God of War - nowe informacje na temat walki
Deweloperzy podkreślają, że starcia nadal będą brutalne i dynamiczne.
Sony Interactive Entertainment wciąż nie jest gotowe, by ujawnić datę premiery kolejnej odsłony cyklu God of War, nie przeszkadza to jednak firmie w dzieleniu się kolejnymi szczegółami na temat przedsięwzięcia.
Na oficjalnej stronie God of War pojawił się kolejny epizod cyklu Lost Pages of Norse Myth. Możemy w nim zobaczyć wiele interesujących grafik, m.in. modele topora oraz tarczy Kratosa, a także łuku należącego do syna boga wojny, Atreusa.
Jeśli chodzi o różne drobnostki na temat samej gry, dowiadujemy się, że:
- Spartańskie korzenie Kratosa sprawiają, że walki nadal są bardzo brutalne i efektowne. Zmienia się jednak nieco sposób podchodzenia do przeciwników, albowiem Kratos nie brnie już do przodu ze względu na żądzę zemsty.
- Kratos podczas starć korzysta przede wszystkim z siły własnych mięśni, Atreus to bardziej taktyczny wojownik, robiący użytek z łuku i magii.
- Kamera jest bliżej głównego bohatera, co sprawia, że niełatwo jest kontrolować większe grupy przeciwników. Pomaga w tym Atreus. Trzeba też ciągle pilnować pleców i utrzymywać kontakt z wrogiem.
- Celem deweloperów było przygotowanie systemu, który łączyłby brutalność i bezwzględność poprzedników z odrobiną wyrafinowania. Dla przykładu, Kratos nadal potrafi wyrwać kończynę przeciwnikowi, nie jest jednak bezustannie wkurzony, więc samo wyrwanie wystarczy, nie musi nią już oponenta dobijać.
- Kratos korzysta z trybu złości, który można włączyć w dowolnym momencie, a wówczas starcie przypomina te z przeszłości. Zbalansowanie tego było dla deweloperów niełatwym wyzwaniem.
- Twórcy przygotowali opowieść "znacznie dłuższą" od historii w grach poprzednich (25 do 35 godzin), więc jest dużo więcej przedmiotów do znalezienia i sekretów do odkrycia. Mamy po prostu większy nacisk na elementy RPG.
- Mimo powyższego, walki są szybkie i dynamiczne. Topór leży idealnie w dłoni Kratosa, dzięki czemu toczenie pojedynków to czysta przyjemność. Aby walka przypominała starcia Wikingów, w ręce Kratosa okazyjnie pojawia się tarcza - rozwiązanie testowano wśród graczy i przypadło im do gustu.
- Do Atreusa przypisany jest jeden przycisk, który pozwala inicjować różne aktywności w jego wykonaniu. Skorzystanie z niego aktywuje najpotężniejsze umiejętności syna Kratosa. Stanowią one świetne uzupełnienie kombosów.
- Nie ma scenek typu QTE. Nadal występują efektowne przerywniki, nie są jednak okraszone losowo dobieranymi przyciskami. Dana czynność to zawsze konkretny przycisk.
- W trakcie walki celować możemy w różne części ciała przeciwników, w głowę, w nogi itd. - są one podświetlane podczas wyprowadzania ataków.
Jeśli macie ochotę posłuchać całego podcastu, znajdziecie go w tym miejscu. Poniżej widnieje też zwiastun podcastu. Rzućcie na niego okiem.
God of War nie ma jeszcze daty premiery, ale do debiutu dojdzie najprawdopodobniej w 2018 roku, ekskluzywnie na PlayStation 4. Z plotek wynika, że poczekamy do 22 marca.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler