Anthem - studio BioWare przyznaje, że opowiadanie historii w grze online to duże wyzwanie
Deweloperzy sądzą jednak, że jako pierwszym uda im się to zrobić należycie.
Studio BioWare przyzwyczaiło nas do tego, że stawia przede wszystkim na rozbudowane postaci oraz bogate wątki fabularne. Dokładnie tego oczekują też gracze wypatrujący premiery najnowszego dzieła ekipy, gry Anthem. BioWare przyznaje, że w tym przypadku solidną opowieść było im opracować trudniej.
Sprawę scenariusza poruszył producent wykonawczy Anthem, Mark Darrah, w rozmowie z ekipą portalu US Gamer. W jego opinii, Anthem, mimo że jest grą nastawioną na zabawę wieloosobową, jest doświadczeniem, w którym nacisk położono na postaci oraz opowieść.
"Chcemy, aby ludzie zrozumieli, że mimo iż Anthem jest grą odmienną od tego, co BioWare zrobiło wcześniej, kluczowe jest dla nas opowiadanie historii. Nadal chodzi o postaci, nadal chodzi o to, by poznać ludzi z tego świata i o to, że opowiadamy historię nowym sposobem, nazywanym przez nas 'Nasz świat, Moja historia', w którym chodzi o to, by wyruszyć do współdzielonego świata, w którym dzieją się różne rzeczy. Dzieją się też prawdziwe rzeczy związane z opowieścią, ma to miejsce w Fort Tarsis, w którym są wybory, jest też narracja nastawiona na singla".
Trzy grosze do powyższego dołożył też główny producent gry, Mike Gamble. Powiedział m.in. o tym, jak deweloperzy balansują opowiadanie historii oraz rozgrywkę nastawioną na multiplayer. Nikomu wcześniej się to nie udało, ale BioWare ma zamiar to zmienić.
"To niełatwy problem", powiedział Gamble. "W jaki sposób robisz grę wieloosobową nastawioną na kooperację, ale jednocześnie opowiadasz świetną historię. Uważam, że jeszcze nikomu się to nie udało. Prawdopodobnie będziemy pierwszymi, którym się to powiedzie. Ale wymaga to wielu zmian projektowych od samego początku 'Ok, to w ten sposób zrobisz misję, a w ten sposób będziesz budował swoją postać".
Co z tego wszystkiego wyjdzie, przekonamy się 22 lutego 2019 roku. To właśnie wówczas odbędzie się premiera Anthem na komputerach osobistych oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler