Machinarium otrzymało nowy silnik i wsparcie dla padów

Twórcy zaktualizowali grę do wersji Definitive Edition.

@ 24.06.2017, 15:43
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc

Machinarium otrzymało nowy silnik i wsparcie dla padów

Studio Amanita Design przygotowało miłą niespodziankę dla obecnych i przyszłych posiadaczy świetnego Machinarium. Otóż gra została solidnie zaktualizowana i śmiga na nowym silniku!

Wydana w 2009 roku produkcja nie była brzydka, ale miała kłopoty z obsługą wyższych rozdzielczości i generalnie nie robiła wizualnie tak dobrego wrażenia, jak wydane kilka lat później Samorost 3, także będące dziełem czeskiego studia. Postanowiono więc zaktualizować Machinarium, przez wielu uznawane za najlepszą grę, jaka wyszła spod rąk magików z Amanita Design, tak by szpila możliwie najświetniej prezentowała się we współczesnych rozdzielczościach, także tych wyższych.

Machinarium zostało przeniesione na nowy silnik, przygotowany specjalnie z myślą o aktualizacji. Do tego twórcy dorzucili pełne wsparcie dla padów X360 i Xbox One, ale także na innych konstrukcjach powinno nam się udać zagrać, choć tutaj już nie mamy 100% gwarancji. Idąc dalej, zapewniono wsparcie dla Steam Big Picture, dodano obsługę kolejnych języków, zapisy w Steam Cloud i 12 kolejnych achievementów. To wszystko za darmo dla osób posiadających grę w swojej bibliotece na Steam. 

Ci, którzy Machinarium nie ogrywali, mają więc ku temu świetną okazję. Tym bardziej, że tytuł jest teraz dostępny w solidnej przecenie z okazji Summer Sale i dorwiemy go za śmieszne 2.49 euro (~10.5 zł). Jeżeli grę kupiliście na innej platformie, to możecie także spodziewać się niedługo aktualizacji. Tyczy się to również posiadaczy wersji na urządzenia Mac.


Sprawdź także:
Machinarium

Machinarium

Premiera: 16 października 2009
PC, MOB, PS3, PSV

Machinarium to gra przygodowa autorstwa czeskiego studia - Amanita Design. Twórcy znani są ze stworzenia dwóch części znakomitej flashowej przygodówki - Samorost. Opisywa...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
1 kudosfebra1976   @   01:20, 25.06.2017
Świetnie, niestety machinarium jak większość gier logicznych to produkcja na jeden raz. Czyli ci co ograli już tytuł za wiele nie skorzystają.
1 kudosUxon   @   16:09, 26.06.2017
Cytat: febra1976
Świetnie, niestety machinarium jak większość gier logicznych to produkcja na jeden raz. Czyli ci co ograli już tytuł za wiele nie skorzystają.
Jeśli jedynie łykasz gry, przebiegając je coby się wyrobić, bezrefleksyjnie, widząc jedynie szybką perspektywę zakończenia i odbębnienia, to pewnie masz rację i wielu innych Tobie podobnych się z Tobą zgodzi. I pewnie uważasz, że np. Braid też jest na raz. Niemniej, na szczęście nie jest i niezależnie od takich opinii nic nie zmieni tego, że arcydzieła pozostaną arcydziełami, a ignoranci ignorantami.

Ukończyłem Machinarium chyba ośmiokrotnie. Za każdym razem będąc poruszonym klimatem, opowieścią, atmosferą, muzyką, nietypowym światem, który poprzez swoją dziwność nie daje o sobie zapomnieć. I zachęca, za każdym razem coraz bardziej, by do niego wrócić. Za każdym razem też w inny sposób, wyzwalając wciąż inne emocje. I bardzo dobrze, że tę grę zrobiono na nowo. Chętnie zagram po raz dziewiąty.
0 kudosUxon   @   21:56, 26.06.2017
Zagłęb się w indyki. Zainteresuj. Pozwól, by otworzyły przed Tobą to, co mają w środku najlepszego. Gry takie jak Machinarium i Braid to dzieła sztuki. Po prostu daj im szansę. I nie traktuj jako czegoś, co trzeba tylko odbębnić. A dopiero wtedy wyzwolą przed Tobą całe swoje piękno.

Braid - Soundtrack
0 kudosTheCerbis   @   00:11, 27.06.2017
Osobiście Machinarium również raz ukończyłem i uważam za bardzo dobrą produkcję, jednak zbyt dużo gier mam do nadrobienia, w tym takich które bardzo chcę przejść. Nie starcza mi czasu na tę "kupkę wstydu" (jakby to Guy określił) a co dopiero na kilkukrotne przejście gry. A Gothicki i Wiedźminy wołają...

Tak czy siak bardzo miło, że twórcy pamiętają i dbają o swoje produkcje sprzed lat.
0 kudosguy_fawkes   @   20:43, 27.06.2017
Miło, że kilkuletnia już gra dalej żyje - bardzo mnie korci, by kiedyś w nią w końcu zagrać, a teraz mam tym większą ochotę. Brawo!
1 kudosfebra1976   @   21:39, 28.06.2017
Cytat: Uxon
Jeśli jedynie łykasz gry, przebiegając je coby się wyrobić, bezrefleksyjnie, widząc jedynie szybką perspektywę zakończenia i odbębnienia, to pewnie masz rację i wielu innych Tobie podobnych się z Tobą zgodzi. I pewnie uważasz, że np. Braid też jest na raz. Niemniej, na szczęście nie jest i niezależnie od takich opinii nic nie zmieni tego, że arcydzieła pozostaną arcydziełami, a ignoranci ignorantami.
Arcyciekawa psychoanaliza pana Toba.
Z skąd tak gwałtowny atak na moją osobę panie Uxon? Akurat w Machinarium grałem kilkukrotnie, nie dla zagadek, bo te jak już napisałem rozwiązane raz nie są już wyzwaniem. Tylko dla gry jako takiej, podziwiając pomysłowość twórców oraz piękny ręcznie rysowany świat. Grałem w wszystkie dostępne tytuły od Amanita Design, nie na szybko byle zaliczyć, nie mam czasu na taki sposób gry. Jeżeli gra mi się spodoba to ogrywam ją do bólu.
Nie wiem dlaczego zarzucasz mi że nie gram w indyki? To jakiś obowiązek jest?
Tak gram w indyki, ale tylko z polecenia bo ta ilość gofna np. na steam przyprawia o mdłości. Pomimo to spory procent w mojej biblioteczce to właśnie indyki.



Dodaj Odpowiedź