Microsoft nie przygotowuje gier fabularnych, bo są ryzykowne - twierdzi analityk
Uważa on, że dotychczasowa strategia Microsoftu popłaciła.
W obecnej generacji konsol Microsoft zdecydowanie przegrywa z Sony. Wielu graczy upatruje takiego stanu rzeczy w niebywale mizernej liczbie gier ekskluzywnych przeznaczonych dla platformy giganta z Redmond. Jeden z analityków pracujących dla IDC postanowił spróbować wytłumaczyć sytuację.
"Microsoft nie ma dużych studiów deweloperskich, jak Sony albo Nintendo, nie ma też długiej historii tworzenia gier wewnętrznie", powiedział Lewis Ward, dyrektor badań w IDC (za GamingBolt). "Mają kilka wielkich marek pokroju Halo, Gears of War, Minecraft itd. ale strategią Microsoftu było wyszukiwanie studiów niezależnych i nawiązywanie współpracy z dużymi studiami zewnętrznymi, aby uzyskać zawartość ekskluzywną".
"Microsoft przed Sony miało na Xboksie grę World of Tanks. W minione święta udało im się pozyskać PlayerUnknown's Battlegrounds przy współpracy z Bluehole. Microsoft ma mniejszą ekipę deweloperską, muszą być więc bardziej kreatywni, jeśli chodzi o ekskluzywną zawartość. Przypuszczam, że ten trend będzie trwał nadal. Daje im on korzyści".
Nie sposób niestety nakreślić o jakie korzyści chodzi, a Ward nie zdecydował się rozwinąć swojej myśli. Dziwnym zdaje się być też stwierdzenie, że Microsoft nie ma doświadczenia, jeśli chodzi o gry. Są na rynku od 19 lat. Dlaczego więc korporacja nie miała w roku bieżącym praktycznie niczego, czym mogłaby się pochwalić?
"Te gry zajmują dużo czasu i są bardzo drogie. Microsoft starał się przygotowywać gry AAA nastawione na fabułę na początku bieżącej generacji, ale nie poradził sobie. Być może anulowane Fable coś zmieniło, albo Crackdown będzie potworem - wyglądało dobrze na E3. Nie winię Microsoftu za skupianie się na współpracy związanej z takimi grami, jak PUBG. To właśnie tam zmierza fala esportu, a monetyzacja trwać może wiele lat. Gry dla jednego gracza są świetne, ale przygasają ponieważ są bardziej ryzykowne. Jeśli się nie udadzą, mogą pogrzebać studio".
Pod koniec kolejny dość kontrowersyjny argument. Wynika z niego, że gry multiplayer są tanie i zawsze przynoszą zyski przez wiele lat. Ciekawe też, jak w powyższe wpisze się Fable 4, które prawdopodobnie powstaje w studiu odpowiedzialnym za cykl Forza Horizon.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler