Cyberpunk 2077 - twórcy wiedzą, że wielu graczy nie lubi widoku pierwszoosobowego

Ale swojej decyzji nie zmienią.

@ 30.08.2018, 12:10
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Cyberpunk 2077 - twórcy wiedzą, że wielu graczy nie lubi widoku pierwszoosobowego

Kolejny projekt studia CD Projekt RED, Cyberpunk 2077, nie będzie oferował perspektywy trzecioosobowej, jak w przypadku cyklu Wiedźmin, ale pierwszoosobową. Deweloperzy sami przyznają, że była to bardzo świadoma decyzja z ich strony, mimo że nie wszyscy za grami FPP przepadają.

Kwestię spojrzenia na wirtualny świat poruszył projektant misji, Patrick Mills. Powiedział on, że CD Projekt RED świadome jest konsekwencji, ale podkreślił również, iż deweloperzy na pewno nie zmienią swojej decyzji pod wpływem nacisków ze strony graczy.

"Jesteśmy pewni swojej decyzji. Choć jesteśmy też świadomi tego, że wielu ludzi nie przepada za widokiem pierwszoosobowym, jest też niewielka grupa, która nie może z niego korzystać ze względu na różne powody".

W jaki sposób twórcy chcą udobruchać fanów? Mills przyznał, że programiści rozważają wiele opcji, w tym możliwość ustawiania czułości, a także pola widzenia. Dzięki temu każdy gracz powinien dobrać sobie ustawienia dla niego odpowiednie.

Cyberpunk 2077 wciąż nie ma daty premiery, ale zadebiutuje ono na komputerach osobistych oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. Jeśli jeszcze nie mieliście okazji, koniecznie spójrzcie na pierwszy gameplay tegoż tytułu, udostępniony przed kilkoma dniami.


Sprawdź także:
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

Premiera: 10 grudnia 2020
PC, PS4, XBOX ONE, PS5, XBOX X/S

Cyberpunk 2077 to produkcja rodzimego studia CD Projekt RED, znanego wcześniej z serii Wiedźmin. Tytuł to przedstawiciel gatunku RPG akcji, jednak tym razem świat fantasy...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   12:41, 30.08.2018
No i dobrze. Też kiedyś byłem sceptyczny do pierwszoosobowej kamery. Okazuje się, że jeśli się to zrobi dobrze (jak np. w Kingdome Come Deliverance), to nie stanowi to problemu.
0 kudosguy_fawkes   @   14:55, 30.08.2018
Przyjęcie perspektywy pierwszoobowej to też wyzwanie dla twórców - otoczenie jest bliżej oczu gracza i można dostrzec więcej detali. To też dodatkowy czynnik do zbalansowania przy projektowaniu poziomów i umiejętności protagonistów - przykładowo skradając się widzimy to samo, co nasz bohater, a nie zaś obracamy sobie spokojnie widok ukryci za osłoną. Chyba mało kto o tym myśli, ale w takie Splinter Celle grałoby się z pierwszosobową kamerą zupełnie inaczej. Są też rozwiązania pośrednie, jak w ostatnich Deusach, ale wierzę, że Redzi sobie poradzą zamykając perspektywę.
0 kudoslogan23   @   15:18, 30.08.2018
Ja nie mam nic przeciwko widoku pierwszoosobowemu. Choć nie którym może przeszkadzać. Jak dobrze to wprowadzą,będzie ok.
2 kudoskobbold   @   15:32, 30.08.2018
Nie bardzo rozumiem w ogóle poruszanie tego tematu. Czy to pierwsza gra z widokiem pierwszoosobowym?
0 kudoslogan23   @   16:19, 30.08.2018
Cytat: kobbold
Nie bardzo rozumiem w ogóle poruszanie tego tematu. Czy to pierwsza gra z widokiem pierwszoosobowym?
A może dla kogoś to ważna sprawa. Dobrze że informują o swoich decyzjach. Pozwala dowiedzieć jak rozwija się gra i zabić jakoś oczekiwanie przed nadejściem tytułu. A druga sprawa takimi informacjami. Starą się wybadać czy ludziom się to spodoba.
0 kudosdabi132   @   17:39, 30.08.2018
Najlepiej rozwiązany problem perspektywy gracza mamy w serii Arma gdzie możemy się przełączać między widokiem pierwszoosobowym, a kamerą za pleców bohatera. W niewielu grach jest ten system stosowany, a uważam że jest to bardzo dobry kompromis i dzięki niemu każdy może grać tak jak lubi.
0 kudoslogan23   @   19:07, 30.08.2018
Cytat: dabi132
Najlepiej rozwiązany problem perspektywy gracza mamy w serii Arma gdzie możemy się przełączać między widokiem pierwszoosobowym, a kamerą za pleców bohatera. W niewielu grach jest ten system stosowany, a uważam że jest to bardzo dobry kompromis i dzięki niemu każdy może grać tak jak lubi.
Nie grałem w Armę. Ale to nie był przypadkiem symulator. Na którym szkolili się amerykańscy żołnierze albo nie był używany do celów rekrutacyjnych?.
0 kudosguy_fawkes   @   21:13, 30.08.2018
@UP: Masz na myśli America's Army.
A Redzi wypowiedzieli się w sprawie kamery, bo pewnie była o to masa pytań w Sieci i od dziennikarzy. Skoro to jednak gra RPG, jest to zrozumiałe - w końcu w samym gameplayu jest mowa choćby o różnych ubraniach, jakie można na siebie zakładać.
0 kudoslogan23   @   21:43, 30.08.2018
Cytat: guy_fawkes
@UP: Masz na myśli America's Army.
A Redzi wypowiedzieli się w sprawie kamery, bo pewnie była o to masa pytań w Sieci i od dziennikarzy. Skoro to jednak gra RPG, jest to zrozumiałe - w końcu w samym gameplayu jest mowa choćby o różnych ubraniach, jakie można na siebie zakładać.
Jaki będzie tryb. To trochę mi obojętne ale ważne żeby gra na premierę. Nie była zabugowana i nie potrzebowała łatek. A zawsze jakiś mod lub twórcy cyberpunku. Mogą dodać w łatce zmianę trybu pierwszoosobowego na inny.
0 kudosfrycek88   @   05:38, 31.08.2018
A mi to nie przeszkadza, bo wolę widok FPP. Jest bardziej imersyjny, i wygodniejszy gdy w grze używa się broni palnej.
Dodaj Odpowiedź