ops 4 nie ma singla, bo deweloperzy chcieli się rozwijać
Kampania dla jednego gracza nie spełniała ich oczekiwań.
Cykl Call of Duty słynie z tego, że oferuje dynamiczny tryb wieloosobowy, a także pełną akcji kampanię singlową. W przypadku Call of Duty: Black Ops 4 postanowiono to zmienić. Wątek dla jednego gracza został usunięty, a deweloperzy skupili się na współzawodnictwie sieciowym. Swoją decyzję wyjaśniają chęcią dalszego rozwoju.
„Najważniejszym elementem tworzenia gier jest umiejętność adaptacji”, powiedzieli szefowie Treyarch, David Vonderhaar oraz Dan Bunting. „Jeśli nie potrafisz spojrzeć na coś, co robisz, uczciwie i powiedzieć ‘To nie jest wystarczająco dobre’ albo ‘To nie jest to, co chcemy’ oraz ‘Musimy to zmienić’. Jeśli nie potrafisz tego zrobić, nie przystosowujesz się. Nie będziesz ewoluował w sposób, który pozwoli Ci dostarczać ekscytujące doświadczenia fanom”.
Vonderhaar następnie wspomniał, że Black Ops 4 nigdy nie miało mieć typowej kampanii dla jednego gracza, ponieważ Treyarch chciało doświadczenie oparte o multiplayer. Black Ops 3 próbowało połączyć oba podejścia, serwując graczom kampanię w trybie współpracy, ale została ona zignorowana.
„Tworzenie to podróż”, stwierdził Vonderhaar. „Próbujemy wiele różnych rzeczy. Gra, którą tworzymy ewoluowała w czasie, a to część procesu tworzenia. Nie pamiętam gry, która w trakcie tworzenia nie przeszła jakiejś dramatycznej zmiany”.
„Po to jest prototypowanie. Sprawdzasz pomysły; niektóre działają świetnie, inne nie działają najlepiej i musisz zmieniać podejście. Znajdujesz nowy pomysł i skupiasz się na nim. Podążamy za zabawą”.
Call of Duty: Black Ops 4 zadebiutuje na rynku 12 października 2018 roku. Będzie ono dostępne na komputerach osobistych oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler