Steam z korzystnym przelicznikiem cen gier na złotówki!

Nowe informacje w sprawie wprowadzenia złotówki na Steam.

@ 22.09.2017, 15:21
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc

Steam z korzystnym przelicznikiem cen gier na złotówki!

Wczoraj informowaliśmy Was, że niedługo Valve podmieni w naszym kraju walutę euro na złotówkę w platformie Steam, a tymczasem docierają do nas kolejne, niemniej ciekawe wieści. Otóż zdaje się, że przy przewalutowaniu zostanie zastosowany bardzo korzystny przelicznik!

Portal Łowcy Gier opublikował przelicznik, jaki otrzymał od przedstawiciela niezależnego studia BloodyStation. Prezentuje się on następująco:

  • 0,99 euro – 3,59 zł
  • 1,99 euro – 7,19 zł
  • 2,99 euro – 10,99 zł
  • 3,99 euro – 14,49 zł
  • 4,99 euro – 17,99 zł
  • 5,99 euro – 21,99 zł
  • 6,99 euro – 25,49 zł
  • 7,99 euro – 28,99 zł
  • 8,99 euro – 32,99 zł
  • 9,99 euro – 35,99 zł
  • 14,99 euro – 53,99 zł
  • 19,99 euro – 71,99 zł
  • 22,99 euro – 89,99 zł
  • 27,99 euro – 107,99 zł

Warto mieć na uwadze, że nie są to oficjalnie potwierdzone dane, ale wszystko na to wskazuje, że nie odbiegają od rzeczywistości. Jako potwierdzenie z innego źródła - gra War of the Overworld, kosztująca 27,99 euro (około 117 zł), według przedstawiciela studia odpowiedzialnego za ten tytuł, ma być wyceniona na 107,99 zł.

Idąc dalej, na Steam pojawią się nowe formy płatności, jak chociażby Płatności24, platforma pozwalająca dokonywać szybkie przelewy. Być może wdrożone zostaną także inne systemy, np. PayU, eCard, DotPay czy też Blik. W każdym razie - płacenie na Steam stanie się od teraz zdecydowanie łatwiejsze i nie trzeba będzie podawać danych karty kredytowej, czy też zakładać konta w PayPal / biegać do kiosku po paysafecard.

Nieco mniej ciekawie prezentuje się natomiast wiadomość do deweloperów, rozesłana przez Valve. Według niej, jeżeli wydawca gry nie wprowadzi do systemu wartości (ceny gry) dla nowych walut, to jego gry zostaną zdjęte ze sklepu Steam w regionie, w którym wprowadzono lokalną walutę. Czyżby oznaczało to, że części gier nie kupimy w Polsce, jeżeli ich wydawca zaśpi bądź przeoczy aktualizację cen? 

Poniżej treść wspomnianego listu do wydawców:


As part of our continuing efforts to make Steam better for players around the world, we are now accepting game pricing in 10 new currencies and 1 new region. Please enter pricing for the following new currencies with launch planned for later this year:

Argentinian Peso (ARS)
Costa Rican Colón (CRC)
Israeli New Shekel (ILS)
Kazakhstani Tenge (KZT)
Kuwaiti Dinar (KWD)
Polish Zloty (PLN)■
Qatari Rial (QAR)
Ukrainian Hryvnia (UAH)
Uruguayan Peso (UYU)
Vietnamese Dong (VND)
South Asian Pricing Region (USD discounted pricing for Bangladesh, Bhutan, Nepal, Pakistan, and Sri Lanka)
In addition to offering local currency pricing in more countries, players in these countries will also be able to use a variety of previously unavailable payment methods. With this update, Steam will support a total of 39 currencies and 80 payment methods, giving your games truly global reach.

Pricing should be entered as soon as possible, with display of these new currencies scheduled to go live in time for our 2017 Autumn and Winter Sales. To enter pricing, sign in to the Steamworks Developer Site and select Pricing from the Apps & Packages drop-down. You will see green-colored recommendations filled in for new currencies, based on your selected USD base price. These recommended prices can be accepted or adjusted at your discretion. As a reminder, if you do not have pricing entered for a country after a local currency is set live on the Steam storefront, your game will be unavailable for sale in that country.

We have also updated our recommended pricing matrix for new and existing currencies. Our goal is to update these recommendations annually, so as to better help developers succeed in markets worldwide. Pricing decisions on Steam are entirely in the hands of you the developer, and we encourage you to always do what’s best for your players. You can find more information and suggested best practices in the Steamworks Pricing Documentation.

■PLN pricing is specific to Poland, but as always any game licenses purchased within an EEA country (either directly or as a gift) can be redeemed by any user within the EEA.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosLysander   @   17:02, 22.09.2017
Ten przelicznik byłby bardzo dobry. Przy obecnej sytuacji na rynku finansów zaoszczędzalibyśmy jakieś mniej lub więcej 15 złotych przy cenie 28 euro.
0 kudosdabi132   @   17:06, 22.09.2017
Tyle, że większość gier na premierę i po jest w cenie ~60 Euro, więc i tak bardziej opłacalne będzie kupowanie w rodzimych sklepach lub zagranicznych.
0 kudosMicMus123456789   @   17:14, 22.09.2017
Na szczęście większość graczy preferuje tańsze tytuły jak i dobre promocje Dumny Mało raczej ludzi kupuje premierówki bezpośrednio na steamie.
0 kudosguy_fawkes   @   22:29, 22.09.2017
Przelicznik całkiem w porządku. Ja akurat znam ludzi, którzy dla wygody kupują premierówki na Steamie, więc im pozwoli to zaoszczędzić najwiecej.
0 kudosshuwar   @   07:17, 23.09.2017
No nie wiem... przelicznik rzeczywiście przybliża nas do realiów cenowych w naszym kraju, ale czy dzięki niemu ceny zrównają się do konkurencyjnych sklepów? Tego nie jestem pewien.
0 kudosfrycek88   @   21:19, 26.09.2017
Fajnie, powinni też dostosować metody płatności wielu Polaków nie używa przelewów itp. dobrym rozwiązaniem była płatność SMS, albo zwiększenie dostępności kart podarunkowych itp.
0 kudosdabi132   @   21:34, 26.09.2017
Cytat: frycek88
Fajnie, powinni też dostosować metody płatności wielu Polaków nie używa przelewów itp. dobrym rozwiązaniem była płatność SMS, albo zwiększenie dostępności kart podarunkowych itp.

Płatność SMS za grę, która kosztuje 100 zł? Wtedy gra kosztowała by więcej, bo przecież trzeba zapłacić za obsługę takiej płatności tak jak to ma miejsce przy przewalutowaniu. Jest przecież Paysafecard i to w wielu miejscach można kupić taką kartę, m.in na stacjach paliw, w żabkach czy Empikach, więc to nie jest problemem jak ktoś boi się użyć swojej karty kredytowej.
0 kudosTheCerbis   @   02:16, 27.09.2017
Chyba tylko dzieciaki lub kupują przez SMS... A Paysafecard jest zapewne lepszą opcją.
1 kudosGuilder   @   07:55, 27.09.2017
Jak dla mnie PayPal wymiata. Doładowuję w dosłownie minutę, a potem od decyzji o zakupie do posiadania gry w bibliotece Steam mija maksymalnie druga minuta. I wcale nie trzeba podpinać karty kredytowej.
0 kudosguy_fawkes   @   18:17, 27.09.2017
UP: Błyskawiczne doładowanie nie działa we wszystkich bankach, np. w ING, z którego sam korzystam. W związku z tym i tak trzeba czekać na normalne zaksięgowanie doładowania. Zdecydowanie lepiej wyrobić sobie wirtualną kartę kredytową i doładowywać ją z poziomu podstawowego konta.
0 kudosTheCerbis   @   19:13, 27.09.2017
Ja kupuję również przez PayPal, połączony z moją kartą z banku. Szybko i wygodnie.
0 kudosGuilder   @   19:27, 27.09.2017
@Guy_Fawkes
A to już akurat Twój pech, bo o ile jeszcze wiosną ta lista banków rzeczywiście nie była zbyt pokaźna, to teraz jest ich już chyba z 15. Generalnie Twoja metoda z wirtualną kartą dla mnie jest już zbyt skomplikowana, ale co kto lubi. Najważniejsze, że każdy sobie jakoś radzi.
0 kudosguy_fawkes   @   19:52, 27.09.2017
Zdaję sobie sprawę, że ten bank jest trochę ułomny w tej kwestii, ale nie można mieć wszystkiego. Wirtualna karta jest jednak bardziej uniwersalna, bo sklepy traktują ją jako normalną kredytówkę, a to jednak nieco popularniejsza forma płatności w sieci, niż PP. W praktyce wcale nie jest bardziej skomplikowana w obsłudze.
0 kudoslogan23   @   21:04, 27.09.2017
Wole paysafecard. Bezpieczniejsze to niż przelewy i wolę płacić gotówką. Tak samo z udostępnianiem danych, Przy paysafecard wystarczy wstukać kod pin i kupujesz grę.
0 kudosshuwar   @   08:12, 28.09.2017
Wirtualna karta - czy ja wiem czy to ma sens?

Nie wiem czy inne banki też dają taką możliwość, ale mBank traktuje karty debetowe chyba właśnie na tej zasadzie. W systemie transakcyjnym można ustalić limit dla płatności online, tak by nie dać sobie podpieprzyć kasy (w każdej chwili mogę go podnieść), a dodatkowo kartą tą płacicie wszędzie tam, gdzie jest możliwość użycia karty kredytowej, choć nią nie jest.

p.s. nienawidzę kart kredytowych - to uzależniająca używka Dumny
Dodaj Odpowiedź