Monster Hunter World - twórcy wyjaśniają dlaczego opóźnili premierę na PC
Chodzi o to, że chcieli teraz skupić się na konsolach, a później na blaszakach.
Jakiś czas temu dowiedzieliśmy się, że komputerowa wersja Monster Hunter World została opóźniona i nie zadebiutuje jednocześnie z wydaniami dedykowanymi konsolom Xbox One i PlayStation 4. Teraz dowiedzieliśmy się co stało za decyzją o przesunięciu debiutu produkcji. Sprawę wyjaśnił Capcom.
Aby sytuację wyklarować głos zabrał producent gry, Ryozo Tsujimoto. Przyznał on, że słucha głosów fanów zmartwionych opóźnieniem, ale nie jest w stanie niestety nic zrobić. Monster Hunter World to pierwsze przedsięwzięcie dedykowane blaszakom, powstające w jego studiu i ekipa potrzebuje więcej czasu na to, by je dopieścić.
"Jeśli chodzi o główny cykl Monster Hunter, to nasza pierwsza gra PC i chcemy mieć pewność, że uda nam się ją przygotować", powiedział Tsujimoto w rozmowie z ekipą GamesRadar.
"Zamiast poświęcać siły przerobowe podczas opracowywania wersji konsolowej i nie móc jej przeznaczyć odpowiedniej ilości czasu, postanowiliśmy wydać najpierw wersję konsolową, a potem poświęcić dodatkowy czas na przygotowanie możliwie jak najlepszej wersji PC".
Tsujimoto przyznał jednocześnie, że nie chodzi w tym przypadku wyłącznie o optymalizację, ale także o to, aby poprawnie działał matchmaking oraz wiele innych usług, które oferowane są na konsolach przez PSN i Xbox Live. Na blaszakach Capcom będzie musiał samodzielnie je opracować.
"Mamy nadzieję, że gracze PC nie będą mieć nam za złe obsuwy, jeśli dostarczymy Wam świetnie zoptymalizowane doświadczenie", dodał deweloper.
Kończąc przypomnę, że premierę Monster Hunter World zaplanowano na 26 stycznia bieżącego roku, na PS4 oraz Xboksie One. Wcześniej odbędą się jego zamknięte beta testy, ruszają one już 19 stycznia.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler