The Elder Scrolls V: Skyrim - twórcy pracują nad trybem survival

Na PC jest on już dostępny, na konsolach z początkiem października.

@ 28.09.2017, 15:37
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

The Elder Scrolls V: Skyrim - twórcy pracują nad trybem survival

The Elder Scrolls V: Skyrim jest z nami od 2011 roku. Zakupić można je praktycznie na każdej liczącej się platformie sprzętowej (w listopadzie także na Nintendo Switch), a mimo to deweloperzy bezustannie rozwijają swoje przedsięwzięcie. Właśnie dowiedzieliśmy się, że do projektu niebawem trafi tryb survival.

Survival będzie dostępny dzięki opracowywanej przez studio Bethesda aktualizacji. Osoby, które posiadają Skyrim w wersji z platformy Steam, mogą już sprawdzić nowy model zabawy w ramach beta testów, właściciele konsolowej edycji specjalnej (tylko na PS4 oraz Xboksie One) muszą natomiast poczekać do początku października.

W informacji od wydawcy czytamy, że tryb survivalu będzie darmowy na PC oraz konsolach przez tydzień po jego premierze, nie wiadomo natomiast co stanie się później. Najpewniej trzeba będzie płacić, choć nie ujawniono ile dokładnie.

Co znajdziemy w trybie survivalu?

  • Głód - aby przetrwać, trzeba będzie jeść;
  • Zmęczenie - pojawi się np. wtedy, gdy nie będziemy się wysypiać;
  • Chłód - będzie dawał w kość, obniżając naszą mobilność, prowadząc nawet do śmierci;
  • Lodowata woda - zadawać będzie sporo obrażeń;
  • Szybka podróż - zostanie usunięta;
  • Regeneracja zdrowia - także jej nie będzie, zostaną eliksiry;
  • Podnoszenie poziomu - możliwe będzie wyłącznie podczas snu;
  • Noszenie ciężarów - nie będzie się dało nosić tyle rzeczy, co wcześniej - dociążony bohater będzie się także szybciej męczył;
  • Choroby - musisz uważać na zarazki roznoszone przez zwierzęta, a także nieugotowane mięso;
  • Obrażenia i rany - jeśli będziesz źle dbał o swoją postać, możesz sprawić, że się pochoruje;
  • Kapliczki - wymagają złota;
  • Perki - wiele perków będzie mniej efektywnych;
  • Wampiry i wilkołaki - jako jedna z tych istot, będziesz mógł zjadać ciała innych - w rezultacie staniesz się jednak wolniejszy.

Na koniec mamy jeszcze mapkę, jaka dostępna będzie w trybie survivalu dla gry The Elder Scrolls V: Skyrim. Znajdziecie ją poniżej.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosIgI123   @   22:18, 28.09.2017
Aha, rzeczywiście, nie zauważyłem.
Cytat: news
W informacji od wydawcy czytamy, że tryb survivalu będzie darmowy na PC oraz konsolach przez tydzień po jego premierze, nie wiadomo natomiast co stanie się później.
No to chyba jednak spasuję.
1 kudoskobbold   @   23:25, 28.09.2017
Moderzy zrobili, Bethesda zarobi...a potem będą żale, że hejt się wylewa na nich ;)
0 kudosmrPack   @   12:44, 29.09.2017
Całkowicie darmową aktualizację z tym trybem nawet po tylu latach jeszcze rozumiem, ale dodatkowo płacić za niego to już przesada.
0 kudosshuwar   @   13:25, 29.09.2017
Cytat: mrPack
ale dodatkowo płacić za niego to już przesada
Święta racja... taki darmowy upgrade byłby może powodem by wrócić do gry... ale żeby płacić za to?
1 kudosMichaelShumway   @   15:52, 29.09.2017
Chciałbym rzucić nieco światła na kwestię Trybu przetrwania:

Jak czytamy na stronie Bethesda.net:
This is a sale, not a limited trial.
"Tryb Przetrwania dostępny jest obecnie bezpłatnie przez okres trwania aktualizacji Beta. Kiedy platforma Creation Club oficjalnie ruszy (początek przyszłego miesiąca), pozostanie on bezpłatny na wszystkich platformach jeszcze przez tydzień. Jest to sprzedaż produktu, a nie okres próbny". Innymi słowy, po zaktualizowaniu gry do wersji 1.5.3 Beta, mamy dostępny (menu główne) do platformy CC, gdzie zakupić można wspomniany tryb gry na własność. Później kosztować on będzie około 8 dolarów.

Co do samego trybu, pracował nad nim prawdopodobnie sam Chesko, twórca modów tj. Frostfall. Tryb jest nieco lepiej zaimplementowany do gry niż mody, dodaje nowe funkcje dla niektórych zaklęć (np. Flame Cloak pozwala zyskać tymczasową odporność na zimno), zbroi (mają one teraz również nową statystykę, odzwierciedlającą jak bardzo chronią przed zimnem). Wszystkie rasy mają teraz pasywne umiejętności dostosowane do nowego trybu gry (np. Argonianie i Khajiity mogą jeść surowe mięso bez ryzyka zatrucia). Mamy również nieco nowych efektów wizualnych (np. zamazany obraz odzwierciedlający efekt zmęczenia) i dźwięków (dla skutków zimna, zmęczenia, zamarznięcia i ogrzewania).

Wampiry i Wilkołaki mogą uzupełniać poziom głodu pożywiając się na swoich ofiarach. Po transformacji w Lorda Wampirów lub Wilkołaka (Forma Bestii), nasz postać będzie o wiele odporniejsza na skutki niskich temperatur. Pierwsze słyszę jednak by miało to powodować spowolnienie postaci (taki efekt jest jednak skutkiem długie przebywania naszej postaci na mrozie).

Żródła:
https://bethe(...)val-mode
https://bethe(...)ing-soon
0 kudosTheCerbis   @   16:54, 29.09.2017
Wampiryzm/lykantropia spowolni wychładzanie organizmu, nie ruch postaci.
0 kudosIgI123   @   17:34, 29.09.2017
Czyli dobrze rozumiem, jeżeli ,,kupi" się za darmo ten tryb w ciągu tygodnia od premiery to pozostanie on na koncie na zawsze, lecz jeśli się tego w tym czasie tego nie zrobi, to będzie trzeba wybulić 8 dolców?
0 kudosMichaelShumway   @   02:27, 01.10.2017
@IgI123

Zgadza się. Nie ma i tak powodu, dla którego nie możnaby zaktualizować gry do obecnej wersji 1.5.3. Z trybem przetrwania można grać albo nie. Niekompatybilne mogą być niektóre mody interfejsu tj. SkyHUD, jednak ich twórcy na pewno już nad tym pracują. Autorzy modyfikacji Unofficial Skyrim Patch już mają betę kompatybilnej wersji. Zespół SKSE64 (Skyrim Script Extender dla Edycji Specjalnej) również zaktualizował biblioteki pluginu do wersji 2.0.4, zatem wszystko powoli idzie do przodu... Z pobranych na komputer przez Creation Club plików dowiedzieć się można, że na pierwszy rzut będziemy mieli mody związane z nowymi zaklęciami, brońmi, towarzyszacą nam mini-postacią Dwemerskiego Kraba itp.

Źródło:
https://bethe(...)val-mode
0 kudoslogan23   @   09:10, 01.10.2017
Czyli robią się coraz bardziej chciwi. Kwestia czasu jak zaczną blokować scenę moderską.
0 kudoskobbold   @   09:18, 01.10.2017
Cytat: logan23
Czyli robią się coraz bardziej chciwi. Kwestia czasu jak zaczną blokować scenę moderską.

Ich gry modami stoją. Gdyby to zrobili to byłby strzał w stopę przez kolano, więc mało prawdopodobne.
0 kudosBubtownik   @   09:53, 01.10.2017
Cytat: kobbold
Cytat: logan23
Czyli robią się coraz bardziej chciwi. Kwestia czasu jak zaczną blokować scenę moderską.

Ich gry modami stoją. Gdyby to zrobili to byłby strzał w stopę przez kolano, więc mało prawdopodobne.


Spokojnie. Dadzą płatne mody, a pobieranie darmowych modów będzie uznawane jako piractwo. Jeśli dadzą płatne mody i zablokują darmowe to dla mnie będą skończeni i będę piracił każdą ich grę do końca życia. Bethesda chce chyba być prekursorem w psuciu rynku bo chciwość, którą pokazują sięga już zenitu. Imo powoli przeganiają EA Uśmiech
0 kudoslogan23   @   11:15, 01.10.2017
Cytat: Bubtownik
Cytat: kobbold
Cytat: logan23
Czyli robią się coraz bardziej chciwi. Kwestia czasu jak zaczną blokować scenę moderską.

Ich gry modami stoją. Gdyby to zrobili to byłby strzał w stopę przez kolano, więc mało prawdopodobne.


Spokojnie. Dadzą płatne mody, a pobieranie darmowych modów będzie uznawane jako piractwo. Jeśli dadzą płatne mody i zablokują darmowe to dla mnie będą skończeni i będę piracił każdą ich grę do końca życia. Bethesda chce chyba być prekursorem w psuciu rynku bo chciwość, którą pokazują sięga już zenitu. Imo powoli przeganiają EA Uśmiech
EA to już dno. Na ich najnowszą grę nie czekam. Nie warto a Bethesda jest skończona od najnowszego Fallouta. Czy oni nie mogą zatrudnić kogoś kto napiszę porządną fabułę do ich gier?
0 kudosMichaelShumway   @   11:41, 01.10.2017
Na Nexusie, głównej siedzibie modów do gier takich jak Fallout czy Wiedźmin, jestem od czasów Fallouta 3, brałem udział w kilku fajnych i ambitnych moderskich projektach. Mogę więc śmiało stwierdzić, że Bethesda nie ma pojęcia (lub prawdopodobnie nie chce mieć pojęcia) co składa się na naprawdę fajną modyfikację. Badania rynku gier dowodzą jednak, że mikrotransakcje to bardzo dochodowy biznes, dlatego też sporo firm idzie właśnie w tym kierunku. Creation Club to nic innego jak laboratorium, a my, czyli gracze, jesteśmy królikami doświadczalnymi. Mody na tej platformie nie muszą się nikomu podobać, mają się tylko sprzedawać, najlepiej w dużych ilościach. Survival Mode jest teraz darmowy tak aby jak najwięcej osób przystąpiło do nowej platformy w pierwszym tygodniu jej działania. Można oczywiście pobrać aktualizację, ale jeżeli jakiś mod wyda Wam się nie warty pieniędzy, to najlepiej go nie kupować. Z czasem być może jakość modyfikacji się poprawi, a te drobne zostaną zastąpione przez coś bardziej złożonego i wartego uwagi Uśmiech
0 kudoslogan23   @   12:52, 01.10.2017
Cytat: MichaelShumway
Na Nexusie, głównej siedzibie modów do gier takich jak Fallout czy Wiedźmin, jestem od czasów Fallouta 3, brałem udział w kilku fajnych i ambitnych moderskich projektach. Mogę więc śmiało stwierdzić, że Bethesda nie ma pojęcia (lub prawdopodobnie nie chce mieć pojęcia) co składa się na naprawdę fajną modyfikację. Badania rynku gier dowodzą jednak, że mikrotransakcje to bardzo dochodowy biznes, dlatego też sporo firm idzie właśnie w tym kierunku. Creation Club to nic innego jak laboratorium, a my, czyli gracze, jesteśmy królikami doświadczalnymi. Mody na tej platformie nie muszą się nikomu podobać, mają się tylko sprzedawać, najlepiej w dużych ilościach. Survival Mode jest teraz darmowy tak aby jak najwięcej osób przystąpiło do nowej platformy w pierwszym tygodniu jej działania. Można oczywiście pobrać aktualizację, ale jeżeli jakiś mod wyda Wam się nie warty pieniędzy, to najlepiej go nie kupować. Z czasem być może jakość modyfikacji się poprawi, a te drobne zostaną zastąpione przez coś bardziej złożonego i wartego uwagi Uśmiech
Wierzysz w cuda. Ten cały klub kreatywności to będzie dojenie z kasy graczy a ludzie którzy się tam udzielą zostało okradzeni z pomysłów.
0 kudosMichaelShumway   @   23:38, 01.10.2017
Niespecjalnie "wierzę". Znam poprostu twórczość kilku moderów, którzy wzięli udział w projekcie więc, o ile w ogóle mają tam coś do powiedzenia, może zobaczymy w końcu coś fajnego. Co do twórczości, to i tak nie ma to znaczenia. Dlaczego? Przykład mamy przed oczami: Survival Mode.

Mamy tu fragmenty z modów iNeed (ewentualnie Realistic Needs and Diseases), Campfire (genialny - polecam), efekty mrozu blado przypominają te z Wet and Cold. Pozostaje mieć nadzieję, że rzeczywiście do jego powstania przyczynili się oryginalni twórcy tych modyfikacji, bo inaczej byłby to bezczelny plagiat. I to taki, który mógłby ujść tej firmie na sucho. Jako taki gigant mają z pewnością przekonanie, że skoro marka jest ich, mają prawa do wszelkich pomysłów na mody opartych na ich grze tj. Hellfire Power Armor oraz Chinese Stealth Suit...

Nie ma co jednak popadać w panikę Uśmiech

1. Bethesda nigdy nie zablokuje żadnych modów, mamy więc stały dostęp do o wiele lepszych "kreacji", a codziennie powstają nowe Szczęśliwy

2. Wiąże się z tym kolejna kwestia. Nawet, jeśli kupimy już mod na Creation Clubie, to i tak zawsze mogą one być ulepszone przez tych, którzy faktycznie przykładają się do tego zajęcia:
https://www.youtu(...)VamMdmIg
Dodaj Odpowiedź