Call of Duty: WWII ze znacznie wyższą sprzedażą niż Star Wars: Battlefront II

Analitycy wierzą jednak, że sprzedaż Star Wars: Battlefront II pójdzie jeszcze w górę.

@ 12.12.2017, 17:07
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Call of Duty: WWII ze znacznie wyższą sprzedażą niż Star Wars: Battlefront II

NPD Group, firma zajmująca się badaniem rynku gier w Stanach Zjednoczonych, opublikuje niebawem wyniki dotyczące listopada 2017 roku. Mimo że dane nie są jeszcze oficjalnie dostępne, pojawił się już wyciek - stało się to za sprawą redakcji Wall Street Journal.

Z opublikowanych informacji wynika, że Call of Duty: WWII sprzedało się w listopadzie znacznie lepiej niż Star Wars: Battlefront II. Pierwszy z wymienionych projektów rozszedł się w nakładzie przekraczającym 4 mln egzemplarzy, drugi natomiast nie zdołał dobić nawet do miliona.

"Sprzedaż gier konsolowych w USA poszła w górę o 9% w stosunku do zeszłego roku, zatrzymując się na poziomie 842 milionów dolarów, prym wiodło Call of Duty: WWII, z 4,4 mln sprzedanych egzemplarzy, jak donosi NPD. Zawiedzione jest natomiast najpewniej Electronic Arts, albowiem Star Wars: Battlefront II rozeszło się tylko w nakładzie 882 tysięcy jednostek".

Warto jednak w tym momencie pamiętać, że NPD bierze pod uwagę wyłącznie sprzedaż w Stanach Zjednoczonych, a ponadto Call of Duty: WWII zadebiutowało wcześniej niż Star Wars: Battlefront II (różnica jest dwóch tygodni). Różnica w obliczu tych dwóch istotnych faktów nie jest aż tak duża, ale nadal znacząca.

Duży wpływ na słabszą niż zakładano sprzedaż miały na pewno kontrowersje związane z systemem mikrotransakcji zastosowanym w Star Wars: Battlefront II. Graczom rozwiązanie się nie spodobało i musiało to w jakiś sposób wpłynąć na sprzedaż. Ta jednak może wzrosnąć, twierdzi analityk Wedbush Securities.

"Wierzymy, że lojalność fanów cyklu Gwiezdne Wojny, atrakcyjność gry jako prezentu, a także premiera filmu Gwiezdne Wojny: Ostatni Jedi 15 grudnia sprawią, że sprzedaż gry podskoczy w górę".

Star Wars: Battlefront II oraz Call of Duty: WWII dostępne są obecnie na PC, PS4 oraz Xboksie One. Jeśli nie zdecydowaliście się jeszcze na ich zakup, koniecznie rzućcie okiem na nasze recenzje:


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosdabi132   @   17:26, 12.12.2017
Wcale nie dziwi mnie taka różnica. Elektronicy sami są sobie winni, mogli nie pchać tak agresywnych mikropłatności do gry i cieszyć się bardzo dobrą sprzedażą tytułu po cenie premierowej, a tak spieprzyli to i mają za swoje.
0 kudoskrzywy_banen   @   18:41, 12.12.2017
Najlepsze jest to że do coda też wprowadzili mikropłatności, tyle że jakiś czas po premierze to dramy nie ma.