Microsoft oficjalnie kończy produkcję Kinecta

Po 7 latach produkcji Kinect odchodzi na emeryturę.

@ 25.10.2017, 21:07
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
xbox 360, xbox one

Microsoft oficjalnie kończy produkcję Kinecta

Firma Microsoft poinformowała o zakończeniu produkcji urządzenia Kinect. Debiutująca w październiku 2010 roku kamera będzie dostępna w sprzedaży do wyczerpania zapasów, ale Gigant z Redmond nie planuje dorzucać kolejnych jej egzemplarzy. Informację tę podał portal fastcodesign.com, powołując się na rozmowę z Aleksem Kipmanem, twórcą Kinecta, oraz Matthewem Lapsenem, szefem działu marketingu Xbox.

Od momentu premiery, Kinect sprzedał się w liczbie około 35 milionów urządzeń. To zdecydowanie niezły wynik, choć należy pamiętać, że w pewnym momencie (a konkretniej jesienią 2013 roku) Microsoft zdecydował się dodawać kamerkę do zestawów z debiutującą konsolą Xbox One, jednocześnie podwyższając cenę zakupu konsoli. Niecały rok później zdecydowano, że chyba nie była to najtrafniejsza decyzja, bo zrezygnowano ze sprzedaży XONE i Kinecta w jednym pakiecie, i od tej pory w sklepach znów dostępna była sama konsola w niższej cenie. 

Rok 2014 był więc dość jasnym znakiem, że szał na ten - jakby nie patrzeć - przełomowy sprzęt dobiega końca. Choć urządzenie miało spory potencjał, to jednak pewne ograniczenia techniczne (m.in. konieczność posiadania sporej wolnej przestrzeni przed telewizorem), ale przede wszystkim brak większej ilości sensownych gier, sprawiły, że fascynacja kamerką dość szybko przeminęła.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   07:54, 26.10.2017
Jak to? Czy ja dobrze rozumiem, że tym samym kończą się gry "kinectowe" na konsolach M$?
0 kudosguy_fawkes   @   09:32, 26.10.2017
Szał na Kinecta był przy okazji X360, a tutaj jakoś niespecjalnie. MS najpierw upierało się, że Kinect jest niezbędny, potem się z tego wycofało, aż wreszcie wypuściło One S, który bez odpowiedniego, dość drogiego adaptera w ogóle nie jest z nim kompatybilny, a baza gier jakoś nie chciała rosnąć. Ta decyzja to zatem kolejne, logiczne następstwo poprzednich. Ja nigdy do Kinecta nie czułem się przekonany, chociaż samo urządzenie miało potencjał.
0 kudosshuwar   @   09:59, 26.10.2017
Moje dzieciaki ostro korzystały z kinecta jakiś czas temu, ale rzeczywiście od dobrego roku teraz męczą jakieś Minecrafty i wyścigi, do których kinect jest nie potrzebny.
0 kudosLucas-AT   @   10:32, 26.10.2017
Cytat: shuwar
Jak to? Czy ja dobrze rozumiem, że tym samym kończą się gry "kinectowe" na konsolach M$?

Przecież te gry już dawno się skończyły, jakieś 4 lata temu.
0 kudosshuwar   @   12:10, 26.10.2017
Cytat: Lucas-AT
Przecież te gry już dawno się skończyły, jakieś 4 lata temu.
No to jakoś mnie to zaskoczyło. Bo w sumie nieźle to rodzinkę integrowało... a problem ze zmniejszoną popularnością Kinecta może związany jest z tym, że przestano wydawać tego typu gry?
0 kudosIgI123   @   15:35, 26.10.2017
Kinect i Move są/były dobre dla casualowego gracza. Zresztą, myślę że podobna sprawa będzie się miała z VR. Niby bajer, fajnie, rewolucja i takie tam, ale w gruncie rzeczy szybko zostanie zapomniany.
0 kudosGuilder   @   15:53, 26.10.2017
Na VR to byśmy chyba potrzebowali skoku technologicznego.
Dodaj Odpowiedź