W Call of Cthulhu zdrowie psychiczne bohatera wpłynie na zakończenia gry
Im bardziej postradamy zmysły, tym głupsze decyzje będziemy podejmować
Prace nad Call of Cthulhu: The Official Video Game postępują dobrze. Na to przynajmniej wskazują informacje, jakie regularnie napływają do nas z firmy Cyanide. W najnowszym wywiadzie deweloperzy opowiadają co nieco na temat jednego z najważniejszych elementów przedsięwzięcia - mechaniki zdrowia psychicznego bohatera.
Szczegóły związane z zabawą docierają do nas za sprawą redakcji Official PlayStation Magazine UK. Twórcy gry Call of Cthulhu postanowili odpowiedzieć na pytania ekipy, a tematem przewodnim było zdrowie psychiczne protagonisty oraz jego rozliczne fobie.
Jednym z najciekawszych aspektów zdrowia psychicznego bohatera jest to, że wpływa ono na podejmowane przez niego decyzje. Może zmienić niektóre wątki fabularne, a finalnie także zakończenie opowieści.
"To bardzo proste", zaczyna tłumaczyć główny projektant poziomów, Romain Wiart. "Podobnie jak w powieściach oraz papierowej wersji RPG, twoje zdrowie będzie słabnąć. Więc masz tylko chwilową pełnię zmysłów. Im lepiej będziesz nią zarządzał, podejmując właściwe wybory, tym sprawniejszy będziesz i tym dokładniej będziesz kontrolował to, co dzieje się z Tobą w grze, więc wpłynie to na zakończenie...".
"Tak to działa. Na końcu gry będziesz mógł obejrzeć kilka zakończeń, ale w miarę jak będziesz tracił rozum, będziesz miał mniej zakończeń do wyboru, ponieważ Twoja postać nie będzie podejmować racjonalnych wyborów".
Zapowiada się bardzo ciekawie, a mechanikę rozgrywki jeszcze bardziej zróżnicowano za sprawą fobii. Także o nich opowiedział trochę Wiart.
"Możesz mieć wszystkie fobie. Tak, możesz ich wszystkich doświadczyć. Nie jednocześnie, bo każdy obszar wpływa na jedną z nich. Więc możesz powiedzieć: Dobra, widzę wejście - nie, nie wejdę tam, wybiorę inne przejście ponieważ nie chcę przypominać sobie o tym, co stało się wcześniej".
Z tego samego wywiadu dowiadujemy się, że Call of Cthulhu: The Video Game pochłonie około 12 do 15 godzin czasu grającego. Wciąż niestety nie ujawniono premiery. Wiemy jedynie, że deweloperzy celują w 2018 rok oraz trzy platformy sprzętowe: PC, PS4 i Xboksa One.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler