Fortnite - tryb Battle Royale opracowano w 2 miesiące
Epic Games mocno przycisnęło deweloperów i w ciągu 60 dni przygotowali całkiem nową grę.
Gra Fortnite zadebiutowała na rynku w sumie w dwóch kawałkach. Najpierw do sieci trafił tryb zabawy PvE zatytułowany Save the World, a dopiero potem studio Epic Games rozpoczęło pracę nad modelem Battle Royale.
Premiera Save the World odbyła się 25 lipca 2017 roku, a Battle Royale deweloperzy udostępnili zaledwie dwa miesiące później, czyli 26 września 2017 roku. Z prostej kalkulacji wynika, że twórcom wystarczyło dwa miesiące, aby opracować jeden z najbardziej grywalnych trybów zabawy ostatnich miesięcy.
Co ciekawe, przygotowanie Battle Royale nie byłoby możliwe bez ekipy odpowiedzialnej za Unreal Tournament. Dołączyła ona do ludzi tworzących Fortnite i dlatego prace poszły tak sprawnie.
"Ludzie odpowiedzialni za Unreal Tournament do nas dołączyli i przygotowali tryb zabawy PvP wewnątrz naszej gry dedykowanej modelowi PvE", powiedział Ed Zobrist w trakcie GDC 2018.
Battle Royale miało być pierwotnie dodatkiem dla Fortnite, a zatem trzeba było nabyć podstawkę, aby się w nim bawić. Dwa tygodnie przed premierą trybu PvP zdecydowano, że będzie on odrębnym produktem, w dodatku darmowym.
"Nie sądzę, by jakikolwiek duży wydawca był w stanie się tak spiąć w tak krótkim czasie", dodał Zobrist.
Fortnite jest obecnie dostępne i rozwijane na PC (wymagania sprzętowe) oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. Tryb Battle Royale, niezależnie od platformy, jest darmowy.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler