God of War - nowe informacje na temat walki

Deweloperzy podkreślają, że starcia nadal będą brutalne i dynamiczne.

@ 14.12.2017, 12:08
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps4

God of War - nowe informacje na temat walki

Sony Interactive Entertainment wciąż nie jest gotowe, by ujawnić datę premiery kolejnej odsłony cyklu God of War, nie przeszkadza to jednak firmie w dzieleniu się kolejnymi szczegółami na temat przedsięwzięcia. 

Na oficjalnej stronie God of War pojawił się kolejny epizod cyklu Lost Pages of Norse Myth. Możemy w nim zobaczyć wiele interesujących grafik, m.in. modele topora oraz tarczy Kratosa, a także łuku należącego do syna boga wojny, Atreusa.

Jeśli chodzi o różne drobnostki na temat samej gry, dowiadujemy się, że:

  • Spartańskie korzenie Kratosa sprawiają, że walki nadal są bardzo brutalne i efektowne. Zmienia się jednak nieco sposób podchodzenia do przeciwników, albowiem Kratos nie brnie już do przodu ze względu na żądzę zemsty.
  • Kratos podczas starć korzysta przede wszystkim z siły własnych mięśni, Atreus to bardziej taktyczny wojownik, robiący użytek z łuku i magii.
  • Kamera jest bliżej głównego bohatera, co sprawia, że niełatwo jest kontrolować większe grupy przeciwników. Pomaga w tym Atreus. Trzeba też ciągle pilnować pleców i utrzymywać kontakt z wrogiem.
  • Celem deweloperów było przygotowanie systemu, który łączyłby brutalność i bezwzględność poprzedników z odrobiną wyrafinowania. Dla przykładu, Kratos nadal potrafi wyrwać kończynę przeciwnikowi, nie jest jednak bezustannie wkurzony, więc samo wyrwanie wystarczy, nie musi nią już oponenta dobijać.
  • Kratos korzysta z trybu złości, który można włączyć w dowolnym momencie, a wówczas starcie przypomina te z przeszłości. Zbalansowanie tego było dla deweloperów niełatwym wyzwaniem.
  • Twórcy przygotowali opowieść "znacznie dłuższą" od historii w grach poprzednich (25 do 35 godzin), więc jest dużo więcej przedmiotów do znalezienia i sekretów do odkrycia. Mamy po prostu większy nacisk na elementy RPG.
  • Mimo powyższego, walki są szybkie i dynamiczne. Topór leży idealnie w dłoni Kratosa, dzięki czemu toczenie pojedynków to czysta przyjemność. Aby walka przypominała starcia Wikingów, w ręce Kratosa okazyjnie pojawia się tarcza - rozwiązanie testowano wśród graczy i przypadło im do gustu.
  • Do Atreusa przypisany jest jeden przycisk, który pozwala inicjować różne aktywności w jego wykonaniu. Skorzystanie z niego aktywuje najpotężniejsze umiejętności syna Kratosa. Stanowią one świetne uzupełnienie kombosów.
  • Nie ma scenek typu QTE. Nadal występują efektowne przerywniki, nie są jednak okraszone losowo dobieranymi przyciskami. Dana czynność to zawsze konkretny przycisk.
  • W trakcie walki celować możemy w różne części ciała przeciwników, w głowę, w nogi itd. - są one podświetlane podczas wyprowadzania ataków.

Jeśli macie ochotę posłuchać całego podcastu, znajdziecie go w tym miejscu. Poniżej widnieje też zwiastun podcastu. Rzućcie na niego okiem.

God of War nie ma jeszcze daty premiery, ale do debiutu dojdzie najprawdopodobniej w 2018 roku, ekskluzywnie na PlayStation 4. Z plotek wynika, że poczekamy do 22 marca.


Sprawdź także:
God of War 2018

God of War 2018

Premiera: 20 kwietnia 2018
PS4, PC

Mimo że God of War to kontynuacja ostatniej części trylogii, gra przy tytule nie ma kolejnego numerka. Deweloperzy chcą dać nam w ten sposób znać, że to zupełnie nowa opo...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosdarkslide16   @   11:02, 17.12.2017
No ja tam nie wiem czy jakaś gra potrafi zaskoczyć brutalnością, przeszedłem 6 części GoW i nie czułem by były to brutalne gry Uśmiech to już bardziej Saintr Row mnie zadziwił nie brutalnością a tym jak trzeba było latać i tłuc przeciwników wielkim różowym dildo Szczęśliwy Szczęśliwy
A jak to wygląda u innych może ktoś podpowie jakie gry waszym zdaniem mają elementy brutalne?