Epic Games prezentuje raytracing w czasie rzeczywistym na silniku Unreal Engine 4
Do przygotowania dema technologicznego wykorzystano układy Volta od firmy NVIDIA.
Studio Epic Games postanowiło przygotować całkiem interesujące demo technologiczne, prezentujące możliwości silnika graficznego Unreal Engine 4. Co ciekawe, do jego opracowania wykorzystano uniwersum Gwiezdne Wojny.
Demonstracja jest o tyle interesująca, że pokazuje nam ona możliwości technologii NVIDIA RTX, czyli raytracingu w czasie rzeczywistym, realizowanego z wykorzystaniem nowego oprogramowania Microsoftu.
Jak zobaczycie poniżej, pierwsze skrzypce gra w tym przypadku zaawansowane oświetlenie oraz cieniowanie, z naciskiem na odbicia. Techniki wykorzystane do wyświetlania obrazu powstały w ramach współpracy firm NVIDIA oraz ILMxLAB i pozwalają na osiągnięcie naprawdę fotorealistycznej grafiki.
Zgodnie z najnowszymi trendami, raytracing w czasie rzeczywistym to przyszłość oprawy wizualnej w grach, a także wszelkiej maści efektach specjalnych przygotowywanych z myślą o filmach. Ze względu na to, że pochłania on mnóstwo zasobów systemowych, obecne urządzenia sobie z nim nie radzą, ale w przyszłości na pewno się to zmieni.
Film znajdziecie poniżej, a jeśli chodzi o podobną oprawę w grach, istnieje przekonanie, że zobaczymy ją nie w kolejnej, ale jeszcze następnej generacji sprzętu.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler