Square Enix uważa, że na PC są sami piraci?

Korporacja dziękuje Denuvo za ich zabezpieczenie antypirackie.

@ 26.06.2017, 19:06
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc

Square Enix uważa, że na PC są sami piraci?

Na oficjalnej stronie firmy Denuvo, odpowiedzialnej za zabezpieczenia antypirackie tytułów przeznaczonych dla blaszaków, pojawiła się ciekawa notka, pochodząca od firmy Square Enix. Japończycy dziękują w niej inżynierom z Denuvo.

Na tej samej stronie znaleźć można w sumie trzy opinie dotyczące zabezpieczeń Denuvo. Dwie z nich, od Cryteka oraz id Software, są względnie neutralne. Ostatnia, od Square Enix, jest natomiast napisana w dość dziwnym tonie. Wynika z niej bowiem, że wszyscy gracze PeCetowi to piraci.

"Dziękujemy Wam za wspaniałą usługę, jaką Wasza ekipa dostarcza - wspaniale być Waszym partnerem. To dzięki Wam ludzie muszą kupić grę".

Sytuacja jest o tyle dziwna, że w ostatnim czasie coraz więcej mówi się o tym, że Denuvo nie daje rady w walce z piratami. Zabezpieczenie szkodzi też samo sobie, czego przykładem może być ostatnie fiasko z RiME.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosGuilder   @   19:09, 27.06.2017
Cytat: guy_fawkes
Mam uwierzyć, że ślęczą ileś godzin czy dni na łamaniu zabezpieczeń za darmo? Wolne żarty, tylko mało kto o tym myśli, zwłaszcza ich "kultyści".

Zasadniczo zgoda, tylko jest w tej logice luka. Ktoś to ściągnie z tego hostingu premium, a następnie wrzuci na darmowy. A z racji tego, że jest to wersja piracka, to nie ma ochrony prawnej, więc nikt temu "Robin Hoodowi" nie może za to nic zrobić.
0 kudosguy_fawkes   @   20:13, 27.06.2017
Tyle dobrego. ;) Ale do tego czasu swoje zarobią.
0 kudoslogan23   @   21:54, 27.06.2017
Wiesz jak Square Enix śmierdzą nasze pieniądze. To niech się wycofają do matecznika i będzie nie wielka strata. Z tego co pamiętam to Square Enix to chyba japońska firma. chyba że się mylę.
0 kudosTheCerbis   @   22:52, 27.06.2017
Cytat: logan23
TheCerbis Crapy i nie dopracowane gry. Powinno się wyrzucać ze steama. Nie zależnie czy robię je znane studio czy nowicjusze albo amatorzy.
I to dotyczy czego? Arkham Knight? Bo to raczej crap nie był, mimo problemów z optymalizacją.
0 kudoslogan23   @   23:32, 27.06.2017
Nie ale gry które. Są nie grywalne i wiecznie są w wczesnym dostępie powinny wylatywać z steama. A z tego co pamiętam to z którymś Batmanem były straszne problemy.
0 kudosguy_fawkes   @   23:45, 27.06.2017
Ano były. Techniczne. Bo poza nimi to najlepszy Batman z całej serii, wzór dla każdego studia, które chce zrobić grę o superbohaterach. Dla kontrastu jest mnóstwo kiepskich gier, które dobrze działają - i co jest w takiej sytuacji lepsze? Zresztą, Arkham Knight akurat tylko na PC działał źle.
A gry z wczesnego dostępu? Są odpowiednio oznaczone, nikt nie każe ich kupować przed wypuszczeniem finalnej wersji. Od tego są media by powiedzieć, co z tego gąszczu gier nieukończonych jest warte uwagi.
0 kudosmikul1991   @   00:13, 28.06.2017
Batman wrócił w dużym stopniu załatany, bezproblemowo gram w niego dziś w 4K. To nie była pierwsza zepsuta konwersja, ale pierwszy raz głos graczy zmienił tak dużo.

Taki Assassin's Creed Unity powinien być wywalony ze sprzedaży równie szybko co Batman, tyle że na każdej platformie.

Naprawdę nie rozumiem jak można się nie cieszyć, że gracze potrafią coś zdziałać.
0 kudosguy_fawkes   @   00:26, 28.06.2017
Cytat: mikul1991
Taki Assassin's Creed Unity powinien być wywalony ze sprzedaży równie szybko co Batman, tyle że na każdej platformie.
Przeszedłem na najsłabszej platformie, czyli Xboksie One. Nie miałem problemów, gra działała dobrze. Z tego co słyszałem, gorzej było na PS4.
0 kudoslogan23   @   04:12, 28.06.2017
Cytat: guy_fawkes
Cytat: mikul1991
Taki Assassin's Creed Unity powinien być wywalony ze sprzedaży równie szybko co Batman, tyle że na każdej platformie.
Przeszedłem na najsłabszej platformie, czyli Xboksie One. Nie miałem problemów, gra działała dobrze. Z tego co słyszałem, gorzej było na PS4.
Konsole ciągną pc na dno. Bo pc ma nie ograniczone możliwości a konsola to przestarzałe pudło. Przez które wiele gier które były na pc. Zostały wydane np pierwsza i ostatnia część a druga nigdy nie zawitała na pc. Np taki Fable 2. Mam nadzieje że dożyje dnia gdzie ps4 czy inne będę oglądał w muzeum. W dziale skamieliny.Dodatkowo te wszystkie firmy produkujące konsole, powinny dostać milionowe kary. Żeby przestały ludziom wciskać. Szroty w postaci kolejnych konsol.
0 kudosguy_fawkes   @   07:23, 28.06.2017
Oczywiście kolega jest świadom, że pierwsze Fable najpierw wyszło na oryginalnego Xboksa, a dopiero rok później na PC? Co więcej, informacje o pracach nad portem potwierdzono dopiero pół roku po premierze. Można zatem powiedzieć, że w zasadzie od samego początku jest to seria o konsolowym rodowodzie. Jakby się sensownie sprzedała na blaszakach, to pewnie kolejne części też by na nie trafiły. Proste. Reszta posta dowodzi natomiast bardzo jednostronnego i bezkrytycznego myślenia na zasadzie "moja racja jest najmojsza!". Niech każdy gra na czym chce, jak mu wygodniej i szanuje resztę.
0 kudoslogan23   @   14:36, 28.06.2017
Cytat: guy_fawkes
Oczywiście kolega jest świadom, że pierwsze Fable najpierw wyszło na oryginalnego Xboksa, a dopiero rok później na PC? Co więcej, informacje o pracach nad portem potwierdzono dopiero pół roku po premierze. Można zatem powiedzieć, że w zasadzie od samego początku jest to seria o konsolowym rodowodzie. Jakby się sensownie sprzedała na blaszakach, to pewnie kolejne części też by na nie trafiły. Proste. Reszta posta dowodzi natomiast bardzo jednostronnego i bezkrytycznego myślenia na zasadzie "moja racja jest najmojsza!". Niech każdy gra na czym chce, jak mu wygodniej i szanuje resztę.
Ma pan racje ale jeśli wydało się jedną część gry to. Wydaje się do końca całą serię. Dzięki za rozmowę, wiele rzeczy nie znałem ale dzięki panu może spojrzę inaczej na wiele spraw. Ale zgodzi się pan ze mną. Że konsole zawsze będę przynajmniej swoją mocą odstawać od komputerów.
0 kudosmikul1991   @   21:01, 28.06.2017
Ja również nie widzę już powodu do dyskusji, skoro AC Unity na premierze był grywalny na Xboxie One Szczęśliwy.
Przy tym Arkham Knight na PC to istne GOTY.
0 kudosguy_fawkes   @   21:44, 28.06.2017
Nie grałem świeżo po premierze, nigdzie tak nie pisałem, to raz. Dwa - mówię na postawie własnych doświadczeń, a nie z głuchego internetowego telefonu. Unity działało dobrze i wyglądało świetnie na platformie, którą wielu spisało na straty. I to mi wystarczy.
1 kudosLucas-AT   @   00:11, 29.06.2017
Batman: Arkham Night na PC w dniu premiery działał znacznie gorzej niż AC: Unity na X1. Procz spadkow animacji do zera klatek, Batman cierpiał na wiele innych problemow, takich jak jak zawieszanie się gry czy wyrzucanie do pulpitu. Do tego gracze widzieli oznaczenia kontrolera od PS4, co dobitnie pokazuje z jakim partactwem mieliśmy do czynienia.

Cytat: logan23
Ma pan racje ale jeśli wydało się jedną część gry to. Wydaje się do końca całą serię. Dzięki za rozmowę, wiele rzeczy nie znałem ale dzięki panu może spojrzę inaczej na wiele spraw. Ale zgodzi się pan ze mną. Że konsole zawsze będę przynajmniej swoją mocą odstawać od komputerów.

Gdyby nie Xbox, to być może w Fable byś nigdy nie zagrał, bo jak już wspomniano wyżej, to seria konsolowa. Uśmiech

Konsole odstawają od PC, ale przecież mają już na karku prawie 4 lata. Pomimo tego, na PC nie uświadczymy ekskluzywnych gier wyglądających tak jak Uncharted 4, Horizon: Zero Dawn, God of War, Ratchet & Clank czy Spider-Man. Dlaczego? Bo to się nie opłaca. Opłaca się za to robić produkcje pokroju Playerunknowns Battlegrounds, ktore w żaden sposob nie wykorzystuja mocy najnowszych kart graficznych. Gry wymienione wyżej natomiast, odpalone na PS4 Pro w trybie HDR na telewizorze 4K, zawstydzają/będą zawstydzać Titany, ktorych potencjał nigdy nie zostaje wykorzystany.
1 kudosguy_fawkes   @   08:29, 29.06.2017
Cytat: logan23
Ale zgodzi się pan ze mną. Że konsole zawsze będę przynajmniej swoją mocą odstawać od komputerów.

Dopiero w 8. generacji odstawały już na starcie. W praktyce niczego to nie zmieniło, co dobrze wyłożył Lucas. Z 1 czy 2 konfiguracji da się wyczarować więcej jeśli się je zna od podszewki, niż optymalizując pod w zasadzie nieskończoną ich ilość. PC będzie wydajniejsze i to jest truizm. Postęp w grach niekoniecznie jednak wiąże się z grafiką. Skończmy już ten offtop. Uśmiech
Dodaj Odpowiedź