Studio Epic, dzięki sukcesowi Fortnite, da więcej zarobić deweloperom korzystającym z silnika Unreal

Chodzi o społeczność tworzącą elementy dla popularnego narzędzia.

@ 15.07.2018, 13:14
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Studio Epic, dzięki sukcesowi Fortnite, da więcej zarobić deweloperom korzystającym z silnika Unreal

Jednym z podstawowych źródeł pieniędzy studia Epic Games jest specjalny sklep pozwalający twórcom kupować i sprzedawać różnej maści elementy opracowane z wykorzystaniem silnika graficznego Unreal Engine 4. Sukces gry Fortnite skusił Epic do tego, aby oddać w ręce twórców więcej pieniędzy.

Szefostwo Epic Games postanowiło zmienił podział zysków pomiędzy sobą, a deweloperami. Do tej pory w ręce firmy trafiało 30% obrotu z każdej transakcji, a od teraz będzie to jedynie 12%. Pozostałe 88% wróci do osób odpowiedzialnych za przygotowanie danego elementu.

O czym konkretnie mówimy? O teksturach, modelach postaci, efektach specjalnych, animacjach itd. - chodzi o wszystko, co da się spożytkować w Unreal Engine 4, aby opracować jakąś grę, prezentację, animację itd. Ruch jest o tyle interesujący, że podział 70/30 jest standardem w branży elektronicznej dystrybucji. Stosuje go m.in. Steam, PSN, Xbox Store oraz iTunes, a Epic się z tego grona wybija.

Co ciekawe, zmiana dotyczy nie tylko przyszłych sprzedaży, ale również tych, które miały miejsce od momentu premiery sklepu w 2014 roku. Epic Games przekaże w ręce twórców miliony dolarów, co pokazuje, że firma na prawdę wspiera społeczność dookoła silnika Unreal Engine.

"Dzięki rozwojowi sklepu, jak również sukcesowi Fortnite, Epic w tym momencie obsługuje naprawdę dużą część rynku elektronicznego. Dzięki obrotom mamy możliwość przekazać część zysków społeczności dookoła rynku Unreal Engine, a przy okazji zarabiać", wyjaśnił założyciel i szef Epic, Tim Sweeney.


Sprawdź także:
Fortnite

Fortnite

Premiera: 25 lipca 2017
PC, PS3, XBOX 360, PS4, XBOX ONE, MOB, SWITCH, PS5, XBOX X/S

Fortnite to kolejna produkcja studia Epic Games, czyli twórców takich klasyków jak Unreal Tournament czy Gears of War. Produkcja jest utrzymana w gatunku battle royal i d...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?