Death Stranding - Hideo Kojima opowiada co nieco o swoim projekcie

Rzecz o dzieciach, deszczu, patykach, linach oraz silniku Decima.

@ 12.12.2017, 20:23
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps4

Death Stranding - Hideo Kojima opowiada co nieco o swoim projekcie

Podczas minionej już gali The Game Awards 2017 mieliśmy okazję rzucić okiem na kolejny zwiastun promujący najnowsze dzieło Hideo Kojimy, Death Stranding. Choć materiał ponownie okazał się wyjątkowy, nie rozjaśnił praktycznie żadnej kwestii. Nadal nie wiemy praktycznie nic na temat wątku fabularnego projektu, a tym bardziej jego mechaniki rozgrywki.

Nieco szczegółów na temat przedsięwzięcia dotarło do nas jednak za sprawą wywiadu, jaki zorganizowała zagraniczna redakcja portalu IGN. Poniżej zebraliśmy najciekawsze doniesienia, dla Waszej wygody, w formie listy. Koniecznie się z nimi zapoznajcie, jeśli na debiut Death Stranding czekacie.

  • Hideo Kojima zamierza zupełnie inaczej podejść do kwestii śmierci. Zgon nie będzie oznaczał zabawy od jakiegoś tam momentu wątku fabularnego. Zamiast tego przeniesiemy się do czegoś w rodzaju czyśćca, a tam będziemy mogli poruszać się w widoku pierwszoosobowym i np. gromadzić wyposażenie. Po pewnym czasie powrócimy do normalnego świata i przekonamy się, że czas leciał w nim do przodu. Jak stwierdził deweloper, "ludzie mają zdać sobie sprawę z tego, że gdy zginiesz w grze, to wcale nie jest koniec".
  • Istotnym elementem Death Stranding jest deszcz, który nazwano "Timefall". To deszcz nie z tego świata, stanowiący jednak integralną część historii oraz uniwersum. Co ciekawe, jego krople wpływają na wszystko, czego dotkną, przyspieszając przebieg czasu dla danego przedmiotu, tudzież osoby. Kojima nie chciał zdradzić nic więcej na ten temat.
  • Dzieci stanowić będą istotną część gry. Co ciekawe, noworodek, którego widzieliśmy na wszystkich dotychczasowych zwiastunach to jedno i to samo dziecko. Jest ono "związane z mechaniką rozgrywki, a także fabułą". Ważną rolę w historii ma też mechaniczne ramię widoczne na ostatnim zwiastunie. Ma ono nazwę, Kojima jej jednak nie zdradził.
  • Japończyk chce, aby podstawą rozgrywki były przedmioty, które łączą ludzi, a nie te, które ich rozdzielają. Nie należy się więc spodziewać potężnego arsenału broni oraz środków zagłady, choć takowe oczywiście znajdziemy. "Większość narzędzi w grach to patyki", powiedział Kojima. "Bijesz się, strzelasz albo kopiesz. Komunikacja zawsze jest poprzez patyki. W Death Stranding chce, aby ludzie się łączyli nie przez patyki, ale ekwiwalent lin... Choć oczywiście patyki też będą"
  • Kojima słucha teorii graczy i bardzo go one cieszą. Deweloper specjalnie podrzuca nam różne drobne podpowiedzi, uważa bowiem, że to dobra zabawa. Wskazówki są podobno co kilka sekund w każdym ze zwiastunów.
  • Postępy w pracach nad Death Stranding idą dobrze. Opóźnienia są ze względu na strajki aktorów, którzy podejmują się nagrywania głosów pod postaci. Reszta idzie zgodnie z planem. Twórcy wciąż jednak "czekają na odpowiedni moment, by pokazać nam pierwszy gameplay".
  • Przez ostatni rok projektanci dużo pracowali nad silnikiem graficznym. Są w nim bowiem "rzeczy, których deweloperzy nie rozumieją" i musieli konsultować niektóre rozwiązania ze studiem Guerrilla. Kojima powiedział też, że silnik Decima jest ciągle modyfikowany przez jego programistów, aby możliwe było "realizowanie scenek przerywnikowych".
  • O fabułę oraz mechanikę rozgrywki mamy się nie obawiać: "Wszystko ma sens. Wszystko się ze sobą łączy".

Jeśli macie ochotę przeczytać cały wywiad, odsyłam Was do źródła. Więcej na temat Death Stranding, w tym także poprzednie zwiastuny projektu, znajdziecie w naszej encyklopedii.

Death Stranding wciąż nie ma daty premiery. Wiemy jedynie, że zmierza ekskluzywnie do posiadaczy konsol PlayStation 4.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosfebra1976   @   00:06, 13.12.2017
Tryby w trybach a w tych trybach kolekne trybiki. Aż mnie skręca z ciekawości, czuję przez skórę że to będzie świetny kawałek kodu.
0 kudosmrPack   @   07:35, 13.12.2017
Kojima potwierdził w takim razie teorie fanów na temat niektórych kwestii Puszcza oko Jedno wiem już teraz, że Death Stranding będzie wyjątkową produkcją.
0 kudosguy_fawkes   @   12:02, 13.12.2017
MGS4 udowodnił, że nie takie fabularne cuda można połączyć w całość. Motyw śmierci jako jakiegoś etapu z czyścem trochę zalatuje oryginalnym Preyem, ale na pewno nie będzie to tutaj takie proste. Generalnie nie mogę się doczekać i to chyba jedyny tytuł, o którym chłonę każdy news i każdy trailer.
0 kudostinyLiza   @   12:45, 13.12.2017
Kurczaki, niby nie moje klimaty a jednak wabi Uśmiech