Star Wars: Battlefront II sprzedało się poniżej oczekiwań

Electronic Arts dzieli się szczegółami ze swoimi inwestorami.

@ 31.01.2018, 11:26
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Star Wars: Battlefront II sprzedało się poniżej oczekiwań

Podczas konferencji dotyczącej raportu finansowego za 3 kwartał bieżącego roku fiskalnego dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji na temat projektów korporacji. W trakcie wydarzenia poruszono też temat Star Wars: Battlefront II oraz jego poniżej oczekiwań sprzedaży.

Konferencję organizowali Andrew Wilson oraz Blake Jorgensen. Pierwszy jest szefem Electronic Arts, drugi jest natomiast osobą odpowiedzialną za jego finanse. Jorgensen, jeszcze przed właściwym wystąpieniem, rozmawiał z redakcją portalu The Wall Street Journal.

W trakcie konwersacji powiedział, że Star Wars: Battlefront II rozeszło się do tej pory w nakładzie około 9 mln egzemplarzy, a planowano co najmniej 10 milionów. Do końca bieżącego roku fiskalnego, czyli do 31 marca 2018 roku, EA liczy na dodatkową sprzedaż na poziomie około 1 do 3 mln sztuk.

Wynik, choć może wydawać się solidny, jest niższy od tego, który udało się "wykręcić" wydanemu w 2015 roku pierwowzorowi, czyli pierwszemu Star Wars: Battlefront opracowywanemu przez studio DICE. Część druga sprzedała się lepiej w ramach elektronicznej dystrybucji: 37% w stosunku do 32%.

Jorgensen poruszył też kwestię mikrotransakcji, które ze Star Wars: Battlefront II usunięto. Mają one powrócić do gry w najbliższych "kilku miesiącach", choć oczywiście pod odmienną postacią niż w dniu premiery. Zgodnie z wypowiedzią Wilsona, monetyzacja elektroniczna jest dla EA kluczowa.

"Elektroniczna ekonomia jest potrzebna i będziemy się na niej skupiać. Ekipy pracują nad tym, jak wdrożyć ją do uniwersum cyklu Battlefront, ale więcej ujawnimy w kolejnych miesiącach".

Wilson podkreślił następnie, że mikrotransakcje w Star Wars: Battlefront II wyłączono nie ze względu na naciski ze strony firmy Disney, ale ponieważ uznano, że nie są one dopasowane do tego, co oczekiwali gracze.

"Nie powinniście wierzyć we wszystko, co czytacie w prasie. Mamy wyśmienite relacje z firmą Disney i budujemy wspólnie wspaniałe gry. W tym momencie, jeśli podejmujemy decyzję, że mamy odpowiedni model dla graczy i społeczności, nie mam wątpliwości, że Disney nas wesprze".

Jeśli chcecie dowiedzieć się czegoś więcej na temat finansów Electronic Arts, zapraszamy do poprzedniej wiadomości.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   15:40, 31.01.2018
Było by to dziwne gdyby się przyznał. Zawsze mnie zastanawiało jak musi się czuć taki człowiek, który udzielając wywiadu wie, że wciska ludziom kit i oni o tym wiedzą Dumny