Project CARS 2 - tylko na PC będzie natywne 4K

Na konsolach deweloperzy zastosują jakieś skalowanie.

@ 23.06.2017, 18:40
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Project CARS 2 - tylko na PC będzie natywne 4K

Szef Slightly Mad StudiosIan Bell, potwierdził, że tylko na jednej platformie Project CARS 2 działać będzie w natywnym 4K. Co ciekawe nie chodzi, ani o PS4 Pro, ani o Xboksa One X. Chodzi wyłącznie o komputery osobiste.

Jak wynika z wypowiedzi dewelopera, na wszystkich platformach projekt winien działać z prędkością 60 klatek na sekundę. Różnice dostrzeżemy natomiast w przypadku rozdzielczości. Na konsolach będzie skalowanie albo checkerboarding, tylko na PC natywne 4K.

"Tak, to było źle zacytowane", powiedział Bell w odpowiedzi na pytanie czy wcześniej deweloperzy nie sugerowali przypadkiem 4K. "Będzie poniżej 60 klatek przy 4K i prawdopodobnie zawsze tak będzie, chyba że pozbędziemy się technologii livetrack oraz innych rzeczy. Będziemy prawdopodobnie skalować w górę od czegoś rozsądnego".

Projektanci celują w 60 klatek na sekundę, choć, jak wspomina Bell, okazyjne spadki płynności mogą się tu czy tam trafić.

"Nie lubimy słowa 'zablokowane'. To oznaczałoby, że jesteśmy studiem typu first party, w którym najważniejsze jest kombinowanie, a nie doświadczenia. Przez większość czasu będzie 60 klatek podczas normalnych wyścigów, będziemy popychać konsole do granic możliwości, aby przejazdy były bardziej interesujące. Nawet jeśli to znaczy spadek o kilka ramek".

O tym czy deweloperom się uda, przekonamy się niebawem. Premiera Project CARS 2 zaplanowana została na dzień 22 września bieżącego roku. W Polsce dystrybucją projektu zajmie się firma Cenega.


Sprawdź także:
Project CARS 2

Project CARS 2

Premiera: 22 września 2017
PC, PS4, XBOX ONE

Project CARS 2 to kontynuacja udanej gry wyścigowej z 2015 roku. Deweloperem "dwójki" jest ekipa Slightly Mad Studios, odpowiedzialna także za część pierwszą.Produkcja op...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosremik1976   @   19:33, 23.06.2017
Pierwsze rozczarowanie jeżeli chodzi o Xboxa One X. Nie jestem teraz pewny, ale chyba miało na nim być 60 klatek i prawdziwe 4K. Nieźle się zaczyna. Smutny
0 kudosmikul1991   @   20:07, 24.06.2017
@remik1976 przecież Xbox One X nie ma dwóch GTX1080, aby pozwolić sobie na 4K60.
Jedna karta w topowych tytułach nie zawsze gwarantuje 30FPS, a ty chcesz 60 na zdecydowanie słabszym sprzęcie, dodatkowo z mocno średnim procesorem, który jest głównym powodem, dla którego nie ma szans na 60FPS w jakiejkolwiek rozdzielczości w wielu grach.

X będzie potężną konsolą, ale nie oczekujmy cudów.

Jak do tej pory jedyna gra z natywnym 4K60 to Forza 7, możliwe, że Gears of War 4 w multi będzie w stanie zbliżyć się do tej jakości korzystając z rozdzielczości dynamicznej.

0 kudosremik1976   @   21:00, 24.06.2017
@mikul1991 nie chcę tylko oczekuje, że jak ktoś mówi, że coś będzie to wywiąże się z tego co obiecuje i nie interesuje mnie jak to zrobi.
Jak ma zamiar zrobić skalowanie to niech nie mówi nic o 4K, bo to nie jest 4K. Jeżeli jednak mówi, a daje coś innego to traktuję go jak kogoś kto mnie oszukał. Takie mam teraz podejście trochę chamskie do niesłowności i mówienia półprawd, bo również chamskie jest oszukiwanie i trzeba się adekwatnie do tego odnosić. Zdaję sobie z tego sprawę, że nie są wstanie ogarnąć swoich obietnic i 4K oraz 60fps to największa wtopa tej generacji, ale jak zapewniają, że coś będzie to ma być albo... w ryj. Puszcza oko Skończyło się przyklaskiwanie cwaniaczkom.
0 kudosLucas-AT   @   21:07, 24.06.2017
MS nigdy nie obiecywał 60 klatek dla Scorpio, tylko 4k. Od początku kampania marketingowa skupiała się na rozdzielczości, a 60 fps dorobili sobie gracze. Było wiadomo, jakie CPU będzie siedzieć w Scorpio, więc 60fps w każdej grze nie należało oczekiwać.
0 kudosremik1976   @   21:35, 24.06.2017
To zobaczymy jak będzie w przypadku Forzy 7. Obiecali jedno i drugie jednocześnie pokazując gameplay z trasy wypełnionej górami czyli niczym. Jestem ciekaw czy za chwilę nie pojawi się informacja, że 4K i 60fps będzie tylko na wybranych (pustych) trasach, a reszta będzie skalowana, albo drastycznie obniżą klatki.
0 kudosLucas-AT   @   22:06, 24.06.2017
Każda odsłona Forzy Motorsport działała w betonowych 60 klatkach, więc o to raczej bym się nie martwił. 1080p zawsze było też na zwykłym X1, więc przy 4 razy silniejszej karcie graficznej 4K powinno pojść bez problemu, ale to przy zachowaniu podobnej liczby detali. Z drugiej jednak strony po raz pierwszy w serii pojawią się dynamiczne zmiany warunkow pogodowych i por dnia, ktore w Gran Turismo i Project Cars zawsze dawały popalić CPU, więc rożnie może być. Tu bardziej mnie ciekawi jak Turn 10 poradzi sobie na zwykłym X1, bo na nim będę nową Forzę ogrywać.
1 kudosremik1976   @   22:20, 24.06.2017
Jak zrobią taką noc jak w GT to mogą wywalić całe otoczenie zostawiając tylko asfalt i pójdzie w 120 klatkach. I tak nikt nie zauważy braku otoczenia. Szczęśliwy
1 kudosmikul1991   @   14:26, 25.06.2017
Każda Forza od dwójki ma stałe 60FPS, w dużym stopniu dzięki dynamicznej optymalizacji. Dlatego wygląda trochę lepiej jeśli bawisz się w Time Trial niż wyścig np z 16 graczami, dodatkowo ilość detali/LOD wzrasta kiedy jesteś na czołówce i w tle nie ma innych samochodów. Forza to wzór doskonałej optymalizacji na Xboxach. Forza Horizon 3 to gra, która działa w betonowych 30FPS w 1080p na tak ubogiej w moc podstawowej wersji konsoli i wygląda przecież świetnie.

Nikt nie zapowiadał w grach 60FPS, raczej w 90% można liczyć na 30 z drobnymi spadkami w multiplatformach.

Cała moc idzie w rozdzielczość, która doskonale skaluje się do wydajności układu graficznego, a takie 3200x1800 z temporal antialiasing wygląda świetnie i często jest złotym środkiem (prawdopodobnie to będzie najpopularniejsza rozdzielczość Xboxa X - jest to dokładnie tyle co 4x900p z Xboxa One).

Nie jestem żadnym fanem konsoli Microsoftu, Xboxa One miałem przez jakiś rok, ale od czasu Play Anywere pozbyłem się go, bo każda z gier działa i wygląda lepiej na moim PC. Obok PC gram na PS4 Pro. Nie wymagam cudów od X, nie dopowiadam sobie bzdur, ani nie powtarzam tych usłyszanych w sieci. Wszystko wskazuje na to, że dla osób ceniących sobie wyższe rozdzielczości będzie to fantastyczna platforma do grania przy rozsądnej cenie.

@Lucas-AT - potwierdzone, że na zwykłym Xboxie One będzie 1080p60, jak zawsze.

"Zaprojektowaliśmy Forzę 7 tak, by w pełni wykorzystała możliwości stwarzane przez Xboksa One X. Dzięki temu wygląda fenomenalnie. Pomyślcie o tym jak o grze, w której podkręcaliśmy możliwości graficzne. Na Xboksie One S odpalasz ją w 1080p i wszystko wygląda pięknie. 1080p i 60 fps. Nie będzie to jednak porównywalne z 4K. Nie da się tego zestawić.

(Na PC) możesz wszystko podkręcić i uzyskać być może nawet większą jakość niż na Xboksie One X. Na taki komputer musisz wydać 4 tys. euro, ale on pozwoli na jeszcze lepsze przeżycia, uzyskanie płynniejszego obrazu i tego typu rzeczy "- Hartman z Turn 10.
0 kudosdabi132   @   19:05, 25.06.2017
O czym my w ogóle rozmawiamy? O jakim 4K w 60 kl/s, skoro obecne konsole nie radzą sobie w większości gier nawet w FullHD w takiej płynności.
0 kudosmikul1991   @   19:28, 25.06.2017
Na pewno nie rozmawiamy o obecnych konsolach, a o takiej jednej, która premierę będzie miała dopiero pod koniec roku Uśmiech .

4K60 potwierdzone masz w Forzy, dziś wyszła informacja od Codemasters o F1 2017, które również w tej konfiguracji zadziała.
0 kudosLucas-AT   @   21:44, 25.06.2017
Mikul - o 1080p/60 w Forzy 7 na zwykłym X1 się nie boję - bardziej mnie ciekawi jak Turn 10 sobie poradziło z dynamiczną zmianą pogody i dnia/nocy w momencie, gdy na torze znajduje się dużo samochodow. Poprzednia Forza postawiła poprzeczkę wysoko i teraz tworcy będą musieli ją przeskoczyć, wyciskając z konsoli dodatkowe soki. Jeśli im się uda bez żadnych kompromisow, pełen szacun.
0 kudosguy_fawkes   @   20:55, 27.06.2017
Fajnie się czyta krytykę One X, podczas gdy w jedynce w pełnych detalach w 4K podczas deszczu nawet GTX1080Ti w parze z wykręconym i7 nie zapewnia minimalnie 60 FPS. Jeśli dwójka w takich warunkach pogodowych będzie miała jeszcze wyższe wymagania, to nic się nie zmieni. Lepiej - przecież już potwierdzono wsparcie dla rozdzielczości 12K w tej grze! Super, do zagrania za kilka lat. Szczęśliwy
0 kudosmikul1991   @   00:15, 28.06.2017
Cytat: guy_fawkes
Fajnie się czyta krytykę One X, podczas gdy w jedynce w pełnych detalach w 4K podczas deszczu nawet GTX1080Ti w parze z wykręconym i7 nie zapewnia minimalnie 60 FPS. Jeśli dwójka w takich warunkach pogodowych będzie miała jeszcze wyższe wymagania, to nic się nie zmieni. Lepiej - przecież już potwierdzono wsparcie dla rozdzielczości 12K w tej grze! Super, do zagrania za kilka lat. Szczęśliwy


Na GTX1080 w 3K jest stabilne 60FPS, w 4K działa lepiej niż PC na konsolach.

Dodaj Odpowiedź