Electronic Arts zamyka Visceral Games, twórców serii Dead Space

Twórcy cyklu Dead Space już nie przygotują żadnej kolejnej gry.

@ 18.10.2017, 10:00
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Electronic Arts zamyka Visceral Games, twórców serii Dead Space

Już jakiś czas temu zapowiedziano, że studio Visceral Games - twórcy cyklu Dead Space - opracowuje grę akcji w uniwersum Gwiezdnych Wojen. Co ciekawe, do ekipy dołączyła nawet Amy Hennig, jedna z kluczowych postaci dla serii Uncharted. Wczoraj świat obiegły wieści, że Visceral Games zostało zamknięte.

Electronic Arts ujawniło, że Visceral Games przestaje istnieć, a ponadto, że opracowywany przez nich projekt częściowo trafił do kosza. Elementy, które zdecydowano się zachować będą teraz modyfikowane, aby wpasować je w nową wizję tytułu.

Jak podkreśla wydawca, podczas powstawania tytułu gracze bezustannie "testowali założenia gry", a po tym, jak podzielili się oni sugestiami, zdecydowano się na stworzenie doświadczenia, do którego "gracze będą chcieli powracać i cieszyć się z niego przez dłuższy czas".

Co oznacza powyższe? Pierwotnie projekt Visceral Games miał być grą akcji przypominającą słynne Uncharted. Teraz wychodzi na to, że raczej dostaniemy coś dedykowanego rozgrywkom wieloosobowym, ewentualnie tytuł z otwartym światem. Szczegółów na ten temat niestety brak.

"Podczas procesu opracowywania gry testowaliśmy różne rozwiązania z graczami, słuchaliśmy ich opinii dotyczących tego w co i jak chcą grać, następnie badaliśmy fundamentalne zmiany na rynku", napisał w oświadczeniu jeden z szefów EA, Patrick Soderlund.

"Stało się dla nas jasne, że aby dostarczyć doświadczenie, jakiego chcą gracze oraz z jakim będą obcować długi czas, musimy zmienić projekt. Zachowamy niesamowitą oprawę oraz zgodność z uniwersum Gwiezdnych Wojen, a także skupimy się na wprowadzeniu historii Gwiezdnych Wojen w życie".

"Chcemy aby gra była szerszym doświadczeniem i oferowała większe zróżnicowanie dla graczy. Wykorzystamy możliwości silnika Frostbite i przebudujemy najważniejsze elementy gry, aby gracze otrzymali przygodę w uniwersum Gwiezdnych Wojen o większej głębi oraz bogactwie".

Jako że Visceral Games przestanie w rezultacie istnieć, proces tworzenia projektu przejmą ekipy wchodzące w skład EA Worldwide Studios, czyli kolektywu wszystkich firm deweloperskich, pracujących dla Electronic Arts.

Zmiany wpłyną oczywiście także na premierę gry. Pierwotnie miała ona nastąpić w 2019 roku, ale wszystko wskazuje na to, że termin jest już nierealny i zagramy najwcześniej w roku 2020.

Na chwilę obecną nie wiemy niestety co stanie się z Amy Hennig, która zajmowała się scenariuszem dla nowego przedsięwzięcia. Być może niebawem wszystko się wyklaruje.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosgeass   @   17:46, 18.10.2017
Mnie się Dead Space bardzo podobał. Jedynka genialna, 2 i 3 moim skromnym zdaniem bardzo dobra. 2 i 3 to nie były może już horrory, ale naprawdę przyjemna strzelanka.
Jeśli chodzi o Hardline cóż. Multi mnie nie interesuje więc tam się nie wypowiem, ale kampania singlowa moim zdaniem wypadła przynajmniej przyzwoicie. Także bardzo szkoda tego studia. Jednak tak jak w przyrodzie, tak w grach nic nie ginie. Kto inny przejmie projekt i życie toczy się dalej.
0 kudoslogan23   @   17:56, 18.10.2017
I tak ea wydrenowała kolejne studio z pomysłów i je zamknęła. Przy okazji niszczą fajną serię gier.
0 kudosLucas-AT   @   19:28, 18.10.2017
To EA powinno zostac zamnkniete, a nie Visceral. To EA chcialo zrobic z Dead Space strzelanke, by trafic do casuali. Dobry horror nie potrzebuje duzego budzetu, co swietnie pokazal Resident Evil 7. Rowniez to EA chcialo wypuscic takiego crapa jak Hardline, zrobionego na kolanie metoda copy & paste. Za glupie decyzje korpo placi deweloper. Teraz pewnie skupia sie na nowych Star Warsach ala Destiny z tona mikroplatnosci i skrzynkami. Gdyby Visceral mialo wolna reke, mogloby stworzyc cos naprawde dobrego.
0 kudoslogan23   @   19:39, 18.10.2017
Cytat: Lucas-AT
To EA powinno zostac zamnkniete, a nie Visceral. To EA chcialo zrobic z Dead Space strzelanke, by trafic do casuali. Dobry horror nie potrzebuje duzego budzetu, co swietnie pokazal Resident Evil 7. Rowniez to EA chcialo wypuscic takiego crapa jak Hardline, zrobionego na kolanie metoda copy & paste. Za glupie decyzje korpo placi deweloper. Teraz pewnie skupia sie na nowych Star Warsach ala Destiny z tona mikroplatnosci i skrzynkami. Gdyby Visceral mialo wolna reke, mogloby stworzyc cos naprawde dobrego.
Zgadzam się ale dobrze jakby ea się w końcu wyłożyło i znikną całkowicie. Byłby spokój i nie drenowałoby tak różnych studiów, wiele marek dzisiaj było by na rynku.
0 kudosGuilder   @   20:21, 18.10.2017
No i moje nadzieje na czwórkę szlag trafił. Smutny
Cytat: geass
(...)2 i 3 to nie były może już horrory, ale naprawdę przyjemna strzelanka.(...)
Ja tam jestem cykor i mogę mieć spaczoną skalę, ale dodatek do trójki "Awakening" był dla mnie horrorem pełną gębą, który przebijała tylko jedynka. Podstawka i dwójka oczywiście były mocno napakowane akcją, choć miewały swoje momenty.
0 kudosdabi132   @   21:46, 18.10.2017
Pewnie stworzą kolejną pieprzoną grę multiplayer z mikropłatnościami.
0 kudosguy_fawkes   @   21:54, 18.10.2017
Szkoda, bo Dead Space bardzo lubię, ale podzielam zdanie większości - jedynka była najlepsza, najbardziej subtelna, a trójka to w już w zasadzie shooter. Na liście gier do ogarnięcia od nich mam także Dante’s Inferno, natomiast BF Hardline kompletnie mi się nie podobał i pozostawił u mnie wrażenie trochę lepiej zrobionego Call of Juarez: The Cartel. Tym niemniej potwierdza się od lat ta sama prawidłowość - EA zarzyna kolejne studia, a samo wydaje się kuloodporne. Nawet, jeśli dostaje Złotą Kupę...
0 kudosmrPack   @   21:49, 19.10.2017
Przykro patrzeć jak lista studiów zamkniętych przez EA ciągle rośnie Smutny
Dodaj Odpowiedź