Agony - problemy finansowe twórców

Twórcy Agony, studio Madmind, przez słabą jakość swojego horroru popadli w kłopoty finansowe i zapowiedzieli anulowanie wersji nieocenzurowanej, którą planowali wydać na komputerach osobistych.

@ 26.06.2018, 16:59
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨‍💻
pc, ps4, xbox one

Agony - problemy finansowe twórców

Agony, projekt polskiego studia Madmind, nie przypadł do gustu ani graczom, ani recenzentom - najlepsza ocena dla wersji na komputery osobiste w serwisie Metacritic to 45 na 100 punktów, co mówi samo przez się. Przez jakość swojej gry twórcy popadli w kłopoty finansowe i postanowili anulować jej wersję bez cenzury dedykowaną PC-tom!

Agony lansowało się na kolejny hit prosto zza wschodniej strony Odry. Świetna oprawa wizualna napędzana silnikiem Unreal Engine 4, poważna tematyka horroru, dojrzałość - cechy determinowały przyszłe wysokie oceny tytułu rodzimego studia Madmind. Niestety, w trakcie produkcji było zbyt dużo modyfikacji projektu i finalnie wszystko okazało się swoistą wydmuszką bez większego charakteru. Edycje konsolowe na Metacritic nie dostały nawet marnych 40 punktów, zaś przytoczona ocena dla PC-tów to najlepsze co spotkało Agony.

W komunikacie opublikowanym przez platformę Steam deweloperzy przyznają się, że wpadli w tarapaty związane z funduszami, co było pośrednią przyczyną anulowania nieocenzurowanej wersji gry, która pierwotnie miała zadebiutować na komputerach osobistych. Miesiąc przed premierą projektanci musieli bowiem złagodzić wygląd tytułu, ponieważ nie dopuszczono by ich do sprzedaży swojego produktu m.in. w cyfrowych sklepach Xboksa i PlayStation.

Niemniej jednak zaprzeczono, że brak płynności finansowej spowoduje kompletne pozbawienie wsparcia tytułu! Agony nadal będzie łatane i twórcy obiecali przyglądać się mu niezależnie od tego, czy skupiliby się na wydaniu Agony Unrated, czy też nie.


Sprawdź także:
Agony

Agony

Premiera: 29 maja 2018
PC, PS4, XBOX ONE

Agony to polska produkcja utrzymana w klimatach survival horroru, będąca debiutanckim projektem bydgoskiego studia Madmind. W jego skład wchodzą developerzy odpowiedzialn...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosRonaldo_   @   19:10, 26.06.2018
To było to przewidzenia. ;)
0 kudosTheCerbis   @   20:50, 26.06.2018
Słaba gra, słabe oceny, słabe wyniki finansowe. Trzeba było zrobić Battle Royale. Dumny