Metro Exodus będzie tak długie jak Metro 2033 i Last Light razem wzięte!

Szykuje się zabawa na około 25 godzin.

@ 10.09.2018, 10:02
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc, ps4, xbox one

Metro Exodus będzie tak długie jak Metro 2033 i Last Light razem wzięte!

Studio 4A Games odniosło się do pytania o długość rozgrywki w Metro Exodus. Okazuje się, że gra ma być tak długa jak dwie poprzednie części - Metro 2033 i Metro Last Light - razem wzięte! Zapowiada się więc zabawa na około 25 godzin - tyle czasu potrzeba łącznie na zaliczenie poprzedników.

Metro Exodus ma zaoferować nie tylko długą rozgrywkę, ale też obszerne lokacje. Choć twórcy nie szykują nam shootera sandboxowego, to przygotowane na potrzeby gry plansze mają być bardziej otwarte od korytarzowych lokacji, jakie znamy z wcześniejszych gier Metro. Jak mówi Huw Beynon, spec od PR-u z Deep Silver (wydawca gry), jedna z lokacji przygotowanych na potrzeby Exodus jest tak duża, że mogłaby pomieścić niemal wszystkie lokacje z dwóch poprzednich odsłon razem wziętych! O rozmiarze niech świadczy fakt, że twórcy mają problem zmieścić się z zawartością na jednym dysku Blu-ray, podczas gdy poprzednie odsłony ważyły około 12GB.

Jednocześnie Beynon zapewnia, że gra nie będzie przy tym wydłużona na siłę. Studio 4A Games podczas projektowania misji wzięło pod uwagę, by nie opierały się one na nudnym schemacie "przynieś, zanieś, zabij". Każdy quest będzie zaprojektowany tak, by być interesującym i "naturalnie" pasującym do tego, w jakim środowisku aktualnie znajduje się gracz.

Co ciekawe, gra pierwotnie miała oferować typowo otwarty świat, ale deweloperzy szybko uznali, że nie jest to dobry pomysł. Później kombinowano z bardziej liniowym podejściem do zabawy, podobnie jak w poprzednich odsłonach cyklu Metro, ale taki system również nie dawał satysfakcjonujących efektów. Postanowiono więc połączyć oba rozwiązania - przygotowano grę z rozległym światem, ale jednocześnie skupiającą się na narracji. Fani cyklu mają być pozytywnie zaskoczeni.

Premiera Metro Exodus zaplanowana została na 22 lutego 2019 roku.


Sprawdź także:
Metro Exodus

Metro Exodus

Premiera: 15 lutego 2019
PC, PS4, XBOX ONE, PS5, XBOX X/S

Metro Exodus to trzecia odsłona serii gier bazujących na książkach Dmitrija Głuchowskiego o tym samym tytule. Za projektem ponownie stoi ukraińskie studio 4A Games.Gracz ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudospetrucci109   @   10:20, 10.09.2018
Ale to genialnie wygląda...
0 kudosLoczek3545   @   10:32, 10.09.2018
No właśnie na to "pozytywne zaskoczenie" liczę Szczęśliwy. Na "papierze" wygląda to naprawdę świetnie, ale martwi mnie trochę fakt przejścia bardziej w otwarty świat... Poprzedniczki ociekały klimatem właśnie poprzez te ciasne, klaustrofobiczne i ponure lokacje, które mnie urzekły Dumny . Zobaczymy jak to będzie, ale tak czy inaczej jest to pozycja obowiązkowa Uśmiech .
0 kudosdabi132   @   11:23, 10.09.2018
Już się nie mogę doczekać. Jeśli nie przesądzą z długością rozgrywki to wyjdzie fenomenalna gra.
2 kudosshuwar   @   12:39, 10.09.2018
Uf... już się wystraszyłem. Ale mamy 25h.
Ja nie rozumiem tej ostatniej tendencji do wydłużania gier. Ja już teraz mam tak mało czasu, że 25h to jest chyba maks jaki mogę na tą rozrywkę przeznaczyć.
0 kudosmatrix1   @   12:39, 10.09.2018
Ogólnie gra całkiem niezła, ale trzeba mieć kartę minimumn 2070 z ray-tracingiem, w przeciwnym wypadku nie uświadczymy tej gry z pełnym orszakiem graficznym. Bo 2060 nie wspiera Reya, a to = się dużo gorsza grafika
0 kudosTheCerbis   @   13:28, 10.09.2018
Naprawdę ray-tracing to według Ciebie taka rewolucyjna technologia, bez której grafika jest dużo gorsza?

Shuwar, starość nie radość. Smutny
1 kudosurban1212   @   13:31, 10.09.2018
Cytat: shuwar
Ja nie rozumiem tej ostatniej tendencji do wydłużania gier. Ja już teraz mam tak mało czasu, że 25h to jest chyba maks jaki mogę na tą rozrywkę przeznaczyć.


To gry mają być krótkie, bo Ty masz mało czasu? Dumny
0 kudosguy_fawkes   @   15:09, 10.09.2018
Akurat nowe Metro to taki sobie przykład do przedstawiania raytracingu jako coś rewolucyjnego - w końcu wiemy, że będzie wykorzystany w mniejszym stopniu, niż chociażby w nowym Tomb Raiderze, a nawet mimo tego gra nie grzeszy frameratem na potężnych konfiguracjach.
Mnie jednak bardziej interesuje sama treść - jeśli nawet zadania poboczne będą stały na poziomie, a gra zaoferuje świetny klimat i opowieść, to światełka będą miłym dodatkiem, a nie zaś celem samym w sobie.
0 kudospetrucci109   @   15:10, 10.09.2018
Cytat: urban1212
Cytat: shuwar
Ja nie rozumiem tej ostatniej tendencji do wydłużania gier. Ja już teraz mam tak mało czasu, że 25h to jest chyba maks jaki mogę na tą rozrywkę przeznaczyć.


To gry mają być krótkie, bo Ty masz mało czasu? Dumny

Może nie tyle krótkie, co nie przedłużane na siłę. Takie 15 godzin to tak akurat w sam raz jest jak dla mnie. Rozumiem Shuwara pod tym względem doskonale ;)
0 kudosshuwar   @   17:14, 10.09.2018
Cytat: urban1212
To gry mają być krótkie, bo Ty masz mało czasu?
TAK! Uśmiech

A tak na poważnie, czasami mam wrażenie, że zatraciliśmy podział na wątki fabularne i poboczne. Fabuła powinna być zwięzła i nie rozdrabniać się (takie właśnie 25h). Poboczne czasami są nudnymi zadaniami kurierskimi, a robić je trza, dla exp'a Dumny
Dodaj Odpowiedź