PlayStation rządzi w świecie growych reklam

Na drugim miejscu jest Nintendo, a Xboksa nigdzie nie widać.

@ 11.04.2018, 10:58
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, switch, ps4, xbox one

PlayStation rządzi w świecie growych reklam

Rynek gier jest obecnie zdominowany przede wszystkim przez dwie firmy: Sony oraz Nintendo. Obie poradziły sobie świetnie na pewno po części ze względu na inwestycje w reklamę. Jak się bowiem okazuje, wspomniane korporacje wydają na nią naprawdę niebotyczne sumy.

Zbadaniem rynku reklam zajęły się dwie firmy: GamesBeat oraz iSpot.tv. Wykorzystały one do tego celu specjalne oprogramowanie analizujące dane pochodzące z 8 milionów telewizorów Smart. Chodziło o wyświetlenia spotów reklamowych.

Z raportu wynika, że na szczycie jest PlayStation. Reklamy platformy pojawiły się na telewizorach w sumie 620,2 mln razy, co daje ogólnie prawie 1/3 wszystkich zarejestrowanych reklam. Na drugim miejscu znalazło się natomiast Nintendo. Jego reklamy widzowie zobaczyli 499,3 mln razy. W tym przypadku spoty były skierowane przede wszystkim do widzów młodszych.

Kolejne trzy firmy z branży growej to King (452,7 mln wyświetleń), InnoGames (132,3 mln wyświetleń) oraz uCool (58,6 mln wyświetleń). Zaskoczeniem było, że Xbox, Activision, Electronic Arts ani Ubisoft nie zdołały wskoczyć do pierwszej piątki rankingu. Szczególnie dziwne jest to w przypadku Xboksa, ale może właśnie w reklamie (jej braku) upatrywać trzeba ogólnie słabej kondycji platformy Amerykanów?

Prezentowane dane zebrane zostały w trakcie lutego oraz marca bieżącego roku.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?