Project CARS 2 - tylko na PC będzie natywne 4K
Na konsolach deweloperzy zastosują jakieś skalowanie.
Szef Slightly Mad Studios, Ian Bell, potwierdził, że tylko na jednej platformie Project CARS 2 działać będzie w natywnym 4K. Co ciekawe nie chodzi, ani o PS4 Pro, ani o Xboksa One X. Chodzi wyłącznie o komputery osobiste.
Jak wynika z wypowiedzi dewelopera, na wszystkich platformach projekt winien działać z prędkością 60 klatek na sekundę. Różnice dostrzeżemy natomiast w przypadku rozdzielczości. Na konsolach będzie skalowanie albo checkerboarding, tylko na PC natywne 4K.
"Tak, to było źle zacytowane", powiedział Bell w odpowiedzi na pytanie czy wcześniej deweloperzy nie sugerowali przypadkiem 4K. "Będzie poniżej 60 klatek przy 4K i prawdopodobnie zawsze tak będzie, chyba że pozbędziemy się technologii livetrack oraz innych rzeczy. Będziemy prawdopodobnie skalować w górę od czegoś rozsądnego".
Projektanci celują w 60 klatek na sekundę, choć, jak wspomina Bell, okazyjne spadki płynności mogą się tu czy tam trafić.
"Nie lubimy słowa 'zablokowane'. To oznaczałoby, że jesteśmy studiem typu first party, w którym najważniejsze jest kombinowanie, a nie doświadczenia. Przez większość czasu będzie 60 klatek podczas normalnych wyścigów, będziemy popychać konsole do granic możliwości, aby przejazdy były bardziej interesujące. Nawet jeśli to znaczy spadek o kilka ramek".
O tym czy deweloperom się uda, przekonamy się niebawem. Premiera Project CARS 2 zaplanowana została na dzień 22 września bieżącego roku. W Polsce dystrybucją projektu zajmie się firma Cenega.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler