Wiedźmin 3: Dziki Gon - porównanie łatek 1.5 i 1.61 na PS4 Pro
Ekipa Digital Foundry wzięła się za zestawienie patchy Wiedźmin 3: Dziki Gon na PlayStation 4 Pro o numerach 1.5 i 1.61. Okazuje się, że nawet po latach od premiery niektóre gry nie do końca radzą sobie ze stabilnością i odnotowują spadek jakości.
Wiedźmin 3: Dziki Gon ostatnio nie radzi sobie najlepiej z konsolą PlayStation 4 PRO - dzieło rodzimego studia CD Projekt RED co prawda otrzymało wsparcie aktualizacją poprawiającą elementy graficzne i korzystającą z dobrodziejstw ulepszonego PS4, jednak ucierpiała na tym stabilność animacji oraz kilka innych technicznych kwestii. A właśnie ekipa Digital Foundry donosi, iż ta łatka numerze 1.61 spowodowała, że gra zalicza downgrade!
Patch 1.61 to przede wszystkim obsługa HDR i lekka poprawa jakości grafiki, dedykowana Wiedźminowi 3 przy korzystaniu z niego na konsoli PlayStation 4 Pro. Jak się jednak okazało, nasi rodacy musieli nieco obniżyć jakość tekstur w niektórych miejscach, aby móc ją poprawić w innych. Efekty są następujące - mianowicie w trybie 4K Dziki gon ma znacząco skrócone pole rysowania obiektów, ale również obniżoną jakość detali w dalekim tle (liście drzew, czy dodatkowe elementy krajobrazu).
Warto jednak dodać, iż gra zyskała na stabilności i ma wyższą ilość klatek animacji - jest to stałe 30 fpsów. Filmik porównawczy możecie zobaczyć poniżej.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler