Ninja Theory wyjaśnia dlaczego zdecydowało się na przejęcie przez Microsoft

Deweloperzy są przede wszystkim zadowoleni ze stabilności finansowej.

@ 14.06.2018, 20:54
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Ninja Theory wyjaśnia dlaczego zdecydowało się na przejęcie przez Microsoft

W trakcie konferencji Microsoftu na targach E3 2018 dowiedzieliśmy się, że gigant z Redmond postanowił przejąć studio Ninja Theory. Zaskoczenie graczy tym faktem było na tyle duże, że twórcy świetnie przyjętego Hellblade postanowili wytłumaczyć posunięcie.

W tym celu Ninja Theory opublikowało niedługi materiał filmowy, na którym deweloperzy wykładają swoje rozumowanie. Bez zbytniego rozpisywania się, chodzi o to, że Microsoft nie będzie ingerował w przedsięwzięcia ekipy, a jednocześnie zapewni jej stabilność finansową.

Twórcy wyjaśniają, że jeszcze kilka lat temu mieli naprawdę niemałe kłopoty z pieniędzmi i niewiele brakowało, aby studio zostało zamknięte. Hellblade: Senua's Sacrifice pozwoliło im wyjść z tarapatów, ale na pełną stabilizację finansową potrzebne byłoby co najmniej kilka kolejnych lat.

Nowy właściciel oznacza oczywiście pewne zmiany. Podstawową będzie to, że Ninja Theory od tej pory skupiać się będzie wyłącznie na platformie Microsoftu. Deweloperzy wiedzą, że zawiedzie to wielu graczy, ale nie jest to coś, na co mają wpływ. Na plus zaliczyć wypada natomiast fakt, że studio będzie mogło tworzyć więcej gier i w krótszym czasie.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
1 kudosshuwar   @   08:02, 15.06.2018
No bardzo bym chciał żeby było tak, jak wypowiadają się goście w filmie. Jednak podświadomie czuję, że M$ nie pozwoliłby na powstanie gry Hellblade w takiej postaci jak została stworzona. Do głosu dojdą kolesie od tabelek w excelu mówiący... to się nie sprzeda, lepiej jak dodamy to i tamto i dzięki temu poszerzymy rynek odbiorców. Utrzymanie większego zespołu przecież kosztuje.

Obawiam się, że Hellblade zostało tak perfekcyjnie przygotowane dlatego, że pracowało nad nim właśnie tylko 20 osób - zespół nie za wielki, by wkradła się anonimowość i poczucie, że jestem tylko małym trybikiem, więc co mi do tego, to nie jest mój projekt, tylko projekt korporacji w której pracuję...
0 kudosguy_fawkes   @   09:16, 15.06.2018
Cóż, właściciele PS4 będą musieli obejść się smakiem, chociaż pewnie będzie się dało ograć te tytuły także na PC z Win10. Mnie to różnicy nie robi, bo mam obie konsole, ale to akurat raczej rzadka sytuacja. Jeśli tylko MS faktycznie zapewni NT swobodę twórczą, to doczekamy się pewnie świetnych gier.
0 kudosbinio1   @   11:22, 15.06.2018
Ja jestem zadowolony z tego posunięcia. Wreszcie xbox dostanie jakieś gry. Stanie się konkurencyjny dla playstation. A nie ciągle forza i halo
0 kudosshuwar   @   13:59, 15.06.2018
A ja się brzydzę Win 10 - bronię się przed tym rękoma i nogami.
0 kudosguy_fawkes   @   14:10, 15.06.2018
Będziesz się bronić tylko do czasu wymiany komputera na nowy. Dumny
0 kudosshuwar   @   19:40, 15.06.2018
Kupię wersję professional i zrobię downgrade.
0 kudosguy_fawkes   @   21:34, 15.06.2018
To nie rozwiąże problemu z brakiem sterowników i wsparciem dla CPU choćby Intela od Kaby Lake w górę czy też w przypadku AMD od Bristol Ridge. Oczywiście system może działać, ale możliwe są problemy, no i sama konieczność szukania niekoniecznie oficjalnych sterowników to już rzeźba bez gwarancji stabilności. Siódemka była dobrym systemem. Była, bo niestety to już nie jest dobry wybór dla gracza, który musi siłą rzeczy być na bieżąco.
Dodaj Odpowiedź